2018-04-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Hur vanligt är det att en person som är delaktig i någons död..går på dennes begravning? Hans närvaro lär väcka känslor hos anhöriga..

Delaktig i någons död? Du vet ju inte hur han dog eller vad de hade för relation? Du har sett en dokumentär på 1.5 h av 8 år och tror du vet
Citera
2018-04-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Jag skrev inte att jag vet utan att det känns som det efter att ha sett dokumentären om honom. Skrev inte att jag vet. Men man får intrycket av att han känner sig ganska ensam och missförstådd av det han säger i dokumentären.

Håller med om att han verkade ensam. Med det sagt tror jag att det är jävligt svårt att vara vän med en så stor stjärna. Inte för hans ego verkade uppblåst så, men blir ju naturligt att vännerna är i skuld eftersom han lär ha bjudit på mkt och sett till att även de får ett materiellt bra liv etc.

Blir nog lätt så, att ens vänner då blir jasägare eller vad man ska säga.
Tror t.ex absolut inte att hans barndomsvänner haft något ont uppsåt per say, utan snarare att även de har dragits med i den dekadenta livsstilen och troligtvis inte tänkt till så mycket som de uppenbarligen bör gjort.

Med det sagt vet vi ju givetvis inte någonting ö.h.t om hur hans nära vänner har agerat, de kanske har pressat sönder honom för att gå in på rehab, eller tvingat honom att sluta osv. Är ovärdigt att lasta dem när vi har alldeles för lite information.

I dokumentären får vi ju inte se mycket alls av hur hans relation är med vännerna förutom ett fåtal scener. Säger väldigt väldigt lite.
Citera
2018-04-24, 12:11
Bannlyst
[quote=VilkenOsis|63867865]Möjligtvis. Ogillar att spekulera. Vet bara hur han dog och inget mer.[/QUO

Tim hittades död i Muscat på fredag eftermiddag ( lokal tid). Det är två timmars tidsskillnad mellan Sverige- Oman. Dödsnyheten kom strax efter kl 19 i Sverige.( alltså kl 21 i Oman). Identifiering av kropp kan ha gjorts av kompisar..men också av brodern..som kom några timmar efter han hittats död. Efter att han konstaterats avliden, till identifiering av kropp...tills dödsnyheten kom så är det ganska kort tid.
Citera
2018-04-24, 12:18
Bannlyst
[quote=2014rosor|63867968]Delaktig i någons död? Du vet ju inte hur han dog eller vad de hade för relation? Du har sett en dokumentär på 1.5 h av 8 år och tror du vet[/QUOTE

En " manager" som tänker mer på pengar när någon drabbats av en livsfarlig sjukdom ( akut pankreatit) och inte respekterar läkarens råd..att inte Tim skall turnera mer..säger allt om en person. Han är högst delaktig att Tims liv slutade i Oman.
Anhöriga är naturligtvis medvetna om detta. Skulle kunna röra upp enorma känslor om han busade sig på begravningen.
Citera
2018-04-24, 12:19
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:

Tim hittades död i Muscat på fredag eftermiddag ( lokal tid). Det är två timmars tidsskillnad mellan Sverige- Oman.

Vad har du för källa på att han hittades på eftermiddagen? Jag läste förmiddagen någonstans men hittar det inte nu.
Citera
2018-04-24, 12:22
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Kan vara så..det jag reflekterar över är att han inte är solbränd trots att han varit i Oman i flera veckor..kan tyda på att han druckit en hel del..dricker man mycket så är man helst inte i 35 Gradig värme..samt att han har samma kläder på sig..dricker man mycket,.bryr man sig inte så mycket om klädsel..
Överhuvudtaget tycker jag att han ser ut som en grå skugga av sitt forna jag.
Citera
2018-04-24, 12:23
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Vad har du för källa på att han hittades på eftermiddagen? Jag läste förmiddagen någonstans men hittar det inte nu.
Förmiddag har jag också läst.
Citera
2018-04-24, 12:25
Medlem
Han påträffades död på fredag eftermiddag lokal tid, inte på kvällen.

https://www.google.se/amp/s/svenska.yle.fi/amp/7-1297052
Citera
2018-04-24, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
1.5 h av 8 år och du tror du vet något om hans relationer haha

Fast om Tim säger att han inte vill turnera mer..och om han omges sig av ja- sägare.. så skulle de hållit med om att han skulle sluta med turnerandet.

Då de inte säger något..kan det tyda på att de inte gillar hans beslut..för då får de inte vara med längre och glänsa ute i världen. De tänker bara på sig själva.

Eller var det så att Arash hade sådant järngrepp om gruppen..så de vågade inte säga emot honom..

Helt klart ser man i slutet av dokumentären att Tim börjar att ta över besluten i sitt liv..och att det uppstår meningsskiljaktigheter mellan Tim och Arash..som till slut ledde till att bröt med Arash.

Tim slutade att följa Arash på Instagram..och således bröt han helt och hållet med honom. Han insåg till slut vilken skitstövel han var. Otroligt tragiskt att Arash beslut...tidigare..ledde till sådana problem för Tim att det slutade med att han dog endast 28 år.
Citera
2018-04-24, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals

” påträffades under eftermiddagen lokal tid”.

https://www.expressen.se/noje/avicii-ar-dod/
Citera
2018-04-24, 12:34
Medlem
NygammalValss avatar
Hör Oscarskyrkan hylla Avicci

Under hela veckan kommer Oscarskyrkan spela Tim ”Avicii” Berglings låt ”Wake me up”, som en hyllning till den avlidne artisten. Tim Bergling växte upp i Oscars församling på Östermalm.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/hor-oscarskyrkan-hylla-avicci
Citera
2018-04-24, 12:35
Medlem
ChiliPepperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Den där Ash känns som en amatör faktiskt. Tveksamt om någon annan artist vid sina sinnens fulla bruk skulle hängt kvar. Ytterst omogen och oklar för att spela i en högre liga.

Vad gäller Tim själv var nog inte hans kompisgäng på en evig semester bra för honom. Min tolkning är att hade behövt en fast hand, en rådgivare vid sin sida under en längre period av återhämtning och konvalescens.

Lyxhotell i Oman med polare 😓😓😓?!

Reagerade på det där du sa om kompisgäng, andra kanske redan kommenterat för jag har inte läst alla inlägg men jag tänker att (antagligen en väldigt generaliserad analys) att en som är uppvuxen på Östermalm i en familj som är överklass/övre medelklass, så tänker jag att en även har vänner som har samma bakgrund. Jag skulle tänka mig att många av de tänker att det bara är att köra på, det det gör nog folk från andra klasser också förstås, men har du massa folk som har lyckas i din omgivning så kanske det är lätt att tänka så om sig själv och andra. Då kanske inte man inte tänker "Du kanske borde varva ned och sänka dina krav" om man är uppvuxen i det. Men de kanske gjorde det, det är bara spekulation och möjligen rätt fördomsfullt. Jag själv märker ganska ofta på personer som har det gott ställt verkar ha en bild av att det går att "rycka upp sig".
Senast redigerad av ChiliPeppers 2018-04-24 kl. 12:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in