Citat:
Ursprungligen postat av
Missan27
Det är okej om vissa anhöriga tycker illa om pianolärarinnan. ” vissa”.
Pianolärarinnan försvarar Moa och Agnes.
Du vill inte förstå. Man får inte använda ordet här men du beskyller pianolärarinnan för att ha tagit betalt. Vad menar du ” ekonomiska”.
Tyvärr Frank du är en riktig bluffmakare. Profitera? Dina anklagelser är verkligen inte riktigt okej. Jag vill gärna använda mycket hårdare ord men vill inte bli avstängt.
Det är av nån anledning din avsikt att Missan27 skall tystas ner.
Jag tycker inte illa om pianolärarinnan som sådan. Jag tycker illa om hennes handlingar. Lite som med Hanna och Oskar.
Jag tror att pianolärarinnan i grunden vill väl, men har en självbild som inte riktigt stämmer överens med verkligheten. Kanske har hon haft drömmar om hur livet ska bli som inte gick i uppfyllelse. De flesta människor som har det, hittar ett sätt att förlika sig med sitt öde och accepterar att livet inte riktigt blev som man ville.
Sen finns det andra som inte klarar av det. Dessa brukar övervärdera sin betydelse i olika sammanhang. Kanske börjar de omedvetet krydda verkligheten med inbillade saker för att sätta lite (blod)smak på tillvaron. Det är djupt förståeligt och oftast helt ok även om det inte är riktigt smakfullt. I de fall som denna kryddning sker på bekostnad av en förintad familj och dess anhöriga tycker jag att epitetet "ej smakfullt" inte räcker. Då är benämningen "en vidrig påse hundskit" bättre. Det blir inte heller bättre av att hon likt inbillade blodiga affischer, diktar ihop historier om sig själv som barnens beskyddare, eftersom det enda hon försöker skydda är sin egen bräckliga självbild och förlorade heder.
I själva verket har hon inte alls skyddat några barn alls, då de barn som hon möjligen hade kunnat skydda nåt ifrån, är döda idag.
Jag hoppas att hon förstår det här nu och slutar att kränka de levande och de döda, som ett sätt dölja sina egna misslyckanden för sig själv. Det förtjänar såväl flickorna som deras sörjande anhöriga!!!