2018-04-21, 22:42
Avslutad
Det låter som att hela hans sjukdomsbild hade gått så långt och att han led i flera år.. dämpade det säkert med alkohol eller annat smärtstillande. Kroppen klarade säkert inte av det mer och hans kropp sa ifrån. Eller så begick han självmord för att få slut på lidandet.

Oavsett vad som är bakom hans död.. så är det sorgligt när en ugn man dör. Han har gjorta flera låtar som jag lyssnar på än idag! RIP!
Citera
2018-04-21, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Fast du får gärna sluta överdriva nu. Jag har både en familjemedlem och en vän som har denna sjukdom och de är verkligen inte magra eller skiter ner sig. De äter heller inte någon medicin. Men alkoholen har de eliminerat ur sitt liv (mer eller mindre).

Tro mig, efter 13 år med sjukdomen, jag ÖNSKAR att jag överdrev.
Citera
2018-04-21, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loxyria
Så som jag ser det borde managern ställas till svars, typ för dråp. Men vet inte tillräckligt mycket. Vila i frid.

Ash verkar vara en typisk "win at all cost"-person som ville ta över jorden och bli så framgångsrik som möjligt. Avicii beskrivs som raka motsatsen. Ash pressade Avicii till mycket, och det går inte att förneka att Ashs största drivkraft var pengar. Jag tycker ofta han framstått som douchig och egoistisk.

Men samtidigt verkar Avicii själv också haft en stark inre drift att pressa sig själv och bli bättre och bättre. I dokumentären berättas det att han kunde sitta framför datorn mer än ett halvt dygn i sträck och jobba på låt efter låt. Och det var innan han blev jättekänd. Dock kändes det som att den drivkraften mer kom från honom själv och i grunden handlade om att få vara kreativ framför datorn.

Allt turnerande, kändisskapet och "stå på scen"-kraven tror jag blev det som gjorde att han hamnade snett.
Citera
2018-04-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anamaya
Fast vad snackar du om? För det första hade inte Tim kronisk pancreatit och för det andra lever 69-80% efter 10 år enligt forskning.

Det sa jag inte att han gjorde i mitt första inlägg, jag sa OM han gjorde det. Hurvida det är sakfaktan eller inte, det har jag ingen aning om. Men vad jag vet, är att har man haft flera skov av akut pancreatit, är det en stor risk för att man HAR kronisk pancreatit.

Jag vet inte vilken statistik du tittat på, men går du in på Svenska socialstyrelsen, är det den statistiken du får upp, och förklaringen ligger i att en stor del av dom insjuknade är - missbrukare - och lyckas inte bryta sitt missbruk även efter sjukhusvistelsen.
Citera
2018-04-21, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo man behöver leta vidare även om ett blodprov visar pancreatit med förhöjt pancreasamylas. De flesta pancratiter dödar inte, de gör vederbörande mer eller mindre sjuk. Akut pancreatit respektive kronisk pancreatit ger olika nivåer på blodproverna.

Om Avicii hade förhöjda pancratitvärden - behöver han inte ha dött av just pancreatit. Han kan likaväl dött av något helt annat.

Jag har träffat många med pancreatit som läkare under flera decennier. Även de som senare avlidit. Jag kan inte säga att du har fel om att någon kan dö knall och fall av akut pancreatit på 5 minuter - men jag har aldrig hört talas om det hos någon. Även akut pancreatit har vanligen ett sjukdomsförlopp på några dygn innan - och om - det leder till döden, smärtsamma dygn med allmänpåverkan och mag/ryggsmärtor.

Däremot är det säkert nyttigt att få en tidigare pancreatitsjuk person att tro att man kan dö knall och fall av en öl...

Ja, då får man nog hoppas att man inte träffar dig som pancreatit patient, för som läkare torde du känna till att patienter med kronisk pancreatit är det ingen ide att mäta pancreas amylas på - för dom har inga......
Citera
2018-04-21, 22:49
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endetta
Det känns som att det ska vara en självklar suicidmetod (t.ex hängning) när polisen var så snabba med att gå ut med att de är säkra på dödsorsaken. Var det överdos/plötslig död av sjukdom etc så måste de väl tas reda på genom obduktion och det tar ju tid. Så att han blivit förgiftad, dött plötsligt av sin sjukdom eller av piller blandat med alkohol så tar det ju tid att få svar på det.

Vet inte varför men jag har en skum känsla utav det här. Skulle arab-landet kunna mörklägga eller undanhålla något kring hans död? Någon skrev ju att brodern är där nu, han kanske också fick någon konstig känsla av det här. Ingen vet ju mer än arabpoliserna (eller personen som hittade honom) om det var en säker död eller ej.

Hursomhelst, vila i frid Tim.

Ang. det jag fetmarkerat.

Detta har säkert länkats till, bortse då ifrån detta inlägg. Obduktion är utförd.

"Autopsies were performed on the DJ both Friday and Saturday, and led to the conclusion that "there is no criminal suspicion in the death" ... according to a law enforcement source for the Agence France-Presse.

No further details were released on the official cause of death."

http://www.tmz.com/?adid=TMZ_Web_Nav_News

Vila i frid!
Citera
2018-04-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Nu får du lägga av. Lyssna och hävda sedan att jag har fel. Samma grepp i varenda låt. Ett filter som man vrider upp. Oj, vad tjusigt. Men samma sak femtio gånger? Nej tack!
Uselt. Fantasilöst. Torftigt. Värdelöst.

Vad menar du med "fl-studio"?

Har du lyssnat på hans senaste album? Ingenting som handlar om något filter. Killen är unik, världskänd. Oavsett vad du nu säger skiter jag fullständig i, vi är miljoner som sörjer. Vanliga människor till stora världsstjärnor som håller på med musik. Grabben, du har inte en aning vad du snackar om så tjit-tjat töntjävel.
Citera
2018-04-21, 22:50
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anamaya
Fast vad snackar du om? För det första hade inte Tim kronisk pancreatit och för det andra lever 69-80% efter 10 år enligt forskning.

Okej då hade han akut pankreatit?
Citera
2018-04-21, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Fast du får gärna sluta överdriva nu. Jag har både en familjemedlem och en vän som har denna sjukdom och de är verkligen inte magra eller skiter ner sig. De äter heller inte någon medicin. Men alkoholen har de eliminerat ur sitt liv (mer eller mindre).

Det finns naturligtvis nivåer på alla sjukdomstillstånd,inflammation i bukspottskörteln kan vara dödlig. Därför är det en självklarhet att folk med denna inflammation avhåller sej från alkohol.
Annars kan det sluta illa, riktigt illa
Citera
2018-04-21, 22:52
Medlem
Ingen annan som har funderat på varför han har samma kläder på alla 4-5 foton som har publicerat, även fast det är flera dagar mellan alla bilderna?
Citera
2018-04-21, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Nu får du lägga av. Lyssna och hävda sedan att jag har fel. Samma grepp i varenda låt. Ett filter som man vrider upp. Oj, vad tjusigt. Men samma sak femtio gånger? Nej tack!
Uselt. Fantasilöst. Torftigt. Värdelöst.

Vad menar du med "fl-studio"?

Smaken är som din profilbild. Olika. Röv.
Citera
2018-04-21, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Okej då hade han akut pankreatit?

Vad jag förstår, hade han återkommande skov av akut pancreatit, och då har man KRONISK pancreatit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in