2018-04-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Ja allting talar mot varandra. Villervalla. Om man inte äter den förskriva medicinen så har de inte behövt den. Hanna skulle ätit antidepressiva men det tror jag är en trådsanning. Skulle hon bunkrat?
I FASS finns uppgifter om det mesta. Tror man behöver 100 piller om det är Imovane (imovane en annan trådsanning?). Hur mycket skriver en läkare ut av dessa preparat? Har de bunkrat i flera år? Om man PLANERAT för piller så måste de ju ha enorma mängder. Näe, tror inte man förgiftar sina barn. För plågsamt. Bättre med ett sömnpiller i kvällsfikat och sedan en bra kudde efter de somnat. Alla beskrivningar är makabra...

Sett i andra trådar om Imovane att det är som du skriver att det krävs en hel del tabletter av den sorten för att släcka ett människoliv. Får se vad Solglittret kanske har att komma med sedan efter att ha kollat upp olika preparat?

De första rapporteringar om händelsen förutom då grovt våldsbrott med personskador så behövde även de poliser som gick in i huset stöd, synen hade tydligen inte varit så trevlig.
Den bilden allt detta gav, och fortfarande ger, säger ju hur det kan ha gått till där hemma, men samtidigt blir det också så konstigt med tanke på att beslutet om att lämna livet var båda föräldrars.
Men visst, ett sömnpiller och en kudde var, så?
Citera
2018-04-19, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Det är okej om vissa anhöriga tycker illa om pianolärarinnan. ” vissa”.
Pianolärarinnan försvarar Moa och Agnes.
Du vill inte förstå. Man får inte använda ordet här men du beskyller pianolärarinnan för att ha tagit betalt. Vad menar du ” ekonomiska”.
Tyvärr Frank du är en riktig bluffmakare. Profitera? Dina anklagelser är verkligen inte riktigt okej. Jag vill gärna använda mycket hårdare ord men vill inte bli avstängt.
Det är av nån anledning din avsikt att Missan27 skall tystas ner.

Jag tycker inte illa om pianolärarinnan som sådan. Jag tycker illa om hennes handlingar. Lite som med Hanna och Oskar.

Jag tror att pianolärarinnan i grunden vill väl, men har en självbild som inte riktigt stämmer överens med verkligheten. Kanske har hon haft drömmar om hur livet ska bli som inte gick i uppfyllelse. De flesta människor som har det, hittar ett sätt att förlika sig med sitt öde och accepterar att livet inte riktigt blev som man ville.

Sen finns det andra som inte klarar av det. Dessa brukar övervärdera sin betydelse i olika sammanhang. Kanske börjar de omedvetet krydda verkligheten med inbillade saker för att sätta lite (blod)smak på tillvaron. Det är djupt förståeligt och oftast helt ok även om det inte är riktigt smakfullt. I de fall som denna kryddning sker på bekostnad av en förintad familj och dess anhöriga tycker jag att epitetet "ej smakfullt" inte räcker. Då är benämningen "en vidrig påse hundskit" bättre. Det blir inte heller bättre av att hon likt inbillade blodiga affischer, diktar ihop historier om sig själv som barnens beskyddare, eftersom det enda hon försöker skydda är sin egen bräckliga självbild och förlorade heder.

I själva verket har hon inte alls skyddat några barn alls, då de barn som hon möjligen hade kunnat skydda nåt ifrån, är döda idag.

Jag hoppas att hon förstår det här nu och slutar att kränka de levande och de döda, som ett sätt dölja sina egna misslyckanden för sig själv. Det förtjänar såväl flickorna som deras sörjande anhöriga!!!
Citera
2018-04-19, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Det bevisar det inte alls. Det finns tillstånd mellan döende och pigg som en mört. T.ex. Imovane kan skrivas ut till någon med intermittenta sömnproblem (mig själv t.ex) utan någon direkt diagnos förutom sömnproblem. Om jag inte använder insomningspillren utan istället samlar på hög,, betyder inte det att jag dör knall fall.

Exakt! Antidepressiva tabletter och sömntabletter går det att välja om man vill äta eller ej. De borde ju ha ätit det OM de nu hade det utskrivet, men dessa tabletter är också mkt enkla att få recept på. Så de kan också ha fått tabletter utan att vara deprimerade. Om detta var planerat alltså.

Det är ju galet vilket som, att hamstra tabletter för att döda barnen eller kväva dom till döds. 😔

Men handlar polisens väntan på svar då om att få veta om flickorna hade ngt i blodet eller om de blev kvävda?
Citera
2018-04-19, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Förstår inte varför pianolärarinnan kontaktar en pensionerad journalist om hon egentligen vill nå Socialstyrelsen.
För det första är Socialstyrelsen redan inkopplad på detta ärende och för det andra tror jag någonstans att pianolärarinnan är fullt medveten om att Socialstyrelsen inte hade lyssnat till historier som polisen valde att lägga i gödselstacken.
Citera
2018-04-19, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Jag förstår att du missuppfattar mitt inlägg eftersom du själv uppger att du inte läst det ordentligt. Vad jag däremot inte förstår är varför du då svarar på det.

Pianolärarinnan verkar vara en läskigt narcissistisk typ som vill profitera på två döda flickor för att få känna sig betydelsefull. Det är nog därför som hon påstår sig övertrumfa polisens samlade resurser och inbillar sig att några minuters kallprat då och då, väger tyngre än polisens 30 heltidsarbetsdagars utredningsarbete, avskedsbrev och 50 förhör. Jag är rätt övertygad om att såväl Expressen, Aftonbladet och Hemmets journal fick sina påhälsningar, men efter att dessa avfärdade henne som högst opålitlig, hamnade hon istället hos en avdankad och pensionerad journalist, som försöker skrapa ihop lite extrapengar vid sidan av den eländiga pensionen.

Det jag är orolig för inför framtiden är att pianolärarinnan, även fortsättningsvis ska försöka profitera på flickornas tragedi genom att sälja sin historia till nåt obskyrt program på tv3 eller kanal 5. Min förhoppning och tro är dock att även deras – i likhet med den skrivna snaskjournalistikens – etiska radar, trots att denna närmast är obefintlig, kommer att sätta stopp för övergreppet.
Den enda läskigt narcissistiska typen i den här historien - enligt min teori - är Oskar som kallblodigt mördat hela sin familj.

Måste ha hänt något som fick proppskåpet att explodera.

Det är ovärdigt att rikta anklagelsen om personlighetsstörning mot pianolärarinnan som ger oss en beskrivning på några av brottsoffren.

50 förhör på 10 dagar? Tror du på det själv?
En mordutredning där samtliga är döda lägger nog inte polisen så stora resurser på, i dessa tider.

Många ömma tår, eller går inte tråden i den riktning du vill?
Citera
2018-04-19, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Den enda läskigt narcissistiska typen i den här historien - enligt min teori - är Oskar som kallblodigt mördat hela sin familj.

Det är ovärdigt att rikta anklagelsen om personlighetsstörning mot pianolärarinnan som ger oss en beskrivning på några av brottsoffren.

En mordutredning där samtliga är döda lägger nog inte polisen så stora resurser på, i dessa tider.

Om man vill läsa sagor så kan man nöja sig med pianotantens historier hos Höglund. Men om man vill ha fakta så kan man läsa polisens pressmeddelande.

Citat:
Polisen har hållit ett femtiotal förhör med anhöriga och andra utanför familjekretsen för att få relevant information och kunskap om den situation som fanns i familjen. Det har också gjorts omfattande tekniska underökningar i huset som kommer att vara avspärrat så länge det behövs för att slutföra förundersökningen.

Somliga avslöjar omedvetet var dom söker sin fakta.
Citera
2018-04-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Det är okej om vissa anhöriga tycker illa om pianolärarinnan. ” vissa”.
Pianolärarinnan försvarar Moa och Agnes.
Du vill inte förstå. Man får inte använda ordet här men du beskyller pianolärarinnan för att ha tagit betalt. Vad menar du ” ekonomiska”.
Tyvärr Frank du är en riktig bluffmakare. Profitera? Dina anklagelser är verkligen inte riktigt okej. Jag vill gärna använda mycket hårdare ord men vill inte bli avstängt.
Det är av nån anledning din avsikt att Missan27 skall tystas ner.

Hon hade lektioner med ett av barnen, Moa. I augusti kontaktar hon O som meddelar att Moa är sjuk och att dom får se hur Moa mår på våren.

Pianotanten tappar en begåvad elev och även en säker inkomst.

Visste hon om hemundervisning?
Citera
2018-04-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Exakt! Antidepressiva tabletter och sömntabletter går det att välja om man vill äta eller ej. De borde ju ha ätit det OM de nu hade det utskrivet, men dessa tabletter är också mkt enkla att få recept på. Så de kan också ha fått tabletter utan att vara deprimerade. Om detta var planerat alltså.

Det är ju galet vilket som, att hamstra tabletter för att döda barnen eller kväva dom till döds. 😔

Men handlar polisens väntan på svar då om att få veta om flickorna hade ngt i blodet eller om de blev kvävda?

RMV, dvs de som obducerar och analyserar allt som skett ”inom kroppen” var nog klara första månaden så vad de dött av står klart. Säkert också när alla dött. Det är resultaten från den tekniska analysen av brottsplatsen som tar tid. Westford sa någon gång att de väntar svar från Stockholm. Märkligt. Inte Linköping.
Citera
2018-04-19, 21:03
Medlem
Alltså när nu igen spekulationer kommer upp hur familjen har dött:

Tror ni att polisen går ut 2.5 månader efter dådet och berättar för allmänheten att man inte vet hur och när familjen har dött om det var tabletter involverad? Alltså antingen kan man börja fundera över polisutredningar och hur dessa går till och hur långt det ska ta när det står några tomma ”burkar” eller liknande i villan - eller det hela var lite mer komplex än så. Och nu tror jag att om det hade varit tabletter att man hade klarat att bestämma dödsorsaken inom 2.5 månaders tid.

Antingen man har städat upp grundligt, och det kan man till viss del bara göra ”efteråt” (om någon tog livet av sig senare) och då bör där också ingå att man inte bara slängde saker i den egna sopptunnan. Eller man har använd något preparat som inte är så lätt att identifiera och att detta inte gå att spåra på datorn (beställning eller så). Men varför skulle man göra det?

Jag kan inte detta, jag tycker att det är mycket märkligt att polisen inte har en bekräftat dödsorsak och ett bekräftat dödsdatum. Det här gör inte man direkt blir imponerad av det polisiära arbetet. Kan inte komma ihåg ett enda fall där man inte hade dödsorsaken klart efter 2.5 månader. Att en fingeravtrycksanalys tar långt tid har jag förstått (absurd lång tid). Att det inte är bråttom därför att gm är död/döda har jag också förstått. Att man eventuellt från polisens sida absolut inte har något interesse att meddela dödsorsaken till allmänheten överhuvudtaget också. Men att offentligen påstå att man inte vet dödsårsaken och dödsdatum i ett fall där personerna har dött inom max 10 dagar innan de hittades, antagligen kortare, det är svårt att förstå för någon som inte är insatt i polisiärt arbete. Eller så är det en mycket ovanlig dödsorsak, en substans som är svårt att hitta. Men på andra sidan hade polisen mycket snabbt klart för sig vad som har hänt. Så det är minst sagt motsägelsefullt för mig.
Citera
2018-04-19, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av likor

Min gissning är att såväl Hanna som Oskar hade betydligt större psykiska svårigheter än en simpel narcissistisk läggning. Denna passar bättre till en – av sig själv överreklamerad – pianolärarinna.

Polisen lade enorma resurser innan de gick ut med sitt meddelande. Under 10 dygn arbetade en handfull tekniker och utredare på brottsplatsen och samtidigt minst lika många utanför, där de bland annat hade 50 förhör, något som de även har uppgett i sitt pressmeddelande. Tror du att polisen ljuger? Således minst 10 personer under 10 dygn = 300 heltidsarbetsdagar. En vanlig heltidsarbetande polis arbetar 224 dagar per år. Man kan alltså med andra ord säga att en (1) polis arbetade gott och väl ett helt år med ärendet innan de berättade om sin sammantagna bild. Om du inte redan har läst den kan du hitta den här.

Om du hade läst mina inlägg hade du insett att jag inte har några som helst problem med att pianolärarinnan delar med sig av sina upplevelser. Det jag har någon emot är att hon drar svulstiga och alldeles för stora växlar på hennes knappa information för att göra sig själv märkvärdig och kränker därmed de döda och rör upp de sörjande anhöriga.

Det tycker jag rimligt att arbeta emot, dels för att detta är en tråd där vi försöker närma oss någon slags sanning och dels för att det är oanständigt att tyst låta henne fortsätta med sina övergrepp för att fylla sin egen självkänsla. Om hon ändå fortsätter med det kommer jag att fortsätta att beskriva vad jag tycker om det och istället ge den bild som den ensamarbetande polisen samlat ihop under ett års heltidsarbete.
Citera
2018-04-19, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
RMV, dvs de som obducerar och analyserar allt som skett ”inom kroppen” var nog klara första månaden så vad de dött av står klart. Säkert också när alla dött. Det är resultaten från den tekniska analysen av brottsplatsen som tar tid. Westford sa någon gång att de väntar svar från Stockholm. Märkligt. Inte Linköping.
Jaha... intressant. Så hade jag inte förstått det. I media har det väl stått att man inte vet hur eller när de dog och att man väntar på resultat som ska komplettera det rättsmedicinarna såg vid obduktionerna? Vad mer kan komma fram från teknisk undersökning, om man redan gått ut med att föräldrarna var överens?
Citera
2018-04-19, 21:10
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
😔 Hemskt när man tänker på flickorna.

Ja jag tycker att det är viktigt att man håller i tanken att det är svårt att mörda någon på ett "fint och stillsamt" sätt och att det är mycket möjligt både att barnen förstått vad som var på väg att hända och att det krävts någon typ av fysiskt våld för att barnen verkligen skulle dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in