2018-04-24, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhostsOfOnyx
Bevisat en sandneger. När ska ni antivita gå ut offentligt och ta avstånd?

Om det var en hämnd för kriget i Armenien är det knappast en muslim.
Citera
2018-04-24, 09:00
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Om det var en hämnd för kriget i Armenien är det knappast en muslim.

Armenier hatar turkar, inte Kanadensare.
Citera
2018-04-24, 09:05
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Har Hasse Brun sagt någonting?
Inte än vad jag vet men karln har säkert bosatt sig i SVT's väntrum ifall, någon måste ju dra ändlösa associationer med IRA och ETA, men framför allt för att svepa bort och förminska eventuella misstankar gentemot islamistisk terrorism.
Citera
2018-04-24, 09:10
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Inte än vad jag vet men karln har säkert bosatt sig i SVT's väntrum ifall, någon måste ju dra ändlösa associationer med IRA och ETA, men framför allt för att svepa bort och förminska eventuella misstankar gentemot islamistisk terrorism.

Tack, det är precis så det brukar låta jämnt när han syns i Media och ger sina analyser.

Mvh/
Citera
2018-04-24, 09:19
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Fast fast fast... enligt vår terror "forskare" Hans Brun så tar ISIS aldrig på sig några dåd, så då du måste ha fel

(självklart gör de det, Hans Brun är en amatör)
Har missat Hans Brun tidigare, kollade upp han nu och de verkar vara en riktig pajsare, precis som.. Nu kommer jag inte ihåg namnet bara för det men den mest kända svenska terrorforskaren med Lunda-dialekt som många svenskar verkar ha förtroende trots att han kommer med de mest absurda påstående efter varandra.

Hur många sådana där finns det finns i Sverige egentligen?

Myten om att "ISIS bara tar på sig dåd de är skyldiga till" pushas hårt av etablissemanget efter de förlorat lite av sitt tuffa rykte när de tar på sig typ en cykelstöld i Östersund.
Exempel från ett annat fall, Las Vegas och Pär Josef Twatson (Infowars) är ledsen över ingen tror på ISIS längre https://twitter.com/arbetarbroder/st...11720550830080 (kort video)

Men här verkar det inte vara ISIS, har inte följt detta så noga pga. tid men noterade den sedvanliga totala mindkontroll som media har när folk klagade över deras rapportering och att om "de var en muslim hade de varit ute i varje headlines" blaha blaha (stör mig på media, som alltid)

Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Nu börjar säsongen för terror.

Är förvånad över att det inte skett mer spektakulära dåd.

Hur kan man mörda så många personer med en skåpbil?
10 personer, på en sträcka på över 2.5 km - är det många? Google maps: https://goo.gl/xZa9tf (nu har de stängt av gatan och ändrat kör-riktningen till en sidogata men ändå, lång sträcka i vad som är en central del av Toronto. (Tror de är i denna korsningen https://goo.gl/R8C78i (Google Maps) Korsningen Young Street - Finch West Avenue men lite osäker. Enligt RT video jag postade i tidigare inlägg i tråden så ligger de folk mitt i mot en kyrka och den har jag inte hittat än.

Den här Urban Moving System terrorn är inte direkt effektiv som jag ser det, om de handlar om döda så många oskyldiga som möjligt. De går ju lista mer "effektiva" sätt även om man är psyksjuk. Men men.
Citera
2018-04-24, 09:28
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Någon som läst något om ev svenska offer?
Citera
2018-04-24, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Någon som läst något om ev svenska offer?

Det var inga svenska offer
Citera
2018-04-24, 09:56
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostsOfOnyx
Bevisat en sandneger. När ska ni antivita gå ut offentligt och ta avstånd?
Är Armenier sandnegrer?
Citera
2018-04-24, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward

Får jag påminna er om detta:

"Den 24 april 1915 inleddes det i dåvarande Osmanska riket ett folkmord på armenierna. Detta innebar att mellan en och två miljoner armenier och andra kristna dödades eller deporterades, och att ytterligare ett flertal tvingades på flykt. Än idag finns diskussionen mellan armenier och turkar om det som pågick under de åren och Turkiet erkänner inte händelserna som ett folkmord."

Rackarn tyckte att IS inte skulle ha ensamrätt på att köra folkbil?
Dock var han för dum att välja turktätt område?

Nej inget turktätt område vad jag vet.

'Downtown North York' som området kallas ligger i norra Toronto och bebos till stora delar av Kinesiska, Koreanska och Iranska immigranter.
Citera
2018-04-24, 10:20
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad tror du händer om ett ton + kommer mot dig i 70-80 km/h? Människan går sönder ganska lätt. Vissa av dem dog på väg till sjukhuset och en del dog på sjukhuset. Inre blödningar. 3 Var det som dog direkt om jag minns rätt.
Det jag menar är att skåpbilen borde gått sönder långt innan.
Ett hyfsat modernt fordon tål inte att köra på tio + 15 personer, om det inte är en lastbil.
Citera
2018-04-24, 10:25
Medlem
Ryktas på 4chan om att han var en bitter incel, då han skrev i någon post om att alla "Chads and Stacys" behövde dö eller något.

Chad och Stacy är smeknamn på alla som får ligga mycket, inom incel-kretsarna. någon som har hört mer om detta eller är det just det, ett rykte?
Citera
2018-04-24, 10:33
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Fast det där är ändå en ganska grav överdrift. Visst, en liten minoritet av alla män, de allra mest sttraktiva, behöver knappt anstränga sig alls för tjejerna står på rad för dem. Och tävlar en mer normal kille mot en sådan alfa så har han ingen eller liten chans. Men mer normala killar får knulla de med, de behöver bara anstränga sig lite mer och kanske inse att deras chans på de allra snyggaste brudarna, de riktiga 10-poängarna bland tjejerna, är begränsad.
Jag sitter inte här och hävdar att bokstavligt talat 80% av alla män aldrig får knulla och förblir oskulder livet ut. Men du måste väl inse att det är betydligt svårare för män att få knulla idag än vad det var på låt oss säga, 90-talet? Eller 2000-talet för den delen. Lägg till på det att kvinnor tar över allt fler jobb och maktpositioner i samhället från män idag, och du har en instabil situation som kokar över allt mer. Vad tror du händer när män blir arbetslösa och aldrig får en kvinna? De snöar in sig på radikala tankegångar, därav växer vit nationalism, islamism och alla möjliga relaterade ideologier, varav terrorism bara är en i mängden.

Citat:
Och oavsett så är det ju en rätt jävla skev respons att baserat på svårigheter på dating-marknaden välja att ta ut sin frustration genom att köra över slumpvis utvalda människor med en skåpbil.
Fast nu anklagas ju gärningsmannen Alek Minassian, för "incel rebellion". Oklart om det faktiskt är så att han motiverades av ett kvinnohat, några officiella uttalanden från den kanadensiska polisen har inte kommit än vad jag vet. Jag finner det hur som helst mer sannolikt att det var någon incelideologi som fick honom att begå detta idiotattentat, än "kristen terrorism", eller ilska över armeniska folkmordet. Kanada har ju dessutom erkänt det armeniska folkmordet:

https://en.wikipedia.org/wiki/File:N...n_Genocide.svg

Så det finns ingen bra anledning för en etnocentrisk armenier att ta ut turkhatet mot vanliga kanadensare. Alek Minassian lär knappast vara särskilt etnocentrisk heller för den delen. Seriösa armenier som håller hårt på deras etniska bakgrund, beter sig inte så här.

Citat:
Jag ser inte riktigt hur detta kan vändas till att det är "feminismens fel" men någon hög grad av trovärdighet. Jag ogillar den urartade feminismen själv, men att den skulle vara grund till skåpbilsattacker är ändå lite väl långsökt.
Det är principiellt viktigt att beskylla feminismen för muslimska gruppvåldtäkter och icke-islamisk incelterrorism. Feminismen har radikalt transformerat Västvärlden till ett kaotiskt och dysfunktionellt samhälle, och får allt fler män att bli samhällets bottenskrap och samtidigt klagar feminister på att det är kvinnor som saknar mänskliga rättigheter medan män begår självmord i rekordantal och det är nästan bara män som är hemlösa osv.

Så givetvis är det ökade antalet terroristdåd, i grund och botten, feminismens fel. Som sagt, så här höll man inte på under 1950-talet. Var det vanligt med masskjutningar och skolskjutningar då? Inte vad jag känner till.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-04-24 kl. 10:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in