2018-04-25, 16:08
Medlem
Kommer vi någonsin få veta dödsorsaken?

Såg dokumentären och det var en tragisk historia. Måste erkänna att jag hade fördomar mot han innan jag lärde mig mer om hans liv. En mycket intelligent och djup person.

Jag tror på sjukdom eller droger.
Citera
2018-04-25, 16:10
Medlem
Loquitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Du har sett 1.5 h av ett helt liv och kan direkt dra slutsatsen att ”ingen lyssnade” VILKET GENI DU ÄR.

Och du kan väl inte tvärsäkert påstå _att_ folk lyssnade på honom? Eller?
Ett vet vi, och det är han han är död idag. Kliade det så mycket när jag skrev den meningen?
”Alla lyssnade vi Avicii men inte på Tim. Inte ens Tim själv”
Hade det känts bättre för dig om jag skrivit så?
Jösses alltså.. 🙄
Citera
2018-04-25, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kally
Kommer vi någonsin få veta dödsorsaken?

Såg dokumentären och det var en tragisk historia. Måste erkänna att jag hade fördomar mot han innan jag lärde mig mer om hans liv. En mycket intelligent och djup person.

Jag tror på sjukdom eller droger.

Outhärdlig ångest och/eller helt förstörda inre organ. Han hade sönder sig, han blev puffad mot döden av andra och sig själv flera gånger. Han hade enorma smärtor och ögonen rullar i taxin på väg till spelningar. Helt sjukt att se! Föräldrarna måste gå sönder nu, om de ser detta.

Kan väl tycka att vad är det för dokumentärfilmare som inte kliver in i handlingen när han ser detta... kanske han gjorde till slut? Alldeles för många tittade på, för länge, en guldklimp som kastades bort.
Senast redigerad av rappytt 2018-04-25 kl. 16:13.
Citera
2018-04-25, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Varför det? Bajs är bajs oavsett om all världens flugor äter det.

Såhär ligget det till. Ni som inte ser Aviciis storhet är förmodligen för gammalmodiga.
Gillar Rollingstones, Elvis, Michael Jackson etc? Jag älskar dom men den tiden är förbi. Skulle dom släppt någon låt idag hade Carola skrattat åt dom.
Att göra egen musik idag med tex Fl studio som Tim använde, är inte lätt och kräver ett exstremt musiköra och kunskap.
Citera
2018-04-25, 16:21
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasse9393931
Säger vem? Du eller? Ledsen men ditt och hans ord betyder inte ett skit när man har mage och sitta kasta skit på en ung man som tragiskt gått bort, en mamma har förlorat en son, vänner har förlorat en vän osv. Såna som er gör att man tappar hoppet om mänskligheten, fan skäms asså, lärde inte eran mamma er att har du inte snällt att säga, säg ingenting alls.

Det svälter 20000 människor dagligen men jag ska gå runt och sörja en ytterst priviligierad kille som gjorde fel val i livet...genom att inte ifrågasätta hans leverne?

Ok, sängdags för dig.
Citera
2018-04-25, 16:29
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Eftersom hon är familj och de har nog all fakta så kan hon väl förfan visst uttala sig om det? Tror du inte familjen vet bättre än miljoner människor som inte kände eller var insatt i Tims liv? Skrattretande.
Nej, jag tror inte att hon har mandat att föra Tims talan.
Hon kan uttala sig utifrån sin position som syster .. jag anklagar ingen ... Däremot inte utifrån perspektivet vem som bär skuld till att det blev som det blev.

Det är liksom inte som att han dött i en olycka.

Edit:
Det är väl tvärtom så att de fans som nu står och hyllar honom i musikflöden och gör hjärtan av sina händer faktiskt är delaktiga i hans död...

Han sa för länge sedan att han vill inte mer -- alla som pushat för mer är givetvis delaktiga i skulden.
Senast redigerad av micro113 2018-04-25 kl. 16:31.
Citera
2018-04-25, 16:30
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Det svälter 20000 människor dagligen men jag ska gå runt och sörja en ytterst priviligierad kille som gjorde fel val i livet...genom att inte ifrågasätta hans leverne?

Ok, sängdags för dig.

Det enda ”fel” val han gjorde i livet var att stå upp mot human trafficking och pedofili bland toppskiktet, som han med sin musik försökte förmedla till massorna.
Det var också det som med all sannolikhet fick honom mördad.
Så i de allra flestas ögon är han en sann hjälte, och dessutom ett musikaliskt geni av sin tid.

Att du inte förstår det eller kan ta till dig hans musik får stå för dig.
Citera
2018-04-25, 16:32
Medlem
Citat:
Förstår inte var ”nytänket” låg och jag förstår absolut vad han pysslade med.
Förklara gärna hans bidrag till den elektroniska musiken.
Förklara vad han gjorde som var unikt.

Nej, Avicii var nog inget geni, men likväl har han en gedigen låtskatt. Det han bidrog med vad avser EDM, var att bredda genren med allt ifrån country till soul. Få hemmasnickrare som varit lika skickliga på mångfald gällande genrer. Därtill en av dom i forumet som höll högst lägsta nivå.

Det är stort. Inget snack om saken.
Citera
2018-04-25, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag tror inte att hon har mandat att föra Tims talan.
Hon kan uttala sig utifrån sin position som syster .. jag anklagar ingen ... Däremot inte utifrån perspektivet vem som bär skuld till att det blev som det blev.

Det är liksom inte som att han dött i en olycka.

Edit:
Det är väl tvärtom så att de fans som nu står och hyllar honom i musikflöden och gör hjärtan av sina händer faktiskt är delaktiga i hans död...

Han sa för länge sedan att han vill inte mer -- alla som pushat för mer är givetvis delaktiga i skulden.

En olycka kan ske på många sätt. Så jo han kan visst ha dött i en olycka. Kanske piller och alkohol som ej skulle vara en medveten OD? Det räknas som olycka. Han kanske ramlade på halt golv och slog i huvudet? Etc etc.
Citera
2018-04-25, 16:34
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:

Ok, sängdags för dig.

Enormt märkligt resonerande.

Uppenbarligen är musiksmak något subjektivt.
Uppenbarligen gillar ofantligt många människor över hela världen Tims musik.

Men du påstår att det är irrationellt att sörja när en artist som man uppskattar går bort på grund av det finns finns x antal människor som svälter i världen?
Citera
2018-04-25, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peteladbroke
jösses vad arg du var då. men skönt att du så tydliggör vad jag menar. så slipper jag skriva det på folks näsor.

Nej, förklara istället vad du menar (jag börjar bli trött på amatörmässiga insinuationer). Och berätta gärna vad TB dog av när du ändå är igång. Du verkar ju veta mer än oss andra.

Du länkade förövrigt en artikel som ligger bakom betalvägg. Starkt jobbat.
Citera
2018-04-25, 16:39
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det enda ”fel” val han gjorde i livet var att stå upp mot human trafficking och pedofili bland toppskiktet, som han med sin musik försökte förmedla till massorna.
Det var också det som med all sannolikhet fick honom mördad.
Så i de allra flestas ögon är han en sann hjälte, och dessutom ett musikaliskt geni av sin tid.

Att du inte förstår det eller kan ta till dig hans musik får stå för dig.

This. Avicii fick nys om detta. Jobbade aktivt emot det. Och går samma öde till mötes som Chris Cornell & Chester Bennington.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in