2018-04-20, 19:29
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
så om man är vattuman och gift med ett lejon så mördar man hela familjen. Det går inte riktigt ihop eller? Borde vara fler mord då

Var står det att man blir mördare i kombon?
Mitt inlägg handlade om personlighetsdrag i två olika stjärntecken. Läser aldrig horoskop, men vissa grunddrag brukar alltid stämma. Som här!
Citera
2018-04-20, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Skolan vill skydda sig. Vilken svårsjukdom?
Jag hörde det på nyheterna efter dådet ” barnens svåra sjukdom ”. Hela Sverige såg bilder av två dödssjuka barn. Menar symboliskt. Jag blev upprörd. Dålig journalistik. Skulle skolan säga ” ja, vi har gjort fel o genom det bidragit till två barn dödades ”. Skulle den rektorn inte blivit utskämd i sin kommun?

Utredningen har ju visat att Skolan inte begått något fel. I ditt hypotetiska scenario hade Rektor brutit mot Skollagen och därmed begått grovt tjänstefel. Kommunen hade prickats och en hel del andra i vårdteamet runt barnen likaså. Men så är inte fallet.
Citera
2018-04-20, 19:34
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Mitt inlägg handlade om personlighetsdrag i två olika stjärntecken. Läser aldrig horoskop, men vissa grunddrag brukar alltid stämma. Som här!

Men snälla denna tråd är tillräckligt infekterad. Skall vi dra in astrologi också? Jisses säger jag
Citera
2018-04-20, 19:36
Medlem
Citat:
Skolan vill skydda sig. Vilken svårsjukdom?
Jag hörde det på nyheterna efter dådet ” barnens svåra sjukdom ”. Hela Sverige såg bilder av två dödssjuka barn. Menar symboliskt. Jag blev upprörd. Dålig journalistik. Skulle skolan säga ” ja, vi har gjort fel o genom det bidragit till två barn dödades ”. Skulle den rektorn inte blivit utskämd i sin kommun?

Precis.
Fanns ingen dokumenterad sjukdom hos någon av flickorna.
Citera
2018-04-20, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Utredningen har ju visat att Skolan inte begått något fel. I ditt hypotetiska scenario hade Rektor brutit mot Skollagen och därmed begått grovt tjänstefel. Kommunen hade prickats och en hel del andra i vårdteamet runt barnen likaså. Men så är inte fallet.
Vilket vårdteam ? Pappa berättade och dom tog emot information på skolan.
Vilken förnuftig och ärlig människa som helst borde ifrågasatt allt med den bakgrunden. Rektorn gjorde inte det. Varför visas inte intyget på Moa offentligt så alla ser om det var SUS el Gottfried el nån tysk läkare som utfärdat det. Alla gömmer sig bakom sekretess. Sekretess är bra men inte när två barn mördas. Vill inte skolan rentvå sig ? Är det bättre för rektorn att leva med den vetskapen om att hon ev har bidragit på barnens död eftersom hon inte ifrågasatte nåt?
Citera
2018-04-20, 19:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Precis.
Fanns ingen dokumenterad sjukdom hos någon av flickorna.

Men H hade ju sagt att dom inte fick någon hjälp från barnsjukhuset.
Vad ville dom ha hjälp med tro?
Citera
2018-04-20, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

Är själv vattuman och denna text är en av miljonen olika sätt att beskriva vattumannen. De flesta astrologi eller horoskop kan stämma in på de flesta. (på något vis)
Citera
2018-04-20, 19:46
Medlem
Citat:
Vilken förnuftig och ärlig människa som helst borde ifrågasatt allt med den bakgrunden. Rektorn gjorde inte det. Varför visas inte intyget på Moa offentligt så alla ser om det var SUS el Gottfried el nån tysk läkare som utfärdat det. Alla gömmer sig bakom sekretess. Sekretess är bra men inte när två barn mördas. Vill inte skolan rentvå sig ? Är det bättre för rektorn att leva med den vetskapen om att hon ev har bidragit på barnens död eftersom hon inte ifrågasatte nåt?
Därför låt Socialstyrelsen granska intyg och allt.
Så att inte fler barn råkar illa ut.
Jag vet att allt är lönlöst. Som allt annat kommer detta passera. Falla i glömska. Som om Moa och Agnes aldrig levt. Hela Sverige kommer tro flera decennier att dom var två dödssjuka barn som dödades av sina föräldrar för att räddas från sin sjukdom.
Citera
2018-04-20, 19:54
Medlem
Citat:
Man kan vara lite flexibel i huvudet och gilla båda Kabalevsky o Dylan
Det var säkert därför Moa ledsnade på valsen i moll, en tioåring borde få variera sitt spelande. Man håller inte på med samma fint i tre månader i fotboll för då skulle man inte ha några spelare kvar i laget.
Senast redigerad av N.Armstark 2018-04-20 kl. 19:59.
Citera
2018-04-20, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Detta var vad som stod där i natt på EHs blogg:

”När anställda på socialförvaltningen i Lomma kommun får frågan när socialen senast hade haft kontakt med familjen blir svaret att det var ”någon gång före storhelgerna”. Det är alltså mer än tre veckor sen.

Uppenbarligen ansåg inte ansvariga sociala myndigheter att familjen hade så stora problem att myndigheterna borde ha ingripit.”

Har hon ändrat uppgifter i sin blogg sedan citatet om soc kom upp i den här tråden?!
Citera
2018-04-20, 19:58
Medlem
Citat:

Skolteamet skulle det stå. Hur de inom skolan mår och som arbetat mycket nära barnen, vet väl vare sig du eller jag. Dom kände barnen sedan flera år, både som friska och sjuka.

Finns ingen anledning att skuldbelägga oskyldiga människor.
Citera
2018-04-20, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Har hon ändrat uppgifter i sin blogg sedan citatet om soc kom upp i den här tråden?!

Inte vet jag. Men nu finns det inte kvar så slutsatsen blir väl den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in