2018-04-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Där har vi samma uppfattning. Rykten om förfalskningar har förekommit i tråden, vet inte om man skall tro på det men att förfalska t. ex. läkarintyg, cv och eventuellt annat är nog ganska skamfyllt att ertappas för.

Finns inget som tyder på det. Vad jag vet.
Hur kom cv och ev annat med i bilden?
Citera
2018-04-24, 22:59
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Så Oskar är alltså en människa? Då skulle jag vilja påstå att du har kommit en bit på vägen. Hoppas du drar mer dig några andra i tråden som förefaller mer osäkra på den uppgiften.
Alltid ett ovänligt ord till övers.

O har tagit livet av sina egna barn, det om något visar väl på gränslöshet och ett gigantiskt inre mörker. Därför kan det ligga nära till hands att anta att han visade upp en perfektionistisk och fläckfri sida gentemot omgivningen samtidigt som han dolde andra sidor och behov som var belagda med starka skamkänslor.
Citera
2018-04-24, 23:02
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Det finns ingen anhörig i Bjärred.Och nej det finns inget sånt brev !
Hade det funnits så hade det ju underlättat både för utredningen och anhöriga !
Krisgruppen har heller inte skickat ut något brev ?!
Skolan sammanfattade något utskick till förälder och elever på flickornas skola.

Med Krisgruppen menade jag naturligtvis skolans brev.
Så vitt jag förstår, bor du inte i Bjärred.
Alla som hade ngt att säga har polisen förhört, eller hur? Hur kunde ett anonymt brev med känsligt information underlättat polisens utredning eller haft ngt värde för anhöriga? Det kan mycket väl vara desinformation, försök att styra opinionen åt fel håll.
Det som står nedan är alltså fel?
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag hade nog inte tänkt så mycket på det. Men det är nästan den enda uppgiften jag själv har fått muntlig utanför tråden, att ett brev, ett meddelande cirkulerade i byn kort efter händelsen. Och att avsändaren ska bo i Bjärred samt ska vara anhörig. Tyckte det låt mycket osannolikt, men jag undrar varför denna uppgift finns och vem som är intresserad att sprida uppgiften i Bjärred. Brevet/meddelande skulle innehåller information som bara en anhörig kan veta, dvs detaljer om händelseförloppet (eller någon som var på brottsplatsen).

Nåväl. Om ingen från byn hör av sig om detta, tänker jag inte spinna på det vidare.
Citera
2018-04-24, 23:09
Medlem
Om det är som Ellie beskriver

"Jo visst har de förstått att de tyckte det var jobbigt att inte få någon riktig diagnos på töserna.
O hade tunga uppgifter på arbetet....A vart så så gott som helt frisk efter Tyskland och antibiotikakurer och var på väg tillbaka till skolan.Allt blev för en tid bättre och O fick istället för Uppsala ett erbjudande om professur i Lund.Plötsligt drabbas bägge töserna åter igen när allt verkade ordna upp sig.Denna gång var det ju dubbelt upp kan man ju säga då bägge töserna blev sjuka."

Då dristar jag mig till att ställa den "mest förbjudna frågan". Vem hade något att vinna på det?

Givet att de flesta inte tror att döttrarna var sjuka alls.
Citera
2018-04-24, 23:12
Medlem
[quote=Frank.Einstein|63873862]
Citat:

Vad tror du som känner dem, hände?

Ärligt talat så har jag svårt att spekulera om vad som fick dem till detta. Om de öht taget har kommit överens om detta så måste det ha varit något väldigt mörkt och skamfyllt och som de hållt hemligt för alla i deras omgivning.Men har svårt att finna ut vad det skulle vara ?! Och varför ta med sig töserna ? Tror inte på spelskulder ! Fanns inga ekonomiska bekymmer !
Citera
2018-04-24, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Alltid ett ovänligt ord till övers.

O har tagit livet av sina egna barn, det om något visar väl på gränslöshet och ett gigantiskt inre mörker. Därför kan det ligga nära till hands att anta att han visade upp en perfektionistisk och fläckfri sida gentemot omgivningen samtidigt som han dolde andra sidor och behov som var belagda med starka skamkänslor.

Så du delar inte Anabellas bild av att Oskar var en människa?

Hur ser du på Hanna, den andra mördaren?
Citera
2018-04-24, 23:14
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Så Oskar är alltså en människa? Då skulle jag vilja påstå att du har kommit en bit på vägen. Hoppas du drar mer dig några andra i tråden som förefaller mer osäkra på den uppgiften.

Konstig fråga.. Människans svagheter bidrar till hennes förståelse.

Försäkringsbedrägerier… Ja, det är fult, jag är inte alls vän av det.
Men handen på hjärtat: även i min celebra vänskapskrets har jag hört en och annan historia i förtroende… Det händer att folk bluffar lite med ett och annat, ja, ja, även de som har gott anseende och resurser.
Familjen hade 2 bilar, eller hur?
Men när O körde A till Tyskland hade de plötsligt bara en bil, det var anledningen att H inte kunde köra M till Missan. Varför då? Det vet vi inte..

För min del skulle jag förlåta O både nätpoker och ev försäkringsbluff, bara han skulle låta bli och vara delaktig i sin familjs avlivning.
Det är iaf inte det som var orsaken till dramat, det är bara några penseldrag till hans porträtt, bara petitesser jämfört med det som har hänt, och kan faktiskt vara sant.
Citera
2018-04-24, 23:15
Medlem
harperlees avatar
Citat:

Jo visst har de förstått att de tyckte det var jobbigt att inte få någon riktig diagnos på töserna.
O hade tunga uppgifter på arbetet....A vart så så gott som helt frisk efter Tyskland och antibiotikakurer och var på väg tillbaka till skolan.Allt blev för en tid bättre och O fick istället för Uppsala ett erbjudande om professur i Lund.Plötsligt drabbas bägge töserna åter igen när allt verkade ordna upp sig.Denna gång var det ju dubbelt upp kan man ju säga då bägge töserna blev sjuka.

Men varken O el H har ju inte visat tecken på någon djupare depression....inget som kunnat föranlett till detta vansinniga beslut.Sedan kan man ju aldrig veta vad som händer bakom stängda dörrar !

Jag tror att du redan har svarat nej på den här frågan men har polisen förklarat för er anhöriga/närstående hur de kan känna sig säkra på att beslutet var gemensamt? Underskrifter på ett brev verkar väldigt vagt...

Som jag uppfattat det från andra i tråden som säger sig ha information kring fallet så skulle de anhöriga redan vara ganska på det klara med vad som hänt och hur. Du menar alltså att detta verkligen inte stämmer?
Citera
2018-04-24, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om det är som Ellie beskriver

"Jo visst har de förstått att de tyckte det var jobbigt att inte få någon riktig diagnos på töserna.
O hade tunga uppgifter på arbetet....A vart så så gott som helt frisk efter Tyskland och antibiotikakurer och var på väg tillbaka till skolan.Allt blev för en tid bättre och O fick istället för Uppsala ett erbjudande om professur i Lund.Plötsligt drabbas bägge töserna åter igen när allt verkade ordna upp sig.Denna gång var det ju dubbelt upp kan man ju säga då bägge töserna blev sjuka."

Då dristar jag mig till att ställa den "mest förbjudna frågan". Vem hade något att vinna på det?

Givet att de flesta inte tror att döttrarna var sjuka alls.

Vinna på vad ?
Citera
2018-04-24, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Konstig fråga.. Människans svagheter bidrar till hennes förståelse.

Försäkringsbedrägerier… Ja, det är fult, jag är inte alls vän av det.
Men handen på hjärtat: även i min celebra vänskapskrets har jag hört en och annan historia i förtroende… Det händer att folk bluffar lite med ett och annat, ja, ja, även de som har gott anseende och resurser.
Familjen hade 2 bilar, eller hur?
Men när O körde A till Tyskland hade de plötsligt bara en bil, det var anledningen att H inte kunde köra M till Missan. Varför då? Det vet vi inte..

För min del skulle jag förlåta O både nätpoker och ev försäkringsbluff, bara han skulle låta bli och vara delaktig i sin familjs avlivning.
Det är iaf inte det som var orsaken till dramat, det är bara några penseldrag till hans porträtt, bara petitesser jämfört med det som har hänt, och kan faktiskt vara sant.

De har haft två bilar hela tiden...även när de bodde i Gbg.De åkte inte kollektivt.H behövde bil till sitt arbete och för att köra töserna till dans m.m
Citera
2018-04-24, 23:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Vinna på vad ?

På att skaffa sig sjuka barn (om man nu tänker sig att barnen inte var sjuka)? .Rockkungen antyddeatt det skulle vara ett led i försäkringsbedrägeri, men man cashar väl heller inte in speciellt på en sjukförsäkring? Det kostar väl också att gå ner i arbetstid för att upprätthålla en fasad?
Citera
2018-04-24, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Ok, om vi bara kan vara överens om det så kan vi absolut diskutera olika sidor hos familjemedlemmarna - hobbies, vilka tv-program de gillade och vad de tyckte om att äta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in