2018-04-24, 14:32
Medlem
Hypersomnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknownx
Precis som många trott rör det sig om ett självmord iform av överdos (tabletter)
Tim hade även skrivit farväl till anhöriga och närmsta via mobil.
Även om mina källor är 100% så har jag varken behov eller rätt att bevisa det ytterligare, men det är det ni kommer läsa när dom gör det officiellt.

Vad dom egentligen utreder nu vet jag inte riktigt, kanske om vad för tabletter, varför, osv

det finns stor risk/sannolikhet att det du säger är sant. Tim ringde sin familj och efter samtalet beslutade de att direkt åka dit. Antagligen för att förhindra självmordet, men hann aldrig. Vad skulle annars vara så akut för att hans föräldrar skall åka på en gång? Jo, det kan även vara hälsoproblem, men då hade man kanske haft kontakt med sjukhuset först där eller gjort något annat, vet inte. Oavsett om det är självmord eller inte så är hans död kopplad till den pressen och stressen han fick gå igenom i så många år.

Har slutat lyssna på hans musik nu, hatar hans musik och kommer aldrig lyssna på det mer. Det är inte värt
Citera
2018-04-24, 14:35
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Precis som många trott rör det sig om ett självmord iform av överdos (tabletter)
Även om mina källor är 100% så har jag varken behov eller rätt att bevisa det ytterligare, men det är det ni kommer läsa när dom gör det officiellt.

Vad dom egentligen utreder nu vet jag inte riktigt, kanske om vad för tabletter, varför, osv

Precis som den andra lallaren som har "säkra källor" på att "bukspottkörteln la av" så kan ej heller du bidra med ytterligare detaljer. Du har alltså behov och rätt att meddela att han tog livet av sig, innan hans familj valt att berätta detta - men att ge fler detaljer (tex hur du fick reda på detta), nä där drar du en omutbar stendhård gräns. LoLz.

Jag har för övrigt 100% säkra källor på att han dränkte sig genom att trycka ner huvudet i toaletten. Tänker inte berätta mer än så.
Citera
2018-04-24, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypersomni
det finns stor risk/sannolikhet att det du säger är sant. Tim ringde sin familj och efter samtalet beslutade de att direkt åka dit. Antagligen för att förhindra självmordet, men hann aldrig. Vad skulle annars vara så akut för att hans föräldrar skall åka på en gång? Jo, det kan även vara hälsoproblem, men då hade man kanske haft kontakt med sjukhuset först där eller gjort något annat, vet inte. Oavsett om det är självmord eller inte så är hans död kopplad till den pressen och stressen han fick gå igenom i så många år.

Har slutat lyssna på hans musik nu, hatar hans musik och kommer aldrig lyssna på det mer. Det är inte värt

Fast det finns inget som är bekräftat att Tim har ringt sin familj och att de åkte ner direkt. det enda som är bekräftat är att brodern åkte ner snabbt efter och familjen kom efter.
Det är bara lösa rykten att han skulle ringt och mått dåligt.
Citera
2018-04-24, 14:44
Medlem
Realisten73s avatar
Önskar av hela mitt hjärta att om nu Gud finns och det stämmer om ett liv efter döden, att nu Tim ”Avicii” Bergling sitter på ett moln och ser hyllningarna från hela världen.

Varenda stor DJ hyllar honom på sina livespelningar. Torg runt omkring i världen spelar hans låtar i klocktornen. Sergelstorg förvandlades till Aviciis torg och givetvis denna hyllningstråden till Tim.

Önskar han ser allt detta. Att folk inte visade honom mer uppskattning när han levde och stöttade honom mer är nått vi alltid kommer få leva med. Han hade behövt både sina fans och sina s k vänner ännu mer vid sin sida när han mådde som sämst. Nu dog han helt ensam.

Ännu en gång, må du, Tim se alla världens hyllningar. Du är så värd varenda en.

Sov gott, Tim.
Citera
2018-04-24, 14:45
Medlem
Citat:
Kan citera ditt inlägg efter det blir officiellt :-)

Tror och hoppas inte att det du skriver kommer att bli officiellt(Werther-effekten). Men tack för din info. Har ingen anledning att inte tro dig.
Citera
2018-04-24, 14:47
Medlem
AngelDevils avatar
Citat:

Mina tankar går till hans familj! Utan att ha någon insyn så känns ditt inlägg tyvärr trovärdigt.
Citera
2018-04-24, 14:54
Medlem
Tycker det är så jävla svårt att avgöra av denna pest eller kolera vad man "hoppas på".

Har han själv valt att ta sitt liv? - jävlar va tragiskt. Hur kunde det gå så långt!?? Han skrek efter hjälp.

Hans körtel la av? - Han var kanske på uppgång och ville verkligen inte dö?

Hur man än vrider och vänder på det är det så in i helvete tragiskt !

Usch
Citera
2018-04-24, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Jo. Varför skulle de annars umgås senast iår för?

Och varför skulle ingrosso lägga upp en bild med han och Ash och ett hjärta om Ash va ett svin och dödade Tim? Just det

Arash och Tim umgicks inte.

Sebastian inser att Arash är illa ute..
Citera
2018-04-24, 15:06
Medlem
Det enda som har blivit bekräftat offentligt är att Tims bror åkte ner strax efter och nu är hela familjen.

Att han skulle mått dåligt och ringt familjen som åkte ner i panik är bara lösa rykten av någon flashbackare samt ”stoppa pressarna” det är hittepå.
Citera
2018-04-24, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Arash och Tim umgicks inte.

Sebastian inser att Arash är illa ute..

Jo de träffades tidigare i vår
Citera
2018-04-24, 15:10
Medlem
Hypersomnis avatar
Citat:

ja... enligt Ash själv, som även påstod att Tim sa till honom att han älskar honom, vilket jag inte tror ett skit på.
Citera
2018-04-24, 15:11
Medlem
SavageBreakers avatar
Citat:

Du verkar väldigt låst på din sak? Vad har du för källa gällande detta? Syftar du på Arashs inlägg han postade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in