2018-04-21, 20:44
Medlem
Seirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veaselll
Ingen som har noterat hur många gånger Tim sade "...Jag kommer dö" i dokumentären? Tycker det tydligt påvisar att han emellanåt har tänkt rätt mörka tankar om livet. Fruktansvärt tråkigt det här, en av (om inte) Sveriges största internationella artist.

Jo, och dessutom hans manager sa det ett par gånger. Menar inte att det betyder något, bara att det är intressant. Just pga vad som har hänt nu.
Citera
2018-04-21, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seir
Polisen var väldigt tidiga med att "veta" vad som har hänt. I allafall i mina öron låter det som de funnit honom hängd eller liknande, alltså självmord. Men alkohol och piller kan man ju absolut avsluta livet med också. Men som experter sagt i tråden krävs det väl längre tid för de att se om han överdoserat, via obduktion. Eller så stod det en burk tabletter brevid hans säng där han låg, eller liknande.

Att man så fort är klar över vad som hänt och samtidigt är så tysta kan jag endast tolka som självmord. Kan ha fel, kan ha rätt. Säger ingenting, men magkänslan säger att han inte pallade mer.

Läget för det känns så off, att han inte pallade mer. Har följt han länge och hade en känsla av att han mådde bättre än på länge. Men självklart är det bara en spekulation. Kommer dödsorsak att offentliggöras tror du?
Citera
2018-04-21, 20:46
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatkebabwithbread
Finns det någon skvallertråd om den sliskiga managern Ash här på flashback? Mina varningsklockor började ringa direkt där i början av dokumentären med hustler-scenen och det blev ännu värre mot slutet av dokumentären.

Magkänslan säger inte att det är självmord även om det naturligtvis är fullt möjligt. Kan man ta dessa bilder inte lång innan så befinner man sig inte på absoluta botten, även om det naturligtvis kan svänga snabbt så tror jag inte att han riktigt var på den nivån.

https://cdn.images.dailystar.co.uk/dynamic/140/photos/808000/Avicii-last-photos-1306808.jpg

http://timesofoman.com/uploads/images/2018/04/21/x860879.jpg.pagespeed.ic.NJAg0jjrse.jpg

Min primära teori är snarare att han hade en låg tröskel pga tidigare sjukdomar och ett hårt och stressat liv kombinerat med medicinering som kan ha gått fel och möjligtvis någon toxisk påverkan från alkohol/andra substanser.

Tja, vad som helt talar emot din teori är att då hade det inte fastställts som "vi vet dödsorsaken", vilket uttalats av polis i Oman. Det hade krävts obduktion för att fastställa det du pratar om
Citera
2018-04-21, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle-sand
Jag tror det är en efterhandskonstruktion.. Han ville själv. Och i det tillståndet, finns inget annat alternativ än starka smärtstillande. Pancreatit i smärta - det enda jag kan jämföra det med av egen erfarenhet, är som att du skulle bli slagen i magen och på motsvarande nivå i ryggen med ett baseboll trä, och du får ohyggliga blåmärken efter det rakt över, som ett band. Det är en sanslös smärta. Min kirurg säger att det är enda smärtan dom känner till som är VÄRRE än Cancer smärta. Så om någon vill avsluta sitt liv, pga den smärtan - för den är ohyggligt svår att medicinera - och med dom framtidsutsikter som finns när du får Pancreatit, det kan jag absolut förstå och anklagar ingen för.

Hade han fått den sjukdomen oavsett leverne eller hade den inte blommat ut om han levt ett stresslöst Liv?
Citera
2018-04-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadfan4
liten reflektion: har inte eric prydz lyckats med det avicii ville? dragit sig tillbaka från kändislivet o gör den musik han gillar på sina villkor. använder några olika alias, är aldrig på bild i samband med låtsläpp osv
Skillnaden mellan Eric och Tim var den att Eric aldrig arrangerade turnéer, pga av hans flygskräck. Detta må vara en av anledningarna till att han lämna SHM under ett tidigt skede. Men det gav honom möjligheten att istället fokusera på musik till 100%. Tim däremot levde två liv samtidigt, ett som DJ och det andra som producent.

Väldigt enkelt att dra sig tillbaka när man endast sitter i studion och producerar.
Citera
2018-04-21, 20:49
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seir
Polisen var väldigt tidiga med att "veta" vad som har hänt. I allafall i mina öron låter det som de funnit honom hängd eller liknande, alltså självmord. Men alkohol och piller kan man ju absolut avsluta livet med också. Men som experter sagt i tråden krävs det väl längre tid för de att se om han överdoserat, via obduktion. Eller så stod det en burk tabletter brevid hans säng där han låg, eller liknande.

Att man så fort är klar över vad som hänt och samtidigt är så tysta kan jag endast tolka som självmord. Kan ha fel, kan ha rätt. Säger ingenting, men magkänslan säger att han inte pallade mer.

Även om det stod tabletter och alkohol bredvid där han påträffats innebär det inte att det intagits. Det går inte att fastställa så snabbt.
Citera
2018-04-21, 20:52
Medlem
Har typ aldrig läst om nån att han har någon flickvän. Visst, han ser inge vidare ut men fett med stålar hade han..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Eller så drack han för att han var en ung rik känd kille med hybris som likt alla andra unga killar gillar att kröka? Snyfthistorier hittas gärna på i efterhand, "drack för att hantera pressen", etc.

Dessutom förstår jag faktiskt inte vad det är så jobbigt med att DJ:a ett par timmar var tredje dag, speciellt om man erhåller 1.2 miljoner kronor per spelning för besväret. Ett helt team och roddare som gör grovjobbet medan man softar på lyxhotellet eller softar i privatjet. Give me a break.

Allt detta hade inte varit något problem om han tagit sitt jobb på allvar och hållit sig nykter.

Ponera att du är en ung och introvert kille som uppfyllt en dröm, dvs. att du blivit producent inom den genre som du älskar. Men för att din musik skall nå ut till så många som möjligt behöver du in i en väldigt extrovert värld som du inte alls är bekväm med. Det som var en Coca Cola och minutiösa förberedelser inför den första spelningen blir helt plötsligt några glas alkohol..och några till..och några till. Din promotor bokar in mängder av spelningar (speciellt under de inledande 5 åren) och i takt med tiden växer bara listan över platser som du skall spela på. Resorna blir fler och fler. Det du redan är obekväm med börjar bli väldigt stressigt, övergår sedermera i ångest och till sist fysiska besvär. Du tar smärtstillande och stegrar ditt bruk av dessa, dag efter dag, kväll efter kväll. Du går ständigt med magont och till slut läggs du in, men de som står dig närmast inom branschen fortsätter att pusha dig: "bara 20 spelningar till", "bara den här låten idag", "bara den här resan från Frankfurt till Sydney"..

Och när du slutligen blir utskriven fortsätter den onda spiralen: "kom igen, Tim, idag spelar du i Miami, sedan tar vi flyget till Las Vegas där du ska spela tre dagar i rad och efter det reser vi till Almaty i Kazakstan för att sedermera landa i Paris. Du klarar det!"..Men du mår sämre och sämre..och sämre..och sämre. Men du har inte lärt dig säga nej på ett konsekvent sätt för att du tror att du gör dig själv, ditt crew och alla agenturer en tjänst. Du fortsätter resa, du fortsätter vara ständigt jetlaggad, du super numera non-stop och blandar det med smärstillande för att klara av all press och stress.

Till slut brister det. Men du blir ändå tvingad att fortsätta spela.

Du blir bara sämre och sämre.

Och till slut vill du bara avsluta allt.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Nej, att showbiz är hemskt.

Så vad innebär "there is also a negative side?". Tror du, likt Schyffert, misstolkar citatet.
Citera
2018-04-21, 20:53
Medlem
Seirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Läget för det känns så off, att han inte pallade mer. Har följt han länge och hade en känsla av att han mådde bättre än på länge. Men självklart är det bara en spekulation. Kommer dödsorsak att offentliggöras tror du?

Har själv brottats med självmordtankar och ett par försök. Dom försöken har oftast kommit från ingenstans, och har varit helt ologiska i var jag befunnit mig i livet. När man är i det stadiet tänker man inte på konsekvenser eller annat, sjukt svårt att förklara men de tankarna finns helt enkelt inte där.

Dödsorsak kommer säkert att publiceras. Frågan är om det kommer talas sanning eller inte, beroende på vad som faktiskt har hänt. Ta inte mitt eller någon annans ord för vad som hänt, vad som helst kan ha hänt. Men jag tror det här är självförvållat eller nån clash med hans mediciner blandat med alkohol.
Citera
Medlem
Alla spekulationer om att det är nya vänner, eller att det var nyfunna personer från Oman.

Tim på upp denna bild på sin instagram och refererade till denna som en gammal bild.

https://www.instagram.com/p/BUjpEzZjmVF/

Personen i mitten. På hans instagram finner man sedan en bild från Oman för 3 dagar sedan? Känns osannolikt att han skulle vart där på resa själv och Tik på annat håll?

https://www.instagram.com/p/BhtE1Xjg6dd/

Tack för mig! Vila i frid!
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Tror inte det. Då hade man skrivit det direkt. Alla hade förstått kan hända vem som helst. Tystnaden kan tyda på att han inte dog på vanligt vis.

Instämmer till fullo Hade det varit en olycka så hade världen fått veta direkt
Senast redigerad av Kellywoman 2018-04-21 kl. 20:54. Anledning: felstavat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in