2018-04-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Alltså när nu igen spekulationer kommer upp hur familjen har dött:

Tror ni att polisen går ut 2.5 månader efter dådet och berättar för allmänheten att man inte vet hur och när familjen har dött om det var tabletter involverad? Alltså antingen kan man börja fundera över polisutredningar och hur dessa går till och hur långt det ska ta när det står några tomma ”burkar” eller liknande i villan - eller det hela var lite mer komplex än så. Och nu tror jag att om det hade varit tabletter att man hade klarat att bestämma dödsorsaken inom 2.5 månaders tid.

Antingen man har städat upp grundligt, och det kan man till viss del bara göra ”efteråt” (om någon tog livet av sig senare) och då bör där också ingå att man inte bara slängde saker i den egna sopptunnan. Eller man har använd något preparat som inte är så lätt att identifiera och att detta inte gå att spåra på datorn (beställning eller så). Men varför skulle man göra det?

Jag kan inte detta, jag tycker att det är mycket märkligt att polisen inte har en bekräftat dödsorsak och ett bekräftat dödsdatum. Det här gör inte man direkt blir imponerad av det polisiära arbetet. Kan inte komma ihåg ett enda fall där man inte hade dödsorsaken klart efter 2.5 månader. Att en fingeravtrycksanalys tar långt tid har jag förstått (absurd lång tid). Att det inte är bråttom därför att gm är död/döda har jag också förstått. Att man eventuellt från polisens sida absolut inte har något interesse att meddela dödsorsaken till allmänheten överhuvudtaget också. Men att offentligen påstå att man inte vet dödsårsaken och dödsdatum i ett fall där personerna har dött inom max 10 dagar innan de hittades, antagligen kortare, det är svårt att förstå för någon som inte är insatt i polisiärt arbete. Eller så är det en mycket ovanlig dödsorsak, en substans som är svårt att hitta. Men på andra sidan hade polisen mycket snabbt klart för sig vad som har hänt. Så det är minst sagt motsägelsefullt för mig.

Ja, jag förstår inte heller. 😣
Citera
2018-04-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Ja jag tycker att det är viktigt att man håller i tanken att det är svårt att mörda någon på ett "fint och stillsamt" sätt och att det är mycket möjligt både att barnen förstått vad som var på väg att hända och att det krävts någon typ av fysiskt våld för att barnen verkligen skulle dö.
Precis. Injektion kanske skulle fungera "stillsamt", men jag undrar hur uppstyrt och planerat och lugnt de sista timmarna förflöt. En sån här händelse måste väl föregås av desperation, uppgivenhet, sorg, konflikter?
Citera
2018-04-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Sett i andra trådar om Imovane att det är som du skriver att det krävs en hel del tabletter av den sorten för att släcka ett människoliv. Får se vad Solglittret kanske har att komma med sedan efter att ha kollat upp olika preparat?

De första rapporteringar om händelsen förutom då grovt våldsbrott med personskador så behövde även de poliser som gick in i huset stöd, synen hade tydligen inte varit så trevlig.
Den bilden allt detta gav, och fortfarande ger, säger ju hur det kan ha gått till där hemma, men samtidigt blir det också så konstigt med tanke på att beslutet om att lämna livet var båda föräldrars.
Men visst, ett sömnpiller och en kudde var, så?

Varifrån kommer din uppgift att de behövde stöd?
Säkert är väl att de erbjöds stöd, det ska alltid göras enligt rutin. Oavsett vilket så måste det varit en hemsk upplevelse för dem att hitta familjen, oavsett dödsorsak
Citera
2018-04-19, 21:23
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Precis. Injektion kanske skulle fungera "stillsamt", men jag undrar hur uppstyrt och planerat och lugnt de sista timmarna förflöt. En sån här händelse måste väl föregås av desperation, uppgivenhet, sorg, konflikter?

Alldeles säkert. Kan tänka mig att hösten inte varit något vidare och sista tiden innan morden har jag svårt att tänka mig att barnen haft det särskilt bra.
Citera
2018-04-19, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Varifrån kommer din uppgift att de behövde stöd?
Säkert är väl att de erbjöds stöd, det ska alltid göras enligt rutin. Oavsett vilket så måste det varit en hemsk upplevelse för dem att hitta familjen, oavsett dödsorsak

Jag fick tidigt ett PM från en granne som berättade att poliserna gick ut och kräktes om vart annat. Vet inte om det varit uppe i tråden tidigare. Jag utgår ifrån att polisen fick stöd efteråt. Att undersöka två döda unga flickor, där man måste göra en besiktning såväl på ut- som på insidan måste vara helt fruktansvärt.
Citera
2018-04-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Tack att du lyfte mitt gamla inlägg!
Ja, jag tycker flickorna kunde ha varit delaktiga i sin död. Det vore snarare ett under om Agnes inte hade haft suicidala tankar, med tanke på hur hennes liv såg ut de senaste åren. Jag har framlagt denna teori i mitt inlägg #24020 av den 8 april. Läs den som orkar!

För mig är denna teori, i all sin ohygglighet, den enda som har ngn mänskligt greppbar dimension, den enda som låter mig känna förutom en stor sorg för flickorna även medlidande till föräldrarna.
Paret H/B var liksom random people som du och jag kanske skulle tänka sig att umgås över ett glas vin.
In i det sista vägrar jag tro att de på ett kallsinnigt och beräknande sätt har planerat avlivning av sina barn. Att de har blandat en dödlig cocktail och satt där i timmar och väntade ut medan livet rann ut ur deras döttrar, för att senare… Nej.. Jag har levt ett tag på jorden och sett massor med hemska saker men det här ryms inte i min föreställningsvärd, sorry!

Däremot som ett annat alternativ växer fram en teori om en ensam mördare..

OM A tagit självmord så stärker det misstankar om övergrepp. Att A inte orkade längre och inte kände att någon lyssnade på henne. Sedan blir det bråk och en kedjereaktion av död.

Eller en ensam mördare.

Vad verkar mest troligt?

Omöjligt att se två föräldrar planera mordet på sina barn. Säger som ”Stefan S” som verkar ha kunskap i familicide: ”det går inte ihop om vi pratar om ”dom”. Pusslet går inte ihop då. Om en förälder spårar ur så reagerar den andre precis tvärtom och stoppar allt.”
Citera
2018-04-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om man vill läsa sagor så kan man nöja sig med pianotantens historier hos Höglund. Men om man vill ha fakta så kan man läsa polisens pressmeddelande.

Somliga avslöjar omedvetet var dom söker sin fakta.
Jag har höga tankar om polisens arbete och uttalanden, men ingen övertro.
Citera
2018-04-19, 21:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
Titta lite på hur polisen uttrycker sig, det finns mer information i deras uttalande än man först tror.
Man ÄR säker på underskriften pga fler bevis..... tänk lite på filmen som diskuterats tidigare...
Dessa människor hade hög intelligens.

Det verkar som undertecknadet av avskedsbrevet finns inspelat.
Citera
2018-04-19, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
OM A tagit självmord så stärker det misstankar om övergrepp. Att A inte orkade längre och inte kände att någon lyssnade på henne. Sedan blir det bråk och en kedjereaktion av död.

Eller en ensam mördare.

Vad verkar mest troligt?

Omöjligt att se två föräldrar planera mordet på sina barn. Säger som ”Stefan S” som verkar ha kunskap i familicide: ”det går inte ihop om vi pratar om ”dom”. Pusslet går inte ihop då. Om en förälder spårar ur så reagerar den andre precis tvärtom och stoppar allt.”

Här verkar det handla om Två sjuka personer som var eniga om beslutet.
Citera
2018-04-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Jag fick tidigt ett PM från en granne som berättade att poliserna gick ut och kräktes om vart annat. Vet inte om det varit uppe i tråden tidigare. Jag utgår ifrån att polisen fick stöd efteråt. Att undersöka två döda unga flickor, där man måste göra en besiktning såväl på ut- som på insidan måste vara helt fruktansvärt.
Ja, det måste ha varit en fruktansvärt makaber upplevelse för personalen som kom dit hur familjen än dog.
Citera
2018-04-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein

Blåljus-personal, som SOS larmoperatörer, ambulanspersonal, polis, räddningstjänst sjukvårdspersonal på akutmottagningar osv, har möjlighet till debriefing - avlastande samtal - efter traumatiska händelser. Tar för givet att det gäller över hela landet.
Citera
2018-04-19, 21:40
Medlem
MacEbolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Ja jag tycker att det är viktigt att man håller i tanken att det är svårt att mörda någon på ett "fint och stillsamt" sätt och att det är mycket möjligt både att barnen förstått vad som var på väg att hända och att det krävts någon typ av fysiskt våld för att barnen verkligen skulle dö.

Jag hoppas innerligt att flickorna varit medvetslösa av någon kombination av insomnings- eller sömntabletter och opioid om de ”fått hjälp” att lämna det jordiska. Det borde väl vara det minst våldsamma sättet? Fyll själv i varav hjälpen skulle bestå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in