Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-23, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Enligt källor så dog han av en heroinöverdos. Kunde ingen fånga upp honom och få honom ur sitt missbruk?

Enligt källor lade hans bukspottkörtel av.
Citera
2018-04-23, 15:21
Medlem
Slutta hitta på saker, säg inte hans dödsorsak till ni har en säker källa med länk...
Citera
2018-04-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Slutta hitta på saker, säg inte hans dödsorsak till ni har en säker källa med länk...

Man vet inte riktigt vad som är sant eftersom alla källor säger olika saker. Något vi kan konstatera är att alla har "källor".

Skulle säga att min källa är ganska säker men det kan inte vara 100% säkert förrän det finns en länk som berättar hur det verkligen har gått till. Tragisk bortgång oavsett.
Citera
2018-04-23, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Enligt källor lade hans bukspottkörtel av.
Jag säger inte att inte detta är sant men det är iaf det som klart låter bäst. En annan som sa sig stå familjen nära sa att det var en oavsiktlig OD, mix av tre substanser, hans mediciner. Låter troligare.
Citera
2018-04-23, 15:26
Medlem
Citat:
Enligt källor så dog han av en heroinöverdos. Kunde ingen fånga upp honom och få honom ur sitt missbruk?
Väldigt osannolikt att han skulle ha tagit heroin
Citera
2018-04-23, 15:27
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous
Ja så är det. Utan Ash hade Tim förmodligen inte nått de nivåer han gjorde. gott och ont.

Problematiken är som många tidigare nämnt att ingen drog i bromsen när de såg hur Tim började må efter de första åren.
Måste varit en sjuk sinnesändring när han satt i studion vs när han var ute på turné.

En scen som äcklar mig i dokumentären är i slutet när Tim och hans vänner sitter i ett hotellrum, i Vegas, och går igenom kommande spelningar. Man ser hur dåligt han mår när de rabblar upp spelschemat samtidigt som Tim sveper i sig ett glas öl. Sen att vännerna säger "om du förstår vad detta innebär i förlorad inkomst, att du gör folk besvikna" osv är fullständigt vedervärdigt.

Ni ser väl förfan hur han mår? Men nej, de vill pusha Tim till bristningsgränsen
så dem kan få haka på spelningar, stå bakom DJ båset och dricka drinkar tillsammans med ett gäng modeller och må allmänt bra. Allt för att få fortsätta leva Entouragelivet. Finns flera stunder i dokumentären man bara vill ge Tim en kram. Som hans vänner borde gjort. Funnits där och supportat honom när det mentala sviktade.

This. Fyfan. Fick ångest flera gånger och ville bara krama om kraken när jag såg dokumentären.
Citera
2018-04-23, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azzey
Väldigt osannolikt att han skulle ha tagit heroin

Tycker också att det låter osannolikt att han skulle ha skjutit heroin. Men det var som hade hänt enligt källor. Jag personligen tror mer på en kollapsad bukspottskörtel.
Citera
2018-04-23, 15:33
Medlem
Hälsan var svag. Syns tydligt hur avmagrad han är på de senaste bilderna som nu sprids. Tycker det är konstigt hur hotellet kunde säga att han var vid god fysik när han ser ut som ett benrangel på korten.
Citera
2018-04-23, 15:35
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Tycker också att det låter osannolikt att han skulle ha skjutit heroin. Men det var som hade hänt enligt källor. Jag personligen tror mer på en kollapsad bukspottskörtel.

Han fick ju någon form av medicinsk heroin i filmen mot smärtan kring bukspottkörteln. OM den nu la av lär han ju haft grymt ont innan och kanske därför överdoserat substanserna. Låter väl inte helt otroligt. Det i kombo med drinkar...andningskollaps, bukspottkörteln som håller på att krascha och cp-värme i öknen, vätskebrist mm.
Citera
2018-04-23, 15:36
Medlem
Siste bilden som togs 6 dagar innan han gick bort...han ser så smal och trasig ut trots leende på bilden.
Han ser ut som 50 som han sa att han skulle känna sig
Citera
2018-04-23, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Han fick ju någon form av medicinsk heroin i filmen mot smärtan kring bukspottkörteln. OM den nu la av lär han ju haft grymt ont innan och kanske därför överdoserat substanserna. Låter väl inte helt otroligt. Det i kombo med drinkar...andningskollaps, bukspottkörteln som håller på att krascha och cp-värme i öknen, vätskebrist mm.

Har läst att medicinen man får mot pankreatit är som heroin. Usch hoppas att inte hade alltför smärtsam död.
Citera
2018-04-23, 15:42
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Verkligen? Du tycker att människor med talang rör sig i mainstream-kretsarna? Mycket bull & tråkigt att du dömer min kompetens efter ett halvhjärtat inlägg om vad avicii är och står för. Så fruktansvärt sorgligt att efter min annars klockrena analys om vad som är talang och inte ska få ta emot såhär mycket skit. Håller stenhårt fast vid att Tim var en talanglös själ som inte bidrog till house&techno-klimatet mer än överdriven hype, skrikiga tonårstjejer & sliskiga melodier. Han, för mig, förlöjligade och tillintetgjorde själ och känsla i vad house faktiskt kan vara.

Jag hindrar inte er att fortsätta lyssna på Levels, kör hårt. Fortsätter med min upplysning i techno-tråden istället då.

Sänk din attityd, vi kan börja där.
Sedan tar du en noggrann titt på ditt ovanstående inlägg och rannsakar dig själv. Du äcklar mig.
Finns vissa som går över lik för pengar (Tims crew) och det finns folk som spottar på ett försvarslöst lik (du).
Gör alla härinne en tjänst och LOGGA UT, gumman. Jag kräks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in