2018-04-24, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Man är fejknationalist om man har registrerat sig på flashback i med det enda syftet att låtsas vara nationalist och whina om hur dåliga olika alternativa medieprojekt är.
Okay. Själv är jag reggad här sedan 3 år, då fanns väl inte ens I&C?

Jag blev kritisk till I&C och nu DFS efter att de visat sina rätta färger.
Conrad då hans hycklande i ETC och bajs-Hanna kom fram och han gick under jorden.

DFS och Dan när de drog in dessa märkliga invidivder och började sälja någon utopi som man inte lägger någon energi på alls. Det är en av de mest solklara bluffarna jag någonsin skådat, allt för medlemsintäkter.

Jag kritiserar inte SveGot som mediaprojekt.

Jag kritserar det fakutm att SveGot ens existerar, då man med eftertrtyck poängterade att DFS absolut inte var ett nytt mediaprojekt. Man skall bygga/köpa hus och ta tillbaks Sverige bit för bit.

Sedan kom SveGot istället, och det är uppenbart att lejonparten av intänkterna går dit och till styrelsen som är skribenter (alternativt slussas pengarna vidare till deras bolag via kors-fakturering).

Huset skjuts upp och allt handlar om att kunna ta ut en officell lön.
Är övertygad om att I&C får brödsmulorna då de är så evinnerligt korkade och odugliga. Dan plockar säkert på sig det mesta.

Är man fejknationalist för att man vill varna folk för dessa bedragare? Det är inte första gången Dan startat nya projekt som skall förändra allt, för att sedan lägga ner skiten och casha in. Sedan nytt igen.

För att vara en äkta nationalist skall man alltså som du själv sitta och tillbeda Dan, Magnus och Ingrid samt Conrad den lille...och snällt betala sitt tioende eller ta extraskift för att finansiera deras leverne.

Annars vill man inte landets bästa menar du?
Tycker du att någon av kritiken mot ditt älskade SveGot och DFS är befogad?

När blev nationalist synonymt med Dan Eriksson-dyrkare?
Citera
2018-04-24, 02:05
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit

Conrad då hans hycklande i ETC och bajs-Hanna kom fram och han gick under jorden.

DFS och Dan när de drog in dessa märkliga invidivder och började sälja någon utopi som man inte lägger någon energi på alls. Det är en av de mest solklara bluffarna jag någonsin skådat, allt för medlemsintäkter.

Jag kritserar det fakutm att SveGot ens existerar, då man med eftertrtyck poängterade att DFS absolut inte var ett nytt mediaprojekt. Man skall bygga/köpa hus och ta tillbaks Sverige bit för bit.

Sedan kom SveGot istället, och det är uppenbart att lejonparten av intänkterna går dit och till styrelsen som är skribenter (alternativt slussas pengarna vidare till deras bolag via kors-fakturering).

Är övertygad om att I&C får brödsmulorna då de är så evinnerligt korkade och odugliga. Dan plockar säkert på sig det mesta.

Är man fejknationalist för att man vill varna folk för dessa bedragare? Det är inte första gången Dan startat nya projekt som skall förändra allt, för att sedan lägga ner skiten och casha in. Sedan nytt igen.

För att vara en äkta nationalist skall man alltså som du själv sitta och tillbeda Dan, Magnus och Ingrid samt Conrad den lille...och snällt betala sitt tioende eller ta extraskift för att finansiera deras leverne.

Vad har du själv gjort? Folk måste kunna tjäna pengar på de medieprojekt de driver.

Är Svegot och DFS optimalt bra på något sätt? Antaligen inte men det är bättre än ingenting. Det är inte befogat att kristisera folk som jobbar för förädring i dagens svåra situation när man inte själv gör något alls.
Citera
2018-04-24, 05:47
Medlem
Citat:
Vad har du själv gjort?
Skaffat svenska barn.

Citat:
Folk måste kunna tjäna pengar på de medieprojekt de driver.
Suck...återigen.. det skulle ju inte vara något nytt mediaprojekt!

DFS skulle köpa tillbaka Sverige bit för bit, det var parollen man körde, samtidigt som man målade upp någon utopi om massa hus med dagis, gym, cafeer och etniska svenskar.
Istället belv det precis raka motsatsen till det man lovat, när alla resurser istället läggs på SveGot och arvoden till styrelsen.

Citat:
Är Svegot och DFS optimalt bra på något sätt?
Det är en och samma entitet.
SveGot är verktyget för att slussa ut pengar som skulle användas till huset och föreningsarbetet till styrelsen.
Det är den enda anledningen till at SveGot existerar, så att pengarna inte går direkt från DFS till DFSs styrelse. Sedan kan Motgift och I&Cs bolag faktuera SveGot...vars pengar kommer från DFS.

Citat:
Antaligen inte men det är bättre än ingenting.

Jag håller inte med. SveGot DFS är enbart skadligt då det slösar bort tid och resurser som kunde läggas på viktigare saker än att lajva nationalism och att "rädda Sverige".

Citat:
Det är inte befogat att kristisera folk som jobbar för förädring i dagens svåra situation när man inte själv gör något alls.

Vilken "förändring" jobbar dessa människor för egentligen enligt dig (annat än att få ut en vit lön, finansierad av desperata svenskar)?.
Jag förstår att folk är desperata och att folk som du vill ha någon form av galjonsfigur i Daniel Frändelöv eller Dan Eriksson (urk)...de skall rädda landet på något sätt så att ni slipper själva.

Du säger att folk inte gör någoting gång på gång för att de inte sänder poddradio som din idol Dan.
Riktig förändring sker hos vanligt folk.

Folk som vägrar hålla tyst, folk som skaffar barn.
Det är betydligt viktigare än att sitta och sända poddradio som når ut till ett par 1000 pers i sin egen bubbla år efter år, och parasitera på dessa människors uppgivenhet, samtidigt som man gnäller över hur Sverige förfaller.

Samtidigt målar man upp någon fantasivärld där fienden hänger i lykstoplar och etniska svenskar bor i något paradis. SveGot har lika stora resurser som Bonnier och DFS är en jätteorganisation som i media talar för alla svenskar i hela landet.

Denna världen blir bara verklighet om man donerar 2400 SEK per år till Dan och Conrad...
Fan hör ni inte hur det låter?
Citera
2018-04-24, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seksuroba
Magnus Söderman har länge slagit mynt av "kampen". Redan under NMR-tiden drev han på för att medlemmarna skulle betala tionde varje månad så att han själv skulle kunna ta ut lön. Och i samma anda uppmanar Dan Eriksson sina medlemmar att ta extra skift på jobbet för att finansiera hans olika medieprojekt.

Förra gången dom hade ett stort mediaprojekt på gång, 2013-14, så var det samma Magnus Söderman i Radio Framåt som sa att 'det var nödvändigt för kampen att ha heltidsanställda som kunde jobba med aktivism och opinionsbildning'.

Nättidningen Realisten hade började låsa sina artiklar bakom betalvägg och skulle söka presstöd med hjälp av prenumeranter.

Det floppade även den gången....
Citera
2018-04-24, 11:12
Medlem
Citat:
Det är en och samma entitet.
SveGot är verktyget för att slussa ut pengar som skulle användas till huset och föreningsarbetet till styrelsen.
Det är den enda anledningen till at SveGot existerar, så att pengarna inte går direkt från DFS till DFSs styrelse. Sedan kan Motgift och I&Cs bolag faktuera SveGot...vars pengar kommer från DFS.

De har gjort avståndet kortare än så. Föreningen heter ju t.o.m. SVEGOT-DFS.

https://www.ratsit.se/802511NEUS00001-SVEGOT_DFS_Ideell_forening_med_firma_SVEGOT

Sen betvivlar jag inte att man kommer att köpa ett hus, men det är nog främst ett hus till deras egen verksamhet och ev. boende.
Senast redigerad av KarlKaviar 2018-04-24 kl. 11:15.
Citera
2018-04-24, 15:26
Medlem
Citat:
Skaffat svenska barn.
Nu har väl både Magnus och Dan barn. Däremot har jag lite svårt för det där att enbart att skaffa barn i sig är en del av politisk kamp.
Citat:
Det är klart att det ligger nära till hans att tro att Svegot fakturerar DFS för olika saker. På så sätt så tillgodogör sig Dan & Co pengar som skänkts till DFS helt legit. På så sätt kanske man också ser till att man aldrig når upp till den där miljonen och därmed då heller aldrig behöver infria löftet om att skaffa ett hus.
Citat:
Jag håller inte med. SveGot DFS är enbart skadligt då det slösar bort tid och resurser som kunde läggas på viktigare saker än att lajva nationalism och att "rädda Sverige". Vilken "förändring" jobbar dessa människor för egentligen enligt dig (annat än att få ut en vit lön, finansierad av desperata svenskar)?.
Jag förstår att folk är desperata och att folk som du vill ha någon form av galjonsfigur i Daniel Frändelöv eller Dan Eriksson (urk)...de skall rädda landet på något sätt så att ni slipper själva.
Vad är egentligen politisk kamp? Du måste ju definiera detta om du säger att allt Svegot/DFS gör är verkningslöst. Är politisk kamp att skapa opinionsbildning och samvaro så tycker jag att Svegot/DFS fungerar utmärkt. Är politisk kamp att samla vapen och förbereda väpnad revolution så fungerar Svegot/DFS dåligt. Är politisk kamp att stå och demonstrera på gator likt NMR så fungerar Svegot/DFS ganska dåligt.
Citat:
Du säger att folk inte gör någoting gång på gång för att de inte sänder poddradio som din idol Dan.
Riktig förändring sker hos vanligt folk.
Hur åstadkommer man då riktig förändring hos vanligt folk? Jag tror det sker genom opinionsbildning, dvs webbplatser med olika innehåll, poddradios, dokumentärer, youtubekanaler, metapolitik (se ex Metapedia, Altright) och i viss mån flygbladsutdelning och demonstrationer, dock i mindre grad. Svara gärna på frågan om hur man bättre når människor och förändrar deras tankebanor? För jag tror vi alla är nyfikna på svaret, om du sitter inne på en mirakelkur så är vi alla öppna för den, jag lovar.
Citat:
Folk som vägrar hålla tyst, folk som skaffar barn.
De flesta svenskar skaffar barn och de flesta svenskar är inte nationalister. Jag får en svag känsla av att du aldrig deltagit i någon politisk kamp ö h t men att du har barn och att det är dessa som får dig att känna ett egenvärde i den politiska kampen? Om man inte gör något alls för den politiska kampen så kan man alltid sitta på sitt arsle och säga "jag har skaffat baaarn".
Citat:
Det är betydligt viktigare än att sitta och sända poddradio som når ut till ett par 1000 pers i sin egen bubbla år efter år, och parasitera på dessa människors uppgivenhet, samtidigt som man gnäller över hur Sverige förfaller.
Tanken är väl att nå så många som möjligt, allt börjar i liten skala. Rom byggdes inte på en dag. Därmed inte sagt att jag gillar Dan & Cos radiosnack, men det beror bara på mina personliga preferenser.
Citat:
Samtidigt målar man upp någon fantasivärld där fienden hänger i lykstoplar och etniska svenskar bor i något paradis. SveGot har lika stora resurser som Bonnier och DFS är en jätteorganisation som i media talar för alla svenskar i hela landet.
Fake it until you make it är ingen konstig devis i sådana här sammanhang. Det gör alla politiska rörelser.
Citat:
Denna världen blir bara verklighet om man donerar 2400 SEK per år till Dan och Conrad...
Fan hör ni inte hur det låter?
Tror inte de påstått detta, skulle förvåna mig i så fall. De uppmuntrar nog engagemang i allt som kan rädda Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Sen betvivlar jag inte att man kommer att köpa ett hus, men det är nog främst ett hus till deras egen verksamhet och ev. boende.
Är väl inte så illa om det är till deras egen verksamhet, själv betvivlar jag att man vill samsas i en villa. Har svårt att se några konstellationer av huvudpersonerna (Dan, Magnus, Conrad och Ingrid) att bo tillsammans. Jag tror i första hand att det aldrig blir något hus eftersom man kommer åderlåta fonden varefter så att man aldrig kommer upp till en futtig miljon och därmed tvingas infria löften som man inte kan hålla. En miljon ger ju inget vettigt förutom i ödemarken och där tror jag ingen av de här vill bosätta sig. I andra hand så kanske de köper något, säg tex en villa åt Dans familj, och så får Dan betala hyra till DFS och så framställs det som något ekonomiskt vettigt.
Citera
2018-04-24, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Nu har väl både Magnus och Dan barn. Däremot har jag lite svårt för det där att enbart att skaffa barn i sig är en del av politisk kamp.
Det är givetvis inte allt, men det är bland det viktigaste man kan göra.
Annars är det att alltid stå upp för sina åsikter, och aldrig vika en tum för PK-slöddret. Hade man gjort det hade Sverige inte sett ut så här. Ryggradslösa kräk som är rädda för ord..

Citat:
Vad är egentligen politisk kamp? Du måste ju definiera detta om du säger att allt Svegot/DFS gör är verkningslöst. Är politisk kamp att skapa opinionsbildning och samvaro så tycker jag att Svegot/DFS fungerar utmärkt.
De själva definerar det som att "rädda Sverige".
Vill man skapa opinionsbildning och väcka folk så är betalväggar för de redan frälsta en väldigt dålig ide.
Citat:
Jag tror det sker genom opinionsbildning, dvs webbplatser med olika innehåll, poddradios, dokumentärer, youtubekanaler, metapolitik
Håller helt med.

Sverige ligger långt framme på detta plan. Mitt problem ligger inte i SveGot i sig, det är ett mediaprojekt i mängden. Mitt problem var att man tydligt sa att DFS skulle vara någonting helt annat.

Citat:
Jag får en svag känsla av att du aldrig deltagit i någon politisk kamp ö h t men att du har barn och att det är dessa som får dig att känna ett egenvärde i den politiska kampen?
Jag har varit politiskt aktiv sedan jag var 15 och gick med i MUF på 90-talet ( )

Där fick jag inte vara kvar då mina åsikter inte passade in. Sedan har jag på eget bevåg hela livet gjort allt för att väcka folk. Jag gick i den första Salemmarschen, och har alltid stått för det jag tycker.

Av allt jag gjort i mitt liv så är att sätta tre nya svenskar med sunda värderningar till jorden det absolut viktigaste jag gjort. Det står jag för.

Igen, förstår inte riktigt vad det här med DFS att göra?
Har man bra argument mot DFSs skojeri så tycker jag att det är rätt oväsentligen vem det kommer ifrån. Fakta är fakta.

Citat:
Tanken är väl att nå så många som möjligt, allt börjar i liten skala.
Då hade man inte smällt upp betalväggar för de redan frälsta.

Jag var mycket positiv till I&C i början, de fyllde en funktion. Nu är det någonting helt annat.
Man har suttit i sin bubbla och är fortfarande extremt marginaliserade.

De är två papegojor som gnäller och blåljuger om sitt egna förflutna.
Man kan inte bygga någonting på en rutten grund.
Citera
2018-04-24, 17:38
Medlem
Citat:
Det är givetvis inte allt, men det är bland det viktigaste man kan göra.
Annars är det att alltid stå upp för sina åsikter, och aldrig vika en tum för PK-slöddret. Hade man gjort det hade Sverige inte sett ut så här. Ryggradslösa kräk som är rädda för ord..
(...)
Sedan har jag på eget bevåg hela livet gjort allt för att väcka folk. Jag gick i den första Salemmarschen, och har alltid stått för det jag tycker.
Eftersom du står för dina åsikter och inte är ett "ryggradslöst kräk" så antar jag att du inte har några problem med att skriva ut din identitet här?
Citat:
De själva definerar det som att "rädda Sverige".
Hur har din egen politiska verksamhet skiljt sig från Dans & Co? Helt enkelt, vad har du gjort som de kanske kan lära sig av?
Citat:
Vill man skapa opinionsbildning och väcka folk så är betalväggar för de redan frälsta en väldigt dålig ide.
Några av de viktigaste opinionsbildarna i Sverige har betalväggar, ex Dagens Nyheter. Man kan locka en publik även fast man har betalvägg, genom tex fria artiklar, smakprov osv. Ideellt arbete i alla ära men i vart fall jag har inga problem om aktivister kan leva på sin aktivism.
Citat:
De är två papegojor som gnäller och blåljuger om sitt egna förflutna.
Man kan inte bygga någonting på en rutten grund.
Jag gillar inte heller Ingrid och Conrad men jag tycker att de varit rätt ärliga om sitt förflutna. Vad menar du att de ljuger om?
Citera
2018-04-24, 18:46
Medlem
okok1s avatar
14 timmar och 30 minuter "BLANDAD MUSIK" varje dag. De kanske ska slänga in lite fler repriser i live-radion?
Citera
2018-04-24, 20:59
Medlem
Bacchus94s avatar
Swisha en hundring till "Svenskarnas hus" så är du med i det lilla lotteriet. Swisha 500 spänn så är du med i det stora. Finfina priser från Midgård Records.
Senast redigerad av Bacchus94 2018-04-24 kl. 21:02.
Citera
2018-04-24, 21:57
Medlem
Citat:
Hur har din egen politiska verksamhet skiljt sig från Dans & Co? Helt enkelt, vad har du gjort som de kanske kan lära sig av?

Den har i alla fall inte gå ut på att starta projekt som lovar allt åt alla, sedan lägga ner dem och ta pengarna för att sedan starta nästa...och nästa...sedan nästa.
Citat:
Några av de viktigaste opinionsbildarna i Sverige har betalväggar, ex Dagens Nyheter. Man kan locka en publik även fast man har betalvägg, genom tex fria artiklar, smakprov osv. Ideellt arbete i alla ära men i vart fall jag har inga problem om aktivister kan leva på sin aktivism.

Jag har väl aldrig sagt att folk inte skall få tjäna pengar? Jag var medlem i Motgift tills JDG fick kicken och har donerat till I&C. Jag har tom. träffat lille Conrad "in person" en gång och skakat hand med honom för ett par år sedan. Usch.

Jag har inga problem med att folk lever på sina projekt.

Poängen du och andra missar gång på gång, mitt problem med DFS ar att det inte skulle vara ytterligare ett mediaprojekt i mängden.
Man sa utalat att det inte handlade om någon ny mediasatsning.

Samtidigt hade man SveGot planerat sedan dag ett då det är inbakat i namnet. Det är fult och bedrägligt.

Mainstream-media har haft klorna i Svensson under årtionden. De kan köra sina betalväggar och ändå nå ut (som ersättning till papperspremunationer). Korkade människor fortsätter att läsa på gammal rutin.

Du kan inte jämföra DN med SveGot.
Skall SveGot "nå ut" och väcka dessa sovande typer så kan man givetvis inte gömma sig bakom betalväggar, det är totalt kontraproduktivit.

De får hemskt gärna driva SveGot och ta betalt, men driv det då som ett eget bolag istället för att trixa med någon idell förening.

Det Dan gör är att driva DFS-SveGot med medlemmarnas pengar istället för att investera själv.

Det är som att köpa aktier för någon annans pengar och ta vinsten själv. 0 risk löper man hur det än går. Det stör jag mig på. Han är en parasit, ingenting annat.

Citat:
Jag gillar inte heller Ingrid och Conrad men jag tycker att de varit rätt ärliga om sitt förflutna. Vad menar du att de ljuger om?
Hela situationen med Hanna Wigh teg man till döds. Det var det som fick mig att börja reagera negatvit (förutom hans okritiska dyrkan av Molyneux).

Conrad blev påkommen med att ljuga om att han inte visste om att pervot propagerat för pedofili och teg bara som vanligt när han konfronterades med detta.

Conrad påstår att han "kom ut" själv trots att han var anonym så länge det bara gick.
Jag är helt övertygad om att han än idag hade varit anonym om han inte hängts ut.

Han blev uthängd av IRM efter flera år av anonymt poddande (samtidigt som han hängde med kommunistpolarna under sitt riktiga namn).

Det finns en intervju av Jonas Nilsson tror jag, där Conrad berättar tårdrypande hur han tog beslutet att "komma ut". Han sitter och ljuger helt enkelt, det gick inte till så. Han blev uthängd, men vill ta cred själv över att fattat något beslut. Han är en falsk och rutten människa.

Conrad berättade inte heller hur han samtidgt som han poddade hon Länsman och klagade på invandrare och "rödingar", gick ut i etc som en äkta social justice warrior i mitten av 2014.
https://goteborg.etc.se/inrikes/protest-mot-familjebostader

Mannen med 3 olika efternamn....seems legit.
Senast redigerad av Rasquit 2018-04-24 kl. 22:00.
Citera
2018-04-24, 22:54
Medlem
Citat:

Vad handlar detta med ”Bajs-Hanna” om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in