Citat:
Ursprungligen postat av
SugaredThoughts
Tror inte det är många 80-talister som ser Avicii i det ljuset idag.
90-talister och framåt lär det handla om, men även de kommer i slutändan att växa ifrån den typen av musik.
Okej, ja, jag växte ifrån hans musik för ett par år sedan men det är klart att hans musik fortfarande betytt mycket för mig. Har en person betytt mycket för dig en gång i livet hänger det ju kvar resten av ditt liv. Jag slutade lyssna på Avicii när han började med country inspirerad musik, men ser han fortfarande som den person som betytt mest för modern dansmusik. Jag är för övrigt inte den enda som gör det. Zedd, Calvin Harris, Alesso, Kygo, mfl. stora världsartister menar att dom inte hade varit stora om Avicii inte fanns som inspiration. Jag personligen lyssnar inte på någon av dom nämnda producenterna längre, har gått vidare till mer underground house musik. Men, det är klart jag fortfarande respekterar producenterna, då dom en gång var dom jag lyssnade på och älskade.
Ni som säger att han inte betyder något, hela musikindustrin skulle skratta er i ansiktet, även era favoritmusiker.