2017-12-16, 20:21
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utbuad
Pensionerad polis berättar om jakten på mördaren i kuriren. Bakom betalvägg,men är man snabb hinner man läsa innan artiklen "blurras"

http://kuriren.nu/nyheter/han-fann-sparet-som-loste-carolin-fallet-nm4655191.aspx
Tack. Och nu är den fri att läsa för alla.
Citera
2017-12-17, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Det fetade. Det är inte så lätt som man kan tro att elda upp en hel människokropp, speciellt om man inte har nån erfarenhet av det tidigare vilket, tack och lov, de flesta inte har.
hm, ja menar du att de psykiskt jobbigt`? Känns som en kropp borde brinna ganska enkelt om man har lite tändvätska alt bensin.
Citera
2017-12-17, 20:20
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
hm, ja menar du att de psykiskt jobbigt`? Känns som en kropp borde brinna ganska enkelt om man har lite tändvätska alt bensin.
Nej, jag menar rent praktiskt. Häller man bensin/tändvätska så brinner den upp bara på ytan, själva kroppen tar sig inte ordentligt, man måste ha en rejäl brasa för att elda upp en hel kropp och då har du ändå ben och grejer kvar efteråt. Men nu är vi inne i en rätt så morbid diskussion...
Citera
2017-12-17, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Nej, jag menar rent praktiskt. Häller man bensin/tändvätska så brinner den upp bara på ytan, själva kroppen tar sig inte ordentligt, man måste ha en rejäl brasa för att elda upp en hel kropp och då har du ändå ben och grejer kvar efteråt. Men nu är vi inne i en rätt så morbid diskussion...
jaha, ja de har jag inte förstått men nu när du säger de så och ja jag håller med vi lämnar de nu. Känns lite weird.

Men oavsett så är det många lösa trådar i detta fallet. Är nyfiken på denna skumma liftare som de har snackats om. Kanske kan de varit GM son?
Citera
2018-01-23, 13:12
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
jaha, ja de har jag inte förstått men nu när du säger de så och ja jag håller med vi lämnar de nu. Känns lite weird.

Men oavsett så är det många lösa trådar i detta fallet. Är nyfiken på denna skumma liftare som de har snackats om. Kanske kan de varit GM son?

Väldigt lite har efterforskats om Alldéns son. Just därför är det väldigt intressant.
Citera
2018-01-23, 15:08
Medlem
Naturligtvis så har de skickliga våldsbrottsutredarna i norrbotten noga analyserat Tonys sons göranden den fatala dagen. Bl.a. genom mobiltriangulering, gjord i efterhand. Däremot så glömdes all granskning av tvenne röda, ryskreggade trailers bort. Illa...
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Väldigt lite har efterforskats om Alldéns son. Just därför är det väldigt intressant.
Citera
2018-02-04, 20:22
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Hon var smällfet! Det ser du ju på bilderna, herregud hur svårt ska det vara att se... Googla på henne bara och du inser att den vikt du uppger är helt och hållet falsk.

Toni kunde ej ha burit henne själv punkt!
Håller precis på att läsa ut boken och där står att hennes tröja som de hittade hade stl 38. Om det är att vara smällfet måste det vara rätt svårt för dig att hitta nån som är "lagom". Om du har läst boken själv har du kanske rett ut dina missförstånd, om inte så rekommenderar jag att du gör det. Och såvida du inte är åklagare/polis/kriminaltekniker själv är det hög tid att börja förstå varför såna yrken kräver utbildning.
Citera
2018-02-19, 14:15
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Naturligtvis så har de skickliga våldsbrottsutredarna i norrbotten noga analyserat Tonys sons göranden den fatala dagen. Bl.a. genom mobiltriangulering, gjord i efterhand. Däremot så glömdes all granskning av tvenne röda, ryskreggade trailers bort. Illa...

Ja de låter ju väldigt skickliga Ser du inte hur ditt inlägg motsäger sig självt?
Citera
2018-03-09, 17:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Desperata halmstrån.
På sidan 48 i boken "Rastplats 58" skrivs att liftaren idientifierats och avförts från utredningen

Jag rekommenderar alla i tråden att läsa boken.
Själv har jag lånat den på biblioteket. Finns också att låna gratsi som e-bok på flera bibliotek
Annars finns den att köpa här:
https://www.adlibris.com/se/bok/rastplats-58-mordet-pa-carolin-9789188645050

Toni sitter där hans sitter...och rätt man sitter.
Citera
2018-03-18, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Toni sitter där hans sitter...och rätt man sitter.
Det tror jag också. Jag tror inte heller på något komplicerat motiv som tex pengar eller sex. Det hela handlar antagligen om ett enkelt bråk om en skitsak (troligen trafikrelaterat) och som sedan spårat ur, troligen pga TA's psykiska status vid tillfället. Den typen av brott som ostraffade till synes normala medborgare sällan begår men det händer under vissa omständigheter (de är under psykisk press, de möter fel person osv).
Citera
2018-03-18, 13:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Det tror jag också. Jag tror inte heller på något komplicerat motiv som tex pengar eller sex. Det hela handlar antagligen om ett enkelt bråk om en skitsak (troligen trafikrelaterat) och som sedan spårat ur, troligen pga TA's psykiska status vid tillfället. Den typen av brott som ostraffade till synes normala medborgare sällan begår men det händer under vissa omständigheter (de är under psykisk press, de möter fel person osv).

Trafikrelatetat ja, pga av en berusad Toni. Hans inköpskvitton från Systembolaget är ju inte att leks med.

”Kriminalkommissarie John Niva säger:
– Han var inte en vanlig medborgare, han var svårt alkoholiserad, han led av svår dyslexi, och dessa brister fick inte komma fram i något sammanhang. De doldes för samhället. Samma sak med det som hände där på Stenbron, han dolde det, han jobbade som han alltid hade gjort.

Både tingsrätt och senare hovrätt dömde Toni Alldén till livstids fängelse. Men varför han mördade Carolin Stenvall har ännu inte till fullo klarlagts.”

https://www.expressen.se/nyheter/mordaren-domd--men-mysteriet-annu-olost/
Senast redigerad av T34Panzer 2018-03-18 kl. 13:34.
Citera
2018-04-23, 23:45
Medlem
Realisten73s avatar
Mordet på Carro Stenvall kommer att tas upp i nästa avsnitt av GWs mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in