Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Skojar du? Vi är knappt ens en handfull som tror på polisens info. Dom flesta tror att H var mild och oskyldig som ett lamm. Det var den kantiga O som avrättade sin familj på grund av astrologi, spelberoende, pedofili, narcissim, försäkringsbedrägeri, urkundsförfalskning, misslyckad karriär, dålig livskvalitet och psykopati. Han var hård, kantig och lik Tom Cruise.
Jag tolkar detta som att dessa tror att Hanna var den som var "icke-drivande" dvs att hon blev hjärntvättad och manipulerad av Oskar till att i samförstånd med honom döda barnen. Visst finns det några som tror att Hanna var helt oskyldig och kanske även några som tror att Oskar var helt oskyldig. Det finns även de som tror att Hanna var den som var drivande och hjärntvättade och manipulerade Oskar.
Men jag tror att de flesta inser att eftersom en av de få saker polisen gått ut med är att föräldrarna i samförstånd gjort detta, så är just den uppgiften tämligen tillförlitlig. Om än obehaglig, ofattbar, makaber osv, så är detta basen vi har att förhålla oss till, just eftersom det är en av de få saker polisen gått ut med. De flesta begriper nog att man då är tämligen säker på just den saken. Undantag finns förstås men att dessa skulle vara i majoritet håller jag inte med om.
Men som sagt, nu lämnar jag just denna diskussion för vi ser olika på saken och tolkar det olika.