2018-04-24, 11:12
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilkenOsis
Precis som jag har sagt från början... Han var sjuk efter allt festande och mådde extremt dåligt.
Hans bukspottskörtel la av enligt föräldrarna.. Åter igen.

Trots allt detta så finns det fortfarande folk som tror att han begick självmord eller blev mördad.

Han kanske dog på ett sjukhus då? Om det nu stämmer att familjen redan var på väg till Oman när han dog. Eller har media skrivit att han ”hittades” död?
Citera
2018-04-24, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR
Då kan du sluta tro. Filmen släpptes på bio i oktober förra året. Och vill man tjäna maximalt på filmen (om man nu ska bli konspiratorisk) så borde "döden" skett precis innan filmen släppts på bio. Rättigheterna till SVT har också sålts innan detta skedde = inga pengar att hämta (vare sig för filmmakarna/Avicii eller SVT).

Handlar inte om pengar.,utan att Tim ville ha en ursäkt..genom dokumentären..varför han ville avsluta sitt liv..den breda massan fick se dokumentären nu i april..inte alla som har Netflix..
Citera
2018-04-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Överreaktion på mitt inlägg eller vad? Menar bara att jämfört med "riktiga" musiker så att säga, så har DJs inte en sportmössa. Att bemästra ett riktigt instrument kräver mer talang. Förstår inge hypen kring honom, men jag mår illa av all modern musik. Som sagt personlig åsikt.

Fortfarande tragiskt absolut, som det alltid är när bra människor går bort, framför allt för hans familj, men jag menar, Avicii jämförs med typ Martin Luther King, Moder Teresa eller Gandhi, vilket är ganska absurt. Han var bara en DJ trots allt men om man inte bryter ihop av detta är man tydligen inavlad.

Du får det att låta som att han inte gjort någonting vettigt alls för världen. Vet inte vilka källor som jämför han med Ghandi osv.

Gå iväg och försök göra någon nytta för världen, istället för att sitta och gnälla på andra som verkligen presterat.
Citera
2018-04-24, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Han kanske dog på ett sjukhus då? Om det nu stämmer att familjen redan var på väg till Oman när han dog. Eller har media skrivit att han ”hittades” död?

Kan vara så..han har vid flera tillfällen.,sedan mars 2013..varit tvungen att uppsöka sjukhus akut..

Men enligt de uppgifter som kommit..så hittades han avliden..men det kan vara så att han hittades livlös..nen ambulans tillkallades..men att det inte gick att återuppliva honom..så han dödsförklarades på sjukhuset..

Att anhöriga får ett telefonsamtal..och anar något..och så hinner de inte ner..låter mer som att han inte ville leva mer..

Kan vara så att media fattat fel..att det var sjukhuset som ringde..och sade att det var alarmerande..
Citera
2018-04-24, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Inte helt otänkbart, har nog aldrig varit med om att just de närmaste presenterat att någon dött pga av självmord utan det är isåfall om det sipprar ut andra vägar. Obduktioner som visar OD eller självmord pga av medveten OD brukar oftast hållas internt. Vilket man självklart kan förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av neiland123
Nåja, om han nu var i ett eskalerande alkoholmissbruk kanske han bara har ramlat och slagit i ansiktet.

Kan vara så..det jag reflekterar över är att han inte är solbränd trots att han varit i Oman i flera veckor..kan tyda på att han druckit en hel del..dricker man mycket så är man helst inte i 35 Gradig värme..samt att han har samma kläder på sig..dricker man mycket,.bryr man sig inte så mycket om klädsel..
Citera
2018-04-24, 11:40
Bannlyst
De ” kompisa” som var med i Oman är de som finns med i dokumentären. Således är det inte förvånande att det slutar såhär då. Han hade ett kompisgäng som ledde honom in i döden. Festade kompisar är det sista han behövde efter det han gått igenom tidigare..
Citera
2018-04-24, 11:45
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
En kyrklig begravning är öppen för alla. Varför skulle han inte vara bjuden?
Kom på hur dum jag var ungefär samtidigt som jag skickade - brydde mig inte om att göra tillägg bara. Men inte säkert att de skulle uppskatta hans närvaro - även om de inte skyller något på honom så vore det kanske en onödig påminnelse om upprinnelsen till det hela. Ibland sker en begravning i kretsen av de närmaste också och då kommer dödsannonsen efteråt. I och för sig gissar jag att det ändå blir en stor begravning. Ash (vilket passande namn) gör nog klokast i att skicka blommor med en hälsning bara. Deras samarbete slutade dessutom 2016 och Tim uttryckte sin besvikelse på Ash då. Nu vet vi långtifrån allt men det framkom tydligt i dokumentären.

Tror aldrig att AP förstod. Inlevelseförmågan är nog inte den bästa, han verkar vara den hårda, praktiska typen där yta och rikedom är förhärskande. Såg att han har skrivit om "sin bror" och något i stil med att Tim borde ha hört av sig till honom så skulle han ha ställt upp och hjälpt till. Det känns synnerligen falskt och är något han borde ha låtit bli anser jag och många fler. Tror att AP har fått sig en riktig tankeställare nu i alla fall, hoppas det åtminstone.
Citera
2018-04-24, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
De ” kompisa” som var med i Oman är de som finns med i dokumentären. Således är det inte förvånande att det slutar såhär då. Han hade ett kompisgäng som ledde honom in i döden. Festade kompisar är det sista han behövde efter det han gått igenom tidigare..

Känns inte riktigt som han hade några riktiga vänner som verkligen brydde sig om honom genuint. Utan mer de som ville sola sig i hans glans och festa med honom bara.
Citera
2018-04-24, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps

Möjligtvis. Ogillar att spekulera. Vet bara hur han dog och inget mer.
Citera
2018-04-24, 11:55
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Känns inte riktigt som han hade några riktiga vänner som verkligen brydde sig om honom genuint. Utan mer de som ville sola sig i hans glans och festa med honom bara.

Hur vet du det?
Citera
2018-04-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Hur vet du det?

Jag skrev inte att jag vet utan att det känns som det efter att ha sett dokumentären om honom. Skrev inte att jag vet. Men man får intrycket av att han känner sig ganska ensam och missförstådd av det han säger i dokumentären.
Citera
2018-04-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Kan vara så..det jag reflekterar över är att han inte är solbränd trots att han varit i Oman i flera veckor..kan tyda på att han druckit en hel del..dricker man mycket så är man helst inte i 35 Gradig värme..samt att han har samma kläder på sig..dricker man mycket,.bryr man sig inte så mycket om klädsel..
Synd att han blev alkoholist. Han var så högbegåvad.. Men bekymmer kan ju sänka vem som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in