2018-04-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
En f.d porrfilmsaktris och ett par manliga knarkare är alltså ditt bevis för genialitet.
Grattis.

Säg oss då vem som är ett geni i din värld din jävla hobbit med mindervärdeskomplex!?

Om han rankas som topp-3 i dj-världen så är man ett geni oavsett din uppfattning.
Citera
2018-04-22, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Säg oss då vem som är ett geni i din värld din jävla hobbit med mindervärdeskomplex!?

Om han rankas som topp-3 i dj-världen så är man ett geni oavsett din uppfattning.
Som Stenmark sa, det går inte att förklara för någon som inte begriper.
Citera
2018-04-22, 20:29
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Varför dröjer dödsorsaken så länge? Det måste vara något särskilt som gör att man inte går ut med det. Är de osäkra på om det var oavsiktlig eller avsiktlig överdosering?
Familjen och närmsta vännerna vill väl helt enkelt inte gå ut med det rakt ut i pressen. Sedan så, det mesta pekar väl mot läkemedelsförgiftning, vissa mediciner i kombination med andra eller i kombination med alkohol få ödesdigra konsekvenser, spelar det så stor roll att få veta av exakt vad han dog?
Citera
2018-04-22, 20:32
Medlem
Jag trodde rika var immuna mot allt. Detta kom verkligen som en chock.
Senast redigerad av yeeesss 2018-04-22 kl. 20:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellingyourself
Med inflammation i bukspottkörteln så får man inte supa något mer, eftersom varje droppa alkohol innebär risk för att man får inflammation igen, inflammationen är dödlig.

Helt rätt, varje droppe är en "livs fara" rent medicinskt.. Dock inte i verkligheten, du KAN dricka alkohol, men extremt begränsati jämförelse med förut. Du kan dricka en öl/glas vin till maten, men thats it, annars drar du igång en ny inflamation. Det är oerhört känsligt när du väl fått det.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Låt hatarna hata, låt deras disharmoni komma fram och låt dem få utlopp för sin bitterhet. Det har alltid funnits och kommer alltid att finnas folk som mår såpass dåligt att de ska vräka ut sig i en andras olycka. Då, just då, ska träda fram och tro att de liksom är rebelliska.

Men låt dem hata, det är dem själva det tär på.

En normal, stabil, någorlunda harmonisk människa har inget intresse i att spotta på folk som gått bort, i synnerhet på sådana de inte ens kände.

Så även hatarna ska ha sin plats men de kanske inte förtjänar att tas på allvar.

Är det inte så att hatarna vänder sig mot hyllarna snarare än mot objektet självt?
Citera
2018-04-22, 20:33
Medlem
DogsDAmours avatar
Till alla barn/ungdomar i den här tråden som ska spela tuffa.
En bra trestegsregel att ha sen när ni växer upp och ska bli riktiga samhällsmedborgare är följande:
1) Måste det här sägas?
2) Måste det här sägas just nu?
3) Måste det här sägas just nu av mig?

Om svaret är ja på alla dessa frågor så är det naturligtvis bara att chatta på. Ingen hindrar er.
Citera
2018-04-22, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Allmän fråga,är det inte "svårt" att dricka sönder bukspottkörteln osv i redan så.unga år?
Ok,dricker man dygnet runt,precis dygnet runt kan jag fatta det.
Detta är inte mitt område alls ,någon som.vet?

Vill tilläga ,jag är ett fan så det är inte menat att vara en fråga mot Tim.

Kirurgen jag har, överläkare, säger att det har med utbildning av pancreas när man föds. Det är ganska vanligt att den inte är 100%, och det är dom som drabbas av 2:an senare i livet, om inte rejält skadad, då får man 1:an tidigt i livet. Men det finns i majoriteten av fallen en "skada" redan från födseln, och den upptäcks inte innan man får pancreatit... Så jo, förvisso måste man supa ganska hårt, men inte ohyggligt, om det finns en skada sen innan. Man är en risk patient då.
Citera
2018-04-22, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Är det inte så att hatarna vänder sig mot hyllarna snarare än mot objektet självt?
Skämtar du nu?

Är det hyllarna du klankat på eller är det Avicci och vad han var och vad han åstadkom?
Citera
2018-04-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous
Som folk nämnt innan får dokumentären en helt annan vision när jag såg den igår jämfört med när jag såg den på bio i höstas. Tragiskt är ordet. En scen som berörde mig är runt 48 min in, när hans polare ställer ned en tallrik med mat bredvid honom när han sitter och jobbar på albumet Stories. Sedan sekvensen efter filmar samma tallrik senare på kvällen, ouppäten. Hans vän kommer då in med en ny tallrik mat och tar med den gamla.

Där får man verkligen perspektiv på stressen han måste känt. Tar inte ens 15 minuter paus för att käka. Fyfan säger jag.

Skillnaden på hans energi i dessa två videos är skrämmande.

2015
https://www.youtube.com/watch?v=su1GVaT0c58

2012
https://www.youtube.com/watch?v=-dIcuU58Oy8

Väldigt få som skriver vettiga inlägg men detta är ett av de.

Laidback Luke slår huvudet på spiken i denna radiointervju om ALLT, och säger ganska exakt det jag personligen också tänker kring ALLT.

https://www.youtube.com/watch?v=F3hfC6F8yjE

Han nämner det i intervjun ovan, men denna artikel är ju så jävla läskig som han själv skrev efter att Avicii lade av turnerandet; https://www.billboard.com/articles/news/dance/7325262/laidback-luke-avicii-op-ed-retirement

Speciellt:
Tim and his team have been kind enough to book me at his Ushuaïa Hotel parties in Ibiza, most recently in August 2015. He looked terrible. He gave me a very sincere but oh-so-tired smile when he saw me. Soon after, he was onstage playing his amazing music — and that’s when it dawned on me. This wonderful and talented kid might not overcome his struggles.

At that moment, I envisioned my friend, now 26, joining the infamous “27 club” of music and film stars who died at that age. It sounds horrible but it’s the truth, and I can’t take back the *overwhelming sense of frustration I felt. It was like *watching Amy, the recent Amy Winehouse *documentary, and suddenly realizing that you too were laughingly *belting out her lyrics — “They tried to make me go to rehab/I said no no no” — while we all watched the spectacle, seeing tragedy unfold and not doing a damn thing.

Det här är så jävla sorgligt. Jag tror inte folk inser hur jävla sorgligt det här är. Tim var verkligen inte bland bra vänner. Han hade bara behövt massa kvalitetstid med sin mamma & pappa, typ.

Jag har själv följt honom från dag 1....dvs från tiden när han började skriva kommentarer & lägga ut sina låtar på dessa forum. Detta gör att jag tycker det är förjävligt eftersom man har följt hela resan. Jag har aldrig brytt mig när en kändis har dött eller blivit berörd. Men jag grät både igår & idag.

Med hans paus såg jag fram emot hans Avicii-sound som också kom fram i Lonely Together & Without You och där han även sa att han skulle tillbaka till sina rötter. Jag såg fram mot ännu mer ny musik i det gamla stuket. Fan Tim, du dog verkligen för ung.

Tycker hans död påminner så mycket om Heath Ledger. Så jävla synd. Önskar att någon kunde ha varit där. Räddat hans liv. En defibrilator. En spruta med adrenalin. HLR. Hållt honom vaken så han kanske somnat lite senare och vaknat lite tidigare. Vad som helst.

Så jävla tragiskt!
Senast redigerad av evensteeven 2018-04-22 kl. 20:44.
Citera
2018-04-22, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Ja fy fan vilken enorm uppoffring av en högavlönad pajas som satt helt tyst på sjukan och var fail rakt igenom, att iaf sträcka sig så långt som att påpeka att han bör äta. Ruskigt tydligt tecken på att han är en bra kille juuueee.

Ironi tillhör 90-talet. Vet du hans lön? Oavsett, så (enligt mig) så var det i dokumentären inte så många av hans kompisar som var sympatiska. Dock stack denna snubbe ut. Är du av annan åsikt?
Citera
2018-04-22, 20:46
Medlem
Swe1227s avatar
Har ni hört Chris kkäffords förnedring av Tim ?

Innan jag lyssnade på videon tänkte jag, det här är säkert en trött, likgiktig, intetsägande, högtravande tolkning av Wake Me up.

Gissa om man hade rätt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in