2018-04-21, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Jag hade från början tänkt avstå från att kommentera denna individs död.
Dock kan jag nu inte avstå:
titta på karlns ögon. Typiskt psykopatiska.
Skulle du köpa en begagnad bil av en person med dylika ögon?
Jag skulle inte ha gjort det.
Sedan hade han tydligen socialt umgänge med bl.a. artisten känd som "Madonna".
Av artighet avstår jag att kommentera.

Av artighet väljer du kommentera att Tim's ögon såg "typiskt psykopatiska ut"?
Det var vänligt av dig.

Sen håller jag inte alls med, tycker överlag Avicii's uppsyn ser mycket snäll och "vanlig" ut för att vara en världsstjärna.

Vila i frid.
Citera
2018-04-21, 15:33
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentKiller
Kan någon vara vänlig att klistra in vad han skrivit för oss som inte har tillgång till Facebook & Instagram.

Här är inlägget från hans Manager.
https://imgur.com/a/o6c5Uxc
Citera
2018-04-21, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klensommar
Litt inside! Min tremenning på svenske siden hadde møtt noen som jobbet sammen med avicii i går. Og han fortalte at avicii hadde dratt til Praha for å kjøpe et nytt narkotika stoff som visst skal være helt fantastisk. Overdose.

Intressant. Han såg som sagt inte helt kry ut på sista bilderna.
Citera
2018-04-21, 15:37
Medlem
Jonny.rs avatar
Det var troligen sjukdomen som tog hans liv med. brukar vara dåliga odds på långt och lyckligt liv.
Citera
2018-04-21, 15:37
Medlem
dovAkins avatar
sista 20 minutrarna i dokumentären visar hur folk sket i hans hälsa och bara brydde sig om pengar. Tragiskt
Citera
2018-04-21, 15:38
Avslutad
Låter i kommentarerna från Polisen att det skulle vara självmord. Kanske därför brorsan var på plats så snabbt. för att de visste att risken fanns
Citera
2018-04-21, 15:39
Medlem
.Anonymouss avatar
För att klargöra lite: Avicii True Stories släpptes 26 oktober 2017 på bio.

Det är nu relativt nyligen den lagts upp på SVT Play.
Citera
2018-04-21, 15:40
Medlem
NygammalValss avatar
Missa inte SVT1 klockan 17.00 idag: Extrainsatt nyhetssändning med anledning av musikartisten Tim Berglings (Aviciis) bortgång.
Citera
2018-04-21, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous
För att klargöra lite: Avicii True Stories släpptes 26 oktober 2017 på bio.

Det är nu relativt nyligen den lagts upp på SVT Play.
Tack för det. Då blir tiden ca ett halvår iaf, men frågan är hur stor praktisk roll det har. Han var ju redan så illa däran.
Citera
2018-04-21, 15:43
Medlem
exoticspices avatar
Minnesstund och hyllningsprogram för att hedra Tim "Avicii" Bergling.

Kl 16.00 sänds en minnesstund från Sergels Torg, SVT Nyheter sänder direkt från 15.50.
Kl 17.00 sänds ett hyllningsprogram i SVT1 och på svt.se
Kl 23.20 sänds dokumentären i SVT1.
Citera
2018-04-21, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.r
Det var troligen sjukdomen som tog hans liv med. brukar vara dåliga odds på långt och lyckligt liv.

Nej, då dör man inte på ett hotell utomlands.
Alternativ: mördad, självmord, överdos.

Mord tycks uteslutet.
Citera
2018-04-21, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag lurades av att han sa citat "Percocet är som heroin" (mitt fel, jag är inte så hemma på droger) i samband med operationen av gallblåsan och blindtarmen. Men han sa ju också efter det att de erbjöd honom än det ena, än det andra.
Till saken hör att de började ge honom medicin efter medicin efter det. Ångestdämpande kombinerat med smärtmedicin, och sen byggdes det på med medicin så han till slut åt massor av mediciner.
Oxikodon har släckt många liv. Ett sådant recept verkar kunna svepa fötterna av vem som helst! Jävla värld vi lever i.

...........

Det som har hänt är otroligt tragiskt och jag blev verkligen berörd av hans tidiga bortgång - detta trots att jag inte är insatt i hans arbete.

Att döma utifrån vänners reaktion är jag inte ensam om att känna så här. Anledningen till detta tror jag är att jag skiljer Tim från artisteriet och känner till honom som Tim, grabben i min ålder som på något sätt känna prestigelös inför hans livsverk.

Jag har ingen aning om hur det jag skriver förhåller sig till verkligheten - men han kändes som en genomsnäll person.

Vila i fred Tim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in