2018-04-21, 23:33
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimmosa
För att hans sk "vänner" var blodsugande iglar som ville ha mer pengar och kändisskap. Kolla alla deras konton på Insta och facebook. Det är skryt skryt och skryt. Det bara knöt sig i min mage när jag såg dokumentären och att se hur alla manipulerade honom och utnyttjade honom. En snäll och naiv ung grabb.

Jag hoppas att hans närmsta krets har rejäl ångest för det de gjort och att något åtal kommer upp.

Jag är helt villig att hålla med dig. Jag känner att jag vill veta hur hans närmsta vänner agerat och hur hans familj agerat genom åren då de sett hur Tim fallit ner i depession?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Du motsäger dig själv "grabben". Lyssna på låten "Broken Arrows" från 'Stories' (2015). Låten inleds med kitchigt lågpassfilter av en syntslinga, diskanterna tonar fram allt eftersom. Sedan stannar det hela upp och en patetisk vokalstämma läggs på. Alltid samma återkommande mönster. Vi snackar knappast Bach här.

Att killen dött är beklagligt, men han han har inte gjort ett större avtryck i musikhistorien än vad Vargtass gjorde på vita duken.

Tråkigt också med folk som inte kan argumentera utan att kasta glåpord.

Tyck så du, fortfarande så tycker miljontals människor motsatsen.

Det säger allt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Exakt min tanke. Hela grejen med att han skulle lära sig att DJ:a var idiotisk. Han hade kunnat bli en grym producent. På slutet hade han ju börjat söka sig bort från EMD och började intressera sig av att lära sig musik från andra genrer.

Med rätt manager hade han aldrig hållit på som DJ i 8 år. Han hade lotsat in honom på rätt linje väldigt snart. Alla hans samarbete med andra artister har blivit lyckade. När han fick sin första hit..skulle han lämnat DJ: en fet.
Citera
2018-04-21, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
En möjlig dödsorsak, men vem kan säga om den var oavsiktlig?
Obducenterna.
Citera
2018-04-21, 23:35
Medlem
Min tremenning på svenske siden hadde møtt noen som jobbet sammen med avicii i går. Og han fortalte at avicii hadde dratt til Praha for å kjøpe et nytt narkotika noe som ble snakket om den "fantastiske".. Hjertestans, døde av overdose
Citera
2018-04-21, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwexitNow
Det vore intressant om du kunde sända mig ett DM och förtälja vad du känner till om detta. Vi har via utländsk media läst att han fått "en drink spetsad", men det skrivs så mycket. Själv är jag på tok för gammal för att ens begripa hans storhet, men har begripit att han måste varit duktig med det han höll på med då t.o.m Madonna samt Prins Carl-Philip med maka uttryckt sin stora sorg över han hastiga frånfälle.
Självfallet är det under alla omständigheter mycket tråkigt då en såpass ung människa hastigt dör, jag vill minnas att jag läst att han blev 28 år, även jag deltar i sorgen, främst för familjen i Stockholm samt andra anhöriga.
†Requiescat in pace†

Hej, jag tar det här istället. Han dog av en oavsiktlig överdos av medicinska preparat. Han var beroende av starka mediciner sedan 2014, sedan slutet 2016 så kunde han inte klara en dag utan starka smärtstillande, han blev beroende. Tim var därefter nykterist en längre period, men började dricka i vintras igen i kombination med att inta starka mediciner.
Citera
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bezos48
Man kan tycka att en 28- årig kropp skall palla det mesta.. ffa när man ser Keith Richards leva fortfarande trots konstant kränkande i 50 år..fast är det en överdos åker de flesta dit..

Sedan ska man ha klart för sig att det här med att tåla alkohol och droger är väldigt individuellt. Keith Richards är uppenbarligen en av dem som klarar hårt krökande år efter år. Avicii var inte en av dem.
Citera
Medlem
Citat:
Man kan tycka att en 28- årig kropp skall palla det mesta.. ffa när man ser Keith Richards leva fortfarande trots konstant kränkande i 50 år..fast är det en överdos åker de flesta dit..

Undrar vad det var för skit han brukade. Någon dålig kombination av alkohol och stark medicin eller överdos av olagliga droger.
Citera
2018-04-21, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Jag är helt villig att hålla med dig. Jag känner att jag vill veta hur hans närmsta vänner agerat och hur hans familj agerat genom åren då de sett hur Tim fallit ner i depession?

Mamma Anki reagerade redan för 5 år sedan men..det fortsatte ändå. Mamman var 43 år när hon fick Tim. Fast mamman var med och sparka Ash..då hon ansåg att han inte var bra för sonen..
Citera
2018-04-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Hej, jag tar det här istället. Han dog av en oavsiktlig överdos av medicinska preparat. Han var beroende av starka mediciner sedan 2014, sedan slutet 2016 så kunde han inte klara en dag utan starka smärtstillande, han blev beroende. Tim var därefter nykterist en längre period, men började dricka i vintras igen i kombination med att inta starka mediciner.

Min tremenning på svenske siden hadde møtt noen som jobbet sammen med avicii i går. Og han fortalte at avicii hadde dratt til Praha for å kjøpe et nytt narkotika noe som ble snakket om den "fantastiske".. han døde av overdose
Citera
2018-04-21, 23:38
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Mamma Anki reagerade redan för 5 år sedan men..det fortsatte ändå. Mamman var 43 år när hon fick Tim. Fast mamman var med och sparka Ash..då hon ansåg att han inte var bra för sonen..

Källa på det sista där tack.
Citera
2018-04-21, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Han hade ruskigt starka substanser på recept, tror du han köpte droger och i Oman, vad fan har du fått det ifrån?

Nej, har jag inte sagt, men diskussionen kom upp och det är en myt att det inte går att få tag på tyngre droger i Oman, även lagligt.
Det är nog svårare att få dessa tunga substanser över gränsen och in i Oman än att köpa loss dem inne Muskat allvarligt talat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in