2018-04-22, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av delight
Jo det är en baksida Bezos med att vara känd, att alla jävlar känner igen en och man kan inte bara vara.
Såg en dokumentär om Beckham där han körde MC i Brasilien och var gång han tog av sig hjälmen så strömma folket.
Han fick åka ut till nån kiosk mitt ute i djungel för att inte bli igenkänd.

Tror man blir lite fång i ett konstigt fängelse där det ”fria” inte är det fria längre utan att ens enda fristad/fria är ens hem.

Så jag förstår hans resmål eftersom det inte är så ”känt” än. Ungefär som Dubai, åkte dit när de var up and coming, nu åker alla dit...vilket i sin tur leder till att man aldrig mer kommer åka dit för man pallar inte med en massa svenskar

Avicii hade livvakter..nu hade han inga livvakter med sig..frågan är om livvakten bara fanns där för att hålla borta fans..eller om det fanns hot kring hans person..

Med tanke på att han inte talade om på Insta var han var..hoppas det bara för att slippa fans,.
Citera
2018-04-22, 19:37
Bannlyst
Han dog på ett hotellrum 15 minuter från Muscat Hill Resort.. någon kan ju lista ut vem det var..finns ca 80 hotell..ni kan plocka bort alla skithotell..

https://www.booking.com/city/om/muscat.sv.html?aid=310018;label=om-muscat-BVOn8VrVQuhYsRsQbzPBjwS151873895415l:ta1802: ac:ap1t1 :neg:fi:tiaud-181873117683:kwd-5018246328:lp1012345:li:det:dm;ws=&gclid=EAIaIQobC hMI17aE0bXO2gIVWuAZCh2I5gJMEAAYASAAEgIfFPD_BwE
Citera
2018-04-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Vad dog han av??

Vi vet inte ännu. Men förmodligen inte självmord och högsta sannolikheten är all dämpande mediciner blev till en överdos. Vila i frid Tim. Jag kommer sakna dig och din musik. Alla minnen du har skapat och glädje du har tillbringat genom musiken.
Citera
2018-04-22, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Är du på riktigt?
Han var duktig på att köpa program till sin PC.
Det kan jag hålla med om.
Har du ens använt Logic eller Ableton? Fattar du hur hög inlärningströskel det är? Det är inte så att man klickar på "sidechain", du måste skapa ett spår som triggar en kompressor som du först måste ställa in rätt attack, knee, osv. och sedan synka den med det tysta spåret. Ett exempel av hundratals sådana verktyg, pluggar, inställningar, skapa vågformer, tweaka effekter, eq och panorering, vad FAN vet du om det?
Citera
2018-04-22, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Blir du berörd av att en skabbig skitunge dör?
Länka gärna dokumentären.

Tycker ej han är skabbig och eller skitunge. Ja jag blev berörd.

Avicii: True Stories
Citera
2018-04-22, 19:41
Medlem
Jag gillar när folk TROR dom kan läsa av bara genom en människas blick samt hur ögonen är som.

Haha så tragiskt att man tror man vet hur allt ligger till genom att läsa av ögonen...

Jag trodde människor hade lärt sig vid det här laget att vi alla beter oss och ser olika ut, men tydligen inte.
Citera
2018-04-22, 19:44
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Avicii var en genialisk musikproducent. Därför ville Madonna, Coldplay, Calvin Harris mfl. samarbeta med honom.

Vari låg hans genialitet. Jag kan köpa att han var en kompetent fackmusiker med ett bra PR team, men vilka är han geniala hits som kommer att göra sådant avtryck i musikhistorien att de fortfarande spelas om 20 år?

Är han inte mer som Ace of Base, och hade en guld och glansperiod, men som sedan försvinner i en föränderlig värld då materialet inte riktigt räcker till?

Jag kan tänka att hade han hållt sig vid live kunde han gjort framgångsrik comeback på äldre dagar, många gamla stofiler gör det idag. Nu lär han nog tyvärr mest i likhet med en den andra framträdare, bli mest ihågkommen för att han dog ung.
Citera
2018-04-22, 19:45
Medlem
Skamlösa människor här som skriver nedlåtande uttalande om denna fantastik framgångsrik kille, som betalade sina framgångar med sitt liv. Fy fan vilka jävla nollor ni är och tror att ni kan sätta är över en sån kille. Jag önskar dej Tim, att du hamnar i ett bättre värld. Jag tänker så mycket på din mamma nu, hon kommer aldrig att läsa det här, men Anki, du ska veta att vi är många som tänker på dej och gråter.
Citera
2018-04-22, 19:46
Medlem
Man bör ta en titt på Ash bolagsengagemang... vem är denna Carl Vernersson?
COO på At Night Management.

Är Carl Vernersson Ashs målvakt?

https://www.allabolag.se/bolagslista/carl-frithiof-vernersson/81acc9cde28e6e666cfe0aeb5f10897c
De verkar ha investerat i flera olika branscher, har dessa företag samma förfarande må tro?
Några av bolagsmännen får träffar på Lexbase.
Citera
2018-04-22, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Oh fyfan vilket helvete att vara superrik & turnera runt hela världen, dessutom att ha ångest. Helvete vilken stress!

Bättre att bo i en sunkig etta i nån förort & jobba på Donken vilken dag som helst...

Helt rätt!

Tråden genomsyras av stackars rika pojke-inlägg.

En kille med överklassbakgrund lyckas via familjens kontakter. Avicci är mer ett märke än en musiker, där framgången främst ligger i bolagens marknadsföring.
Citera
2018-04-22, 19:49
Medlem
Skogismyras avatar
Jag förstår verkligen verkligen inte vad som är bra med att hålla dödsorsaken hemlig.
Det startar ju bara igång en massa rykten och skit, konspirationsteoretikerna har säkert redan kommit på att han dödades av aliens eller av Trump.
Varför vill familjen ha det så? Hur tänker de?
Även om han begick självmord eller fick en överdos så är det bättre att gå ut med det.

Den enda anledningen till deras märkliga beteende som jag kan komma på vore något extraordinärt. T.ex. om han hade köpt 10 prostituerade som han hade squatsex med och han kvävdes i deras avföring. (Något knasigt bara som jag tog ur min fantasi.)
Senast redigerad av Skogismyra 2018-04-22 kl. 19:52.
Citera
2018-04-22, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePillMandem
Man bör ta en titt på Ash bolagsengagemang... vem är denna Carl Vernersson?
COO på At Night Management.

Är Carl Vernersson Ashs målvakt?

https://www.allabolag.se/bolagslista/carl-frithiof-vernersson/81acc9cde28e6e666cfe0aeb5f10897c
De verkar ha investerat i flera olika branscher, har dessa företag samma förfarande må tro?
Några av bolagsmännen får träffar på Lexbase.
Hans livvakt finns också på Lexbase.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in