2018-04-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berra721
Det bör nog nämnas att de 180 hektar du talar om köpte Östersunds kommun för 7 miljoner av Fortifikationsverket och sålde alltså för 11 miljoner inte långt senare. Efter det har det investerats omkring 2 miljarder i området vilket har lett till att priset på marken har stigit.

Du påstod tidigare att Östersunds kommun aldrig ägt marken. Nu säger du att de har sålt den för 11 miljoner. Varför ändrar du på sin story? För att du blev avslöjad med att komma med fejk facts?
Citera
2018-04-21, 20:08
Medlem
lord_ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheGue2
Han har inte bott hemma på flera månader. Han bor i ett av de attefallshus som Östersundshem byggde utan upphandling och är avsedda för flyktingar. Den affären har granskats men där lyckades han komma undan med några miljoner i fickan.

Vilket område huserar han ?.
De finns ju några områden med attefallshus i stan.
(Ren nyfikenhet)
Citera
2018-04-21, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Kanske är den här personen som skrev om Kindberg och Kindberg ett troll då inget mer här dyker upp om detta. Sen är det personen/eller samma person som skrev att han var ihop med någon född på 90-talet (kunde vara hans egen dotter) som också är ett troll då inget mer framkommer här från någon. Någon kanske vill svartmåla honom mer än han lyckats göra själv

Nej det stämmer med vad som sägs på byn. Tjejen ifråga är kollega på hans numera fd arbete. Enligt ryktet uppdagades detta av frun dagar innan hans planerade femtioårsfest på Frösö Park hotell.
Frun ställde då in firandet, tvingade honom att ringa alla gästerna och förklara varför det ställts in och sedan kickade hon ut honom ur huset.
Citera
2018-04-21, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Ostersund avgiftning har kanske sin ingång genom psyket.

Ja man undrar ju https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ostersundfk/article22911104.ab

Han är den enda i sverige som ska ha blivit kidnappad i sverige för att han var i försvaret. Fylledelirium snarare....
Citera
2018-04-21, 20:59
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peepingtoms
Ja man undrar ju https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ostersundfk/article22911104.ab

Han är den enda i sverige som ska ha blivit kidnappad i sverige för att han var i försvaret. Fylledelirium snarare....

Det här är stor komik:
"När männen väl stannade vid en bensinstation såg Kindberg sin chans.
– Då lyckades jag slita mig fri, få upp ena bakdörren och springa därifrån allt jag kunde. Det var räddningen, säger han.
Kindberg vill och kan inte berätta mer än så om händelsen. Han vill heller inte berätta syftet bakom kidnappningen.
– Det är faktiskt av hänsyn till mitt tidigare arbete och de människor jag arbetat med. Mycket är hemligstämplat. Mitt jobb inom det militära var förstås orsaken till det som skedde, men mer än så kan jag inte säga, säger han.
– Denna händelse var en av många traumatiska händelser som jag upplevde under perioden 1994 till 2004. Helt klart är att de bidragit till att göra mig till den jag är idag."

Några töntar ska alltså kidnappat honom p.g.a. hans tillhörighet i det militära. För töntar måste det väl vara som kidnappar en militär och sen åker till en bensinstation! Behövde de tanka, eller köpa cigg?
Vet inte om det var ett dille men mytoman är då karln helt klart som kommer på att skriva något sånt här i en bok.
Citera
2018-04-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Nog ingen seriös som tror på det. Tror knappast han hade träffat spelartruppen då och sedan alla kramar han säger sig fått.

Magsjuka behöver inte betyda den klassiska smittosjukdomen. Troligare att tre dagar i en cell tillsammans med grav ångest och depression kan få vilken kropp som helst att ge upp.
Citera
2018-04-21, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Det här är stor komik:
– Då lyckades jag slita mig fri, få upp ena bakdörren och springa därifrån allt jag kunde. Det var räddningen, säger han.
Kindberg vill och kan inte berätta mer än så om händelsen. Han vill heller inte berätta syftet bakom kidnappningen.
– Det är faktiskt av hänsyn till mitt tidigare arbete och de människor jag arbetat med. Mycket är hemligstämplat. Mitt jobb inom det militära var förstås orsaken till det som skedde, men mer än så kan jag inte säga, säger han.
– Denna händelse var en av många traumatiska händelser som jag upplevde under perioden 1994 till 2004. Helt klart är att de bidragit till att göra mig till den jag är idag."

Några töntar ska alltså kidnappat honom p.g.a. hans tillhörighet i det militära. För töntar måste det väl vara som kidnappar en militär och sen åker till en bensinstation! Behövde de tanka, eller köpa cigg?
Vet inte om det var ett dille men mytoman är då karln helt klart som kommer på att skriva något sånt här i en bok.

Ja endera har han munchausens syndrom eller så har han bara dåligt minne av sin svensexa...
Citera
2018-04-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservativklister
"" Jag har en kul anekdot om Daniel Kindberg. Han är ju gammal överstelöjtnant i armén och när man lade ner fältjägarregementet i Östersund flyttade han för att bli bataljonchef på pansarbataljonen i Boden.
Han började där typ i augusti 2005. I september var det fest för officerarna där lille Kindberg söp sig totalt redlös. Sedan höll han ett ännu beryktat tal där han redde ut fältjägarnas och hans egen förträfflighet i typ 30 minuter (på riktigt, t.om långt för att vara en överstelöjtnant).
Sedan skällde han ut alla majorer (svinsmart.. som överstelöjtnant omges man ju inte av så många majorer..ehm..) sedan small han av i regementsparken.

Några veckor senare kallade han till sig sin stab och förklarade att han sagt upp sig och skulle åka därifrån..
-När då? Frågar någon.
-Taxin kommer om 15 min blir svaret.. :-)

Skev typ den där kindberg. Elak mot kvinnor och barn också sa ryktena i Östersund. ""

(FB) Östersunds kommunalråd AnnSofi Andersson och PEAB
i

Den historien från Boden har jag också hört, och enligt en Bodensare jag känner ska han vara den enda bataljonchefen som inte har sitt porträtt uppsatt på en viss vägg. Däremot ska hans bild finnas på baksidan av någon av de andra bataljonscheferna.

Killen har nog spätt på sitt cv lite väl mkt. Enligt honom själv ska han ha varit Bataljonchef i bosnien, men han var kompanichef där 1998-1999, och efter det var det bara två bataljoner i bosnien, ingen av dem har han ens tjänstgjort på.
Citera
2018-04-21, 22:12
Medlem
Citat:
Det här är stor komik:

Kidnappning, hemligstämplat, mitt jobb inom det militära var förstås orsaken till det som skedde men mer än så kan jag inte säga............för om han säger mer så avslöjas vadå? Redan genom att berätta så har han försagt sig om historien nu skulle vara sann. Skall försvaret nu bekräfta eller dementera kidnappningen? Vilka fler officerare har kidnappats? Är det en av anledningarna till att vi skickade trupp till Gotland och nu bygger ett nytt regemente på ön?

Pressansvarig på försvarsmakten tycker säkert att det var toppen att han berättade detta.
Citera
2018-04-22, 01:51
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Det här är stor komik:

Ha ha snacka om mytoman! Hur i helvete kan nån vettig människa ha affärer i hop med denna tragiska varelse?
Killen är ju helt klart galen!
Citera
2018-04-22, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheGue2
Du påstod tidigare att Östersunds kommun aldrig ägt marken. Nu säger du att de har sålt den för 11 miljoner. Varför ändrar du på sin story? För att du blev avslöjad med att komma med fejk facts?
Jag kan villigt medge att jag inte kände till att kommunen köpte övningsområdet av Fortifikationsverket, men det var ju inte direkt lång tid som dom ägde denna mark heller. Och som sagt så köpte kommunen denna mark för 7 miljoner och sålde den för 11 miljoner kr inte långt senare, en ganska bra affär av kommunen.
Citera
2018-04-23, 17:29
Medlem
Ok, då är vad jag kan se 2 st identifierade. Daniel och hans affärskollega från Sollefteå. Men vem är den tredje inblandade? Hen som sitter på PEAB. Borde ju vara hen som godkänt alla fakturor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in