2018-04-24, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag tror att du redan har svarat nej på den här frågan men har polisen förklarat för er anhöriga/närstående hur de kan känna sig säkra på att beslutet var gemensamt? Underskrifter på ett brev verkar väldigt vagt...

Som jag uppfattat det från andra i tråden som säger sig ha information kring fallet så skulle de anhöriga redan vara ganska på det klara med vad som hänt och hur. Du menar alltså att detta verkligen inte stämmer?

Nej det stämmer absolut inte! Och det finns mkt att ifrågasätta!
Citera
2018-04-24, 23:28
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
De har haft två bilar hela tiden...även när de bodde i Gbg.De åkte inte kollektivt.H behövde bil till sitt arbete och för att köra töserna till dans m.m

Jag refererar bara till Missans uppgift att familjen hade bara en bil vid tiden när O körde A till Tyskland. Av den anledningen kunde H inte skjutsa Moa till henne.
Citera
2018-04-24, 23:31
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Alltid ett ovänligt ord till övers.

O har tagit livet av sina egna barn, det om något visar väl på gränslöshet och ett gigantiskt inre mörker. Därför kan det ligga nära till hands att anta att han visade upp en perfektionistisk och fläckfri sida gentemot omgivningen samtidigt som han dolde andra sidor och behov som var belagda med starka skamkänslor.

Så kan man förstås tänka eller så kan man, ungefär som när Peter Madsen försöker gissa sig till hur normala människor reagerar när de ser en äkta halshuggning och vilt chansar på "gråter", förmoda att föräldrarna inte hade annat än kärlek i sina hjärtan när de lurade i sin fjortonåring drogad saft och bevittnade hennes dödskamp för att verkligen vara säkra på att hon inte skulle råka överleva. Eller ja, endast en av dem kan rimligtvis ha övervakat henne eftersom den andre borde ha varit i elvaåringens rum i samma syfte.
Citera
2018-04-24, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
På att skaffa sig sjuka barn (om man nu tänker sig att barnen inte var sjuka)? .Rockkungen antyddeatt det skulle vara ett led i försäkringsbedrägeri, men man cashar väl heller inte in speciellt på en sjukförsäkring? Det kostar väl också att gå ner i arbetstid för att upprätthålla en fasad?

Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Jag refererar bara till Missans uppgift att familjen hade bara en bil vid tiden när O körde A till Tyskland. Av den anledningen kunde H inte skjutsa Moa till henne.

Alltså, ni använder Missan och Rockkungen som referenser och drar slutsatser utifrån deras utsagor. Hur tänkte ni där?
Citera
2018-04-24, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Alltså, ni använder Missan och Rockkungen som referenser och drar slutsatser utifrån deras utsagor. Hur tänkte ni där?
Dom spekulerar precis som dom flesta andra här. Är det jobbigt att inte alla köper din story om ME och allt vad du hittar på? Lär dig leva med det i så fall...
Citera
2018-04-24, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
På att skaffa sig sjuka barn (om man nu tänker sig att barnen inte var sjuka)? .Rockkungen antyddeatt det skulle vara ett led i försäkringsbedrägeri, men man cashar väl heller inte in speciellt på en sjukförsäkring? Det kostar väl också att gå ner i arbetstid för att upprätthålla en fasad?

Nej och man lägger väl inte flera hundra tusen på att få beh.i Tyskland?
Nej tror inte de var några ekonomiska brottslingar och utnyttjade sina barn för att försöka få pengar.
Citera
2018-04-24, 23:41
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein

Varför inte? Och inte bara dem. Jag plockar mina blommor där jag vill. Mina slutsatser gör jag själv.
De går i alla fall öppet och är inte så svåra att identifiera. Jag har större misstro till hemliga PM och andra- och tredjehandsuppgifter.
Citera
2018-04-24, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Dom spekulerar precis som dom flesta andra här. Är det jobbigt att inte alla köper din story om ME och allt vad du hittar på? Lär dig leva med det i så fall...

Förstår jag dig rätt att din samlade bild av Rockkungen och Missan utifrån deras förehavanden på Flashback, inte har någonting som sticker ut eller rimmar illa?
Citera
2018-04-24, 23:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt

Fel. Nissan och Rock-ungen spekulerar inte. Dom påstår. En "viss" skillnad. Sen hur trovärdiga dom är kan man spekulera i.
Citera
2018-04-24, 23:45
Medlem
[quote=MeggieCleary|63874308]
Citat:

Tack Elli för din medverkan i kväll!
Ja, tack för att du delar med dig. Vet du om flickornas sjukdom var dödlig? Hade båda samma symtom? Tolkar jag det rätt att A blev piggare 2016, men att båda flickorna sen närmare sommaren 2017 blev sjuka igen. Var antibiotikan ett sätt att bota sk kronisk borrelia?
Citera
2018-04-24, 23:49
Medlem
Citat:
De har haft två bilar hela tiden...även när de bodde i Gbg.De åkte inte kollektivt.H behövde bil till sitt arbete och för att köra töserna till dans m.m

OK. Två bilar jämt. Hade dom.

Stämmer illa med Missan27 uppgift om att H inte kunde skjutsa Moa till pianofröken när O var med A i Tyskland. Men bilen kanske var på verkstad ...
Citera
2018-04-24, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK. Två bilar jämt. Hade dom.

Stämmer illa med Missan27 uppgift om att H inte kunde skjutsa Moa till pianofröken när O var med A i Tyskland. Men bilen kanske var på verkstad ...
Tidigt i tråden skrev någon att Oskars bil varit på reparation ett par gånger. Om jag nu minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in