2018-04-21, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Ville inte supporta skvaller pressen i onödan, men i morse stod det tydligt att det dracks drinkar varje dag. Också om man tar 20 pills om dan, så spelar det liksom ingen roll vad man sväljer för den exakta stunden, det hamnar i magen ändå och blandas där. Förstår du nu.
Visst kan man ta piller med vatten, och sen ett glas vin en ½ timme efteråt.
Det är din slutsats, det står ingenstans.

Inga galna spekulationer dock men det är inget som framkommit iaf.
Citera
2018-04-21, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Har bläddrat lite bakåt i tråden, ingen verkar nämna att han haft ett omfattande heroin missbruk, och har låg inne en längre tid på avgiftning. Är detta kanske inte allmänt känt?

Han avbröt en turné för 2 år sedan tror jag det var. Som jag förstod det så var det för att han jobbat så mycket som hans managers hade erbjudit honom heroin för att orka med.
Inte sett något om det innan, så inte allmänt kännt om det nu är så.
Kan stämma väl med episoden i dokumentären där läkarna och Tim är frågande inför att oxykodone preparat inte fungerar mot smärtorna han fick av bukspottskörtelinflammationen. Tolerans pga heroin förklarar ev detta. Ett klassiskt fall av att ha blivit ren, men återfall med överdos?
Citera
2018-04-21, 12:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Vad säger Ash Pournouri där?

Någon som vill referera?
Han säger:
”Ni måste fatta en grej. När ”Levels” släpps, alltså, det kommer att bli värsta grejen. Det finns ingen annan utväg än att det blir värsta grejen med det upplägg vi har lagt, förstår du? Det kan inte inte bli en hit. Det är omöjligt. [...] Nu kommer en ÄKTA hit. Det kommer att bli en stor, stor fet jävla fetlåt. Det kommer att öppna upp ALLT. Tim kommer att dö.”
Citera
2018-04-21, 12:17
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Har bläddrat lite bakåt i tråden, ingen verkar nämna att han haft ett omfattande heroin missbruk, och har låg inne en längre tid på avgiftning. Är detta kanske inte allmänt känt?

Han avbröt en turné för 2 år sedan tror jag det var. Som jag förstod det så var det för att han jobbat så mycket som hans managers hade erbjudit honom heroin för att orka med.
De har dödsstraff i skalan för narkotika i Oman. Tror inte han hade åkt dit om han fortfarande hade de problemen?
Citera
2018-04-21, 12:17
Medlem
Ovcharkas avatar
Paj kropp, läkemedel och värme. God natt. Men allt är spekulation tills om nån vecka eller två.

Förbannat trist på ett så ungt liv som delade sin enorma kreativitet med oss.
Citera
2018-04-21, 12:18
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det är din slutsats, det står ingenstans.

Inga galna spekulationer dock men det är inget som framkommit iaf.

Men om jag säger att det skrevs så tidigare så gjordes det!
Citera
2018-04-21, 12:18
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ty80
Inte sett något om det innan, så inte allmänt kännt om det nu är så.
Kan stämma väl med episoden i dokumentären där läkarna och Tim är frågande inför att oxykodone preparat inte fungerar mot smärtorna han fick av bukspottskörtelinflammationen. Tolerans pga heroin förklarar ev detta. Ett klassiskt fall av att ha blivit ren, men återfall med överdos?

Ja som jag förstod det så sa hans familj stopp och fick bort som honom från de "dåliga folket" som bara gjorde honom sämre. Han ska ha varit ren som jag förstod det. Så som du säger så är återfall med överdos inte helt omöjligt.
Citera
2018-04-21, 12:19
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
De har dödsstraff i skalan för narkotika i Oman. Tror inte han hade åkt dit om han fortfarande hade de problemen?

Det är en väldigt bra poäng! Känns ju kanske till och med som att han kan ha valt att åka dit för att det inte finns droger där.
Citera
2018-04-21, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Han säger:
”Ni måste fatta en grej. När ”Levels” släpps, alltså, det kommer att bli värsta grejen. Det finns ingen annan utväg än att det blir värsta grejen med det upplägg vi har lagt, förstår du? Det kan inte inte bli en hit. Det är omöjligt. [...] Nu kommer en ÄKTA hit. Det kommer att bli en stor, stor fet jävla fetlåt. Det kommer att öppna upp ALLT. Tim kommer att dö.”
Det har ungefär lika mycket med döden att göra som att man säger att "du kommer skratta ihjäl dig".
Citera
2018-04-21, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Men om jag säger att det skrevs så tidigare så gjordes det!
Citera det då om du kan.
Citera
2018-04-21, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Men vad fan ältar ni Oman för, det är inte själva landet som har nåt med detta att göra.

Som nån annan sa, han har ju rest som in i helvete och sett det mesta, han satt väl och meditera och greja på/i Madagaskar (då när han ville hitta tillbaka till sig själv) och hade det hänt där hade ni ältat Madagaskar också.

Sant, jag blev mest lite förvånad att folk tycker att Oman är för konservativt för att besöka (ja, det är konservativt, men det är fortfarande ett väldigt attraktivt resmål för många västerlänningar, speciellt de som kan betala för sig.)

Sen kommer vi till de som tror att droger och alkohol inte förekommer i Oman, eller "är svårt" att få tag på. Det är en stor myt som kommer från att "Sharia tillåter inte det".
Droger flödar i Oman, speciellt i huvudstaden.
Alkoholen flödar den också, mest på hotellen såklart.

Med det slutar jag älta Oman.
Citera
2018-04-21, 12:22
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Har alltid gillat dance-genren, ändå från 70-talet via 80-talet och till dagens EDM. Tycker nog att det som skiljde ut Avicii var intelligensen i musiken, just inte "mainstreambajs". Riktigt proffsiga slingor och passager.

Den som har försökt sig på att göra lite själv, vet vad det tar. Du kan gå in vilken miljondollars-studio som helst, och du kommer inte att kunna få fram musik i samma klass som Avicii, det kan jag försäkra.

Jag skulle säga att han var större än SHM faktiskt. Mer stilbildande. SHM kunde kanske konkurrera precis då de var på topp, men Avicii var bredare och mer etablerad som superstjärna.
Jag förstår hans storhet, bara att det ej var för mig. Lyssnar hellre på Studio, på tal om mer samtida musik med influenser från balearisk Ibizamusik. Bra svar, ska lyssna mer ingående på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in