Citat:
Ursprungligen postat av
Akt
Stora frågan är varför så många som uppenbarligen inte testat en vettig elbil kommer med så mycket fördomar om hurndet är att köra elbil, idéer som för oss som har en framstår som absurda? Är det för att det finns så många elbilsevangelier som ser elbilen som guds gåva till mänskligheten? Att man vill ahera motpol.
Faktum är faktiskt att en elbil fungerar bra för många och skulle fungera väldigt bra för många fler. I dagsläget är de med lång räckvidd lite dyra men billigare är på väg inom kort. Det finns brister och man får kompromissa på vissa punkter men så är det med allt.
Jag råder alla att testa en bra elbil, om än bara ett kortare test. När jag provkörde en Tesla satte jag mig sedan i min tyska bil med motor modell större och den kändes inte alls like skoj att köra längre. Bestämde mig rätt snabbt för att köpa en för att testa hur de är att leva med på längre sikt.
Håller med föregående talare. Dom som tror dom vet bäst, är oftast dom som aldrig kört elbil. Men dom som bytt till elbil är EXTREMT nöjda och i stort sett ingen vill byta tillbaka.
Och elbilar behöver inte ha 100 mil räckvidd. Alla gick vi från Nokia med 7 dagars batteri till iPhone med 1 dags batteri och det funkar typ lika bra. Tror inte nån här skulle vilja byta tillbaka till Nokia 3310 för att få 7 dagars batteri. Man laddar sin elbil när man sover och man har en fulladdad bil varje morgon redo för dagens äventyr.
Och att byta från en fossilbil till elbil är verkligen som att byta från Nokia 3310 till iPhone. Elbil är bil 2.0.