2018-04-22, 08:47
Medlem
Hur ser dagens flykting på att mera flyktingar kommer till Sverige?
Som en tillgång eller belastning?
Delar dom med sig av välfärden?
Citera
2018-04-22, 09:07
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Hur ser dagens flykting på att mera flyktingar kommer till Sverige?
Som en tillgång eller belastning?
Delar dom med sig av välfärden?
Flyktingar vill inte ha fler flyktingar för då tar asylprövningen för lång tid. Tror jag. De befinner sig ju i ett för dem osäkert fattigt tillstånd och har inget att ge, bara att få.
Citera
2018-04-22, 09:21
Medlem
S.k. flyktingar i Sverige som har fått PUT och medborgarskap har ju inget emot systemet så länge det finansieras (av svenskar). Fler parasitiska muslimer innebär fler väljare för S, Vpk och Mp vilket innebär ökat inflytande för dem. Vidare så missbrukar ju migranterna systemet som t.ex. att sälja sina barn på "äktenskapsmarknaden" i någon bazaar i Irak till valfri muslim som vill ha inträde till Sverige. För att detta ska vara möjligt måste gränserna fortsatt vara mer eller mindre öppna.

Ett muslimskt liv i förorten i Sverige är bättre än valfri hydda eller tegelhög i Irak, Iran eller annat muslimskt land där kaos och inbördeskrig samt ekonomiskt haveri råder. Frågan som uppstår är vad som händer när den svenska ekonomin inte längre klarar av bördan av muslimernas skörlevnad?
Senast redigerad av teacher80 2018-04-22 kl. 09:28.
Citera
2018-04-22, 13:17
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Flyktingar vill inte ha fler flyktingar för då tar asylprövningen för lång tid. Tror jag. De befinner sig ju i ett för dem osäkert fattigt tillstånd och har inget att ge, bara att få.

Det stämmer inte alls. Sveriges somalier skulle exempelvis inte protesterat mot att fler somalier kommer till Sverige. Samma sak kan sägas om övrigt menafolk. De bryr sig inte om att Sverige inte har råd att ta emot en enda flykting till.
Senast redigerad av Ordpistolen 2018-04-22 kl. 13:35.
Citera
2018-04-22, 13:22
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
S.k. flyktingar i Sverige som har fått PUT och medborgarskap har ju inget emot systemet så länge det finansieras (av svenskar). Fler parasitiska muslimer innebär fler väljare för S, Vpk och Mp vilket innebär ökat inflytande för dem. Vidare så missbrukar ju migranterna systemet som t.ex. att sälja sina barn på "äktenskapsmarknaden" i någon bazaar i Irak till valfri muslim som vill ha inträde till Sverige. För att detta ska vara möjligt måste gränserna fortsatt vara mer eller mindre öppna.

Ett muslimskt liv i förorten i Sverige är bättre än valfri hydda eller tegelhög i Irak, Iran eller annat muslimskt land där kaos och inbördeskrig samt ekonomiskt haveri råder. Frågan som uppstår är vad som händer när den svenska ekonomin inte längre klarar av bördan av muslimernas skörlevnad?

Svaret på din fråga är att då blir det krig i Sverige. Om de inte får sina bidrag, då kommer det att bli kaos på Sveriges gator och torg.

Här är ett exempel:
https://m.youtube.com/watch?v=P43WZd611WA
Citera
2018-04-22, 13:33
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Det stämmer inte alls. Sveriges somalier skulle exempelvis inte protesterat mot att fler somalier kommer till Sverige. Samma sak kan sägas om övrigt menafolk. De bryr sig inte om att Sverige inte har råd att ta emot en enda flykting till.
Vi uppfattar TS:s fråga olika. TS skriver om "flyktingar." Jag menade då de som ännu inte fått besked. Men det kanske var en för snäv tolkning.
De somalier som finns här redan är säkert överförtjusta i om fler landsmän anländer. Och lika negativa till om det kommer in kristna. Och tvärtom.
Citera
2018-04-22, 13:38
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Vi uppfattar TS:s fråga olika. TS skriver om "flyktingar." Jag menade då de som ännu inte fått besked. Men det kanske var en för snäv tolkning.
De somalier som finns här redan är säkert överförtjusta i om fler landsmän anländer. Och lika negativa till om det kommer in kristna. Och tvärtom.

Ok ur det perspektivet så beror det på. Har sett flyktingar klaga på tv där man undrar varför Sverige har tagit emot så många, när man inte kan erbjuda bostäder åt alla. Tror att jag såg det på SVT om jag inte minns fel.
Citera
2018-04-22, 13:41
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag tror inte de bryr sig så länge de kan fortsätta gå på bidrag. De invandrare som faktiskt bryr sig tror jag är dem som kom hit under 70-80-talet och kanske i början av 90-talet och som faktiskt integrerade sig i samhället.
Citera
2018-04-22, 14:43
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag tror inte de bryr sig så länge de kan fortsätta gå på bidrag. De invandrare som faktiskt bryr sig tror jag är dem som kom hit under 70-80-talet och kanske i början av 90-talet och som faktiskt integrerade sig i samhället.

Håller med. Majoriteten som kom efter millennieskiftet kommer inte att integreras i det svenska samhället.
Citera
2018-04-22, 14:48
Medlem
svettigafettsvinets avatar
De är förmodligen mer fientligt inställda till invandring än genomsnittssvensken förutom från sin egen etniska och religiösa grupp.
Citera
2018-04-22, 15:52
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Många som är integrerade ser förstås att det är på väg åt helvete och fattar att det är dags att stänga dörren.

Andra tror jag inte har nån koll alls på situationen i landet egentligen. De har garanterat ingen aning om hur det fungerar med offentliga finanser. De har dåliga språkkunskaper och tittar mest på kabel-TV från hemlandet.

Den information de får om det svenska samhället är endast den som visas på SVT och kanske på löpsedlar samt information på FK och AF.

Ser de problemen i sin egen förort så blir inte slutsatsen "Sverige måste minska invandringen.". Slutsatsen blir att man måste satsa mer på att lösa problemen i deras förort.

En förfärande stor del av infödda svenskar fattar ju inte heller mer av ekonomi än att de tror att "man kan höja skatten för dom rika och ge mer bidrag till oss" för att driva precis vilken tokig politik som helst.

Hur skall en lågutbildad analfabet från ett land på andra sida jordklotet då kunna fatta vad som kommer hända med deras bidrag i framtiden?
Citera
2018-04-22, 16:14
Medlem
Kapten-Booms avatar
Träffade faktiskt en hel del flyktingar (riktiga flyktingar) för någon vecka sedan i samband med att jag besökte ett sjukhus.

Dessa lindade milt uttryckt inte in sin kritik över att MENA-invandrare inte är några riktiga flyktingar utan kommer hit för bidragens skull och därmed suger resurser som egentligen borde gått till de som faktiskt behöver hjälp.

De var inte heller rädda för att påpeka det faktum att "ensamkommande flyktingbarn" inte är några riktiga barn utan vuxna män som söker sig hit för socialförsäkringarna. Enligt henne framställs Sverige som ett bidragsparadis i MENA, man kommer hit och förväntas bada i socialbidrag från första dagen.

Utöver detta lyfte hon fram att de så kallade barnen våldtar svenska tjejer och går nästan ostraffade för detta. Även att MENA-invandrare står för i princip all brottslighet i Sverige.

Skulle gissa att många flyktingar som faktiskt är på flykt resonerar likadant. Hur skulle ni själva känna om ni tvingades fly från krig men att det land man flyr till prioriterar bort en för att istället husera våldtäktsmän som låtsas vara flyktingar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in