2018-04-21, 21:20
Medlem
exoticspices avatar
När jag igår kväll fick höra på nyheterna att Avicii var död, förstod jag ingenting. 28 år och död, vad hände?!

Avicii var för mig en ung, glad och pigg kille som var dj, som gjorde musik som spelades på radion och såg honom på tv, kan ha varit i samband med Summerburst. När jag läser allt här som skrivs om honom, om det hårda liv han levde med alla spelningar och hans sjukdomar, ångest och scenskräck blir jag helt chockad. Det gör att jag nu vill veta allt om denna fina kille och kommer att se dokumentären om honom som visas i kväll på SVT.

Det här skulle inte ha hänt. Han hade så många år kvar och göra det han brann för - musik. Ledsamt, det är vad det är.
Citera
2018-04-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
tMZ publicerar bild på Tim drink i handen tillsammans med två håriga araber. alkohol har dödat ännu en människa.

Tror den ena är hans barndomsvän, svensk mig veterligen. Om du kollar min post 2-3 sidor bak
Citera
2018-04-21, 21:22
Medlem
Eatkebabwithbreads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Nu har Ash plockat bort sin en. Tidigare idag kunde jag läsa han långa inlägg.
Plockat bort sin vadå och vad stod det?
Citera
2018-04-21, 21:24
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Jag tror likt dig att polisen inte ljuger. Däremot skulle väl det vara ett visst tapp i turismen om nu Avicii blev mördad (för att relatera till ditt sista stycke).

Dom märker nog när kroppen kommer fram till Sverige om det är knivhål i kroppen.

Här i Kambodja är det också så att dödsorsaker snabbt kommer ut, typ på plats utan kompetent personal eller tester.

Man säger oftast att det var en hjärtattack om en utlänning dör utan skador på kroppen.

Men kroppen är ju på väg så vad skulle dom kunna ljuga om. Lär väl bli tester på plats i Sverige med.
Citera
2018-04-21, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
När jag igår kväll fick höra på nyheterna att Avicii var död, förstod jag ingenting. 28 år och död, vad hände?!

Avicii var för mig en ung, glad och pigg kille som var dj, som gjorde musik som spelades på radion och såg honom på tv, kan ha varit i samband med Summerburst. När jag läser allt här som skrivs om honom, om det hårda liv han levde med alla spelningar och hans sjukdomar, ångest och scenskräck blir jag helt chockad. Det gör att jag nu vill veta allt om denna fina kille och kommer att se dokumentären om honom som visas i kväll på SVT.

Det här skulle inte ha hänt. Han hade så många år kvar och göra det han brann för - musik. Ledsamt, det är vad det är.

Fast samhället har blivit så egoistiskt så vi tar inte ens hand om de närmaste..först går jag..sedan kommer ingen.. Avicii verkade vara en sjysst och ödmjuk kille.. Han om någon kräver all respekt..istället nyttjar de honom för sin egna skull..så att andra för fördelar pga en person som egentligen skall ha all cred.
Citera
2018-04-21, 21:25
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuvAn
Tror den ena är hans barndomsvän, svensk mig veterligen. Om du kollar min post 2-3 sidor bak

Varför är dom blurrade egentligen?
Citera
2018-04-21, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatkebabwithbread
Plockat bort sin vadå och vad stod det?
Sin fb -sida skulle det så. Och i inlägget som finns kopierat längre bak i tråden där han uttrycker sorg över Tims död. Den finns inte mer, det hade börjat komma i kritiska kommentarer.
Citera
2018-04-21, 21:27
Medlem
hibernalhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-Lou-Boyle
Avicii saknade en grundegenskap för att vara en världsartist - narcissism. Får du total ångest över att uppträda inför folk och att stå i centrum, så borde man hålla sig borta från det. Istället botade han sin ångest med kokain och alkohol, för då kunde han åtminstone uppträda utan att vara blyg och stel.

Istället för att kliva av turnélivet och fokusera enbart på att producera musik så blev han pushad till att turnéa. Det är så folk runtomkring honom kan kapitalisera på Avicii nämligen. Managern drar in deg, hans polare får följa med till Vegas och knulla och leva Entourage-livet. Alla vinner på att Avicii turnéar, tom hans personlige tränare.

Så vad gör han för att bota detta? Mer kokain och mer alkohol, och mer ångestdämpande och mer sömnpiller. Till slut ger ju kroppen upp.

Och där någonstans har vi väl grundproblemet.

Grundproblemet var väl att Tim Bergling var helnykterist (d v s använde vare sig droger eller akohol sedan flera år tillbaka) enligt Expressen
https://www.expressen.se/noje/har-ar-9-saker-du-inte-visste-om-avicii/ Punkt 3...
Citera
2018-04-21, 21:27
Medlem
Eatkebabwithbreads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Sin fb -sida skulle det så. Och i inlägget som finns kopierat längre bak i tråden där han uttrycker sorg över Tims död. Den finns inte mer, det hade börjat komma i kritiska kommentarer.
Är det någon som har tagit en skärmdump månntro?
Citera
2018-04-21, 21:28
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Dom märker nog när kroppen kommer fram till Sverige om det är knivhål i kroppen.

Här i Kambodja är det också så att dödsorsaker snabbt kommer ut, typ på plats utan kompetent personal eller tester.

Man säger oftast att det var en hjärtattack om en utlänning dör utan skador på kroppen.

Men kroppen är ju på väg så vad skulle dom kunna ljuga om. Lär väl bli tester på plats i Sverige med.

Tim var ju utvandrad från Sverige så frågan är om inte kroppen kommer att utlämnas till USA i ett första skede. Sedan kanske det blir transport till Sverige för begravning. Vad tror ni?
Citera
Medlem
Bbobis avatar
Människor dör oavsett ålder ibland.

Minns för några år sedan när en 26årig fotbollspelreeare dog på planen under en match.

Inte ens att vara i bra kondis och inte dricka är en garanti mot tidig död.

Sånt är livet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi

Men kroppen är ju på väg så vad skulle dom kunna ljuga om utan att först manipulera kroppen.

En hängning kan sägas att det var självmord..i stället för att andra hängde honom. Bara ett exempel.

Västerlänningar är inte poppis i arabvärlden efter t ex kriget i Syrien. Väst bombar Syrien..utan solklara bevis..de tar hämnd på en superkändis från väst..

Vill bara säga att man skall inte vara säker i MÖ.. Egyptien är tex farligt då IS finns på Sinaihalvön.,där badorterna finns..Fadt gemene svensk tänker inte alltid på sådant..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in