2018-04-21, 22:17
Medlem
Nirvana blev enbart stora för att Cobain dog. Alice in Chains, Pearl Jam och Soundgarden existerar tydligen inte i historierevisionisternas värld.

Samma med den här DJ'n. House-"trenden" började dö ut redan för ett par år sedan och det finns mängder av DJ's där ute som producerar sin egen musik. Det går nog ingen nöd på oss, eller vad tror du?

Kanske kan ungdomar upptäcka att det faktiskt till och med finns en undergroundscen inom de flesta musikstilar!?

Kram.
Citera
2018-04-21, 22:27
Medlem
Knotknets avatar
Avicci stod för allt som är dåligt med vårt samhälle. Obildade idioter som hatar allt som har med kultur och samhälle att göra. Jag tycker det ska vara dödsstraff på att tycka att Avicci är bra.
Citera
2018-04-21, 22:30
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Bara för att du hade åldern inne att lyssna på Nirvana när dom var populära ger inte dig mandat att döma modern musik.
Avicci var extremt stor...tom större än Nirvana.
Att du inte gilla det läget gör inte att folk har fel. Det är inte du som avgör vad världen ska gilla.
Det är inte antal lyssnare som avgör om en artist musik är bra eller inte. Idiot! Du är obildad!
Citera
2018-04-21, 22:31
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Du måste ju förstå att det fetade diskvalificerar dig från diskussioner om musik....

Ge oss några exempel på artister då, inom samma gebit som Avicii, som direktkvalificerar in en i prettoklubben för inbördes beundran. Stonebridge och Prydz har du ju redan nämnt, men de talar ju faktiskt i positiva ordalag om Avicii och hans musik, så de får du nog tyvärr radera från ditt musikbibliotek.

Förklara också gärna konkret varför Avicii's musik inte är riktig musik. Jag är genuint nyfiken på ditt resonemang.

Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Suck

Din åsikt spelar liksom ingen roll när du inte förstår att man kan skriva allt man vill ha sagt i ett inlägg istället för att trippelposta.
Senast redigerad av -SchmergliN- 2018-04-21 kl. 22:41.
Citera
2018-04-21, 22:34
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coquille
Du gav just en ny dimension på ordet pretentiös. ”För oss som KAN musik”. För helvete. Det går för fan tusen på dussinet av såna som dig som tror att ni har förstått innebörden av musik. Din publik bestående av din tjej och två polare funderar på hur dom ska ta en överdos i smyg varje gång du tar fram gitarren.

Flera hundra miljoner människor älskar Aviciis musik. Ingen gillar din ”musik”. Vad drar du för slutsats av det?

Du glömde att jag faktiskt har högskoleexamina också. Jag har alltså papper på detta. Sitter och super med min bror som faktiskt doktorerat och han håller med mig om att Tim är en fjant som inte är speciell på nåt vis. Jag gör inte ens musik, jag har bara utbildning. Visserligen kan jag delta i ett spontant jam både på teoretisk bas och gehör, men det är nåt jag gör för min egen skull när det passar sig, nåt Avicii missade.

Ät skit, en miljon flugor gillar det. Tror du bara är en överårig bög som tänder på Tim för att han hade kepsen bakfram som en ung pojke trots att han var över tjugo, helt ärligt.
Citera
2018-04-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin-118
Har inte hört talas om detta, vad är det för något fenomen? Hypernarcissism som går över gränsen?

Nja är inte så bildad i olika diagnoser. Hennes död triggade dock självmordsstatistiken bland unga tjejer rätt rejält i staterna. Det räcker för mig.
Citera
2018-04-21, 22:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarNas1337
Nja är inte så bildad i olika diagnoser. Hennes död triggade dock självmordsstatistiken bland unga tjejer rätt rejält i staterna. Det räcker för mig.

Det gjorde även Goethes roman Den unge Werthers lidanden och en japansk roman som är grunden till att japaner vallfärdar till skogen där vid Fujis fot och tar sina liv.
Citera
2018-04-21, 22:41
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Ge oss några exempel på artister då, inom samma gebit som Avicii, som direktkvalificerar in en i prettoklubben för inbördes beundran. Stonebridge och Prydz har du ju redan nämnt, men de talar ju faktiskt i positiva ordalag om Avicii och hans musik, så de får du nog tyvärr radera från ditt musikbibliotek.

Förklara också gärna konkret varför Avicii's musik inte är riktig musik. Jag är genuint nyfiken på ditt resonemang.

Lilla gubben stopa inte ord i munnen på mig.

Jag tänker inte börja lära dig harmonilära en lördagkväll bara för att få dig att förstå att Tim inte är speciell. Det är lite som att lära en analfabet varför vissa följder av krumelurer ( Shakespeare) är bättre än andra följder av krumelurer (Zara Larssons twitter).

Gråt inte, ni kommer säkert att hitta nåt annat att veva med armen till snart.
Citera
2018-04-21, 22:43
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Lilla gubben stopa inte ord i munnen på mig.

Jag tänker inte börja lära dig harmonilära en lördagkväll bara för att få dig att förstå att Tim inte är speciell. Det är lite som att lära en analfabet varför vissa följder av krumelurer ( Shakespeare) är bättre än andra följder av krumelurer (Zara Larssons twitter).

Gråt inte, ni kommer säkert att hitta nåt annat att veva med armen till snart.

Precis som jag förväntade mig. Noll förklaring eller exempel, bara lite ad hominem och härskartekniker. Jag förstår.

edit: Ser att det var någon annan som nämnde Prydz och Stonebridge, my bad, men min fråga kvarstår dock. Ge oss några exempel på riktig musik. Du måste väl ha en massa bra artister top of mind som du snabbt kan dela med dig av?
Senast redigerad av -SchmergliN- 2018-04-21 kl. 23:03.
Citera
2018-04-21, 22:57
Medlem
Maowdigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpodejhej
Hans musik är lika död som han är. Saknar både mening och budskap, lite dunk och lite "AOOOAAOOAOAOAAAOOOOOOOOOOOO" så har man hans musik. Jag skulle kunna sätta mig ned i 10min och göra en parodi som skulle vara svår att avgöra om det var jag eller avicci som gjorde den.

Sitta och jämföra honom med Bach och Kurt Cobain, ni är ju för fan inte kloka.
Okej, vad kul. Du har ju verkligen guldläge för jag tror att fl producer som Avicii använde går att finna gratis på diverse nedladdningssajter online gratis. Du kommer att tjäna miljoner så säg upp dig direkt.
Citera
2018-04-21, 23:05
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Avicii var jämförbar med Stakka Bo typ rent konstnärligt. Avicii var ett Peter Pan fenomen, att han dog var det bästa som kunde hända varumärket, visst, men frågan är om det var värt det när alla kommer se honom som en fjant ändå. Skall man jämföra med nån jämförbar så blev Darude i alla fall en meme, Avicii var bara ännu en fjant som söp ihjäl sig utan att producera nåt av värde. Alla som ens tagit upp ett instrument kan göra dålig house. Duff McKagan fick samma sjukdom men startade ännu mer säljande band och skaffade sig en utbildning vid sidan av.

PS: du har inte så bra koll på nåt alls.

Stakka Bo vet jag inte vad det är. Tänker inte analysera Aviciis verkshöjd med dig, eftersom du uppenbarligen inte har någon aning om vad du pratar om. Det spelar ingen roll om vad du tycker är ”bra” eller ”dåligt”, grabben sålde och hade ett vältrimmat musiköra. Han gjorde något nytt av musikbranschen.

PS din generation är som du, en rejäl pajas.
Citera
2018-04-21, 23:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Stakka Bo vet jag inte vad det är.

Stakka Bo var 90-talets svar på Avicii.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto