2018-04-19, 00:24
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Maribor är korrekt.

Sloveniens näst största stad, Hitler sa "make this land German again" och Pernilla Wiberg och Anja Pärson har båda vunnit alpina tävlingar i staden.

Över till Bilingual.

Tackar! Ny stad:

1) Flygande räv på Systembolaget leder en rätt.

2) En professor som verkade vid stadens universitet har givit upphov till ett begrepp.

3) En annan forskare som verkade i staden har gett namn åt känd sjukdom.
Citera
2018-04-19, 07:46
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Tackar! Ny stad:

1) Flygande räv på Systembolaget leder en rätt.

2) En professor som verkade vid stadens universitet har givit upphov till ett begrepp.

3) En annan forskare som verkade i staden har gett namn åt känd sjukdom.

Gissar Wrocław. Tror att gubbarna är von Richthofen, Born och Alzheimer.
Citera
2018-04-19, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av att
Gissar Wrocław. Tror att gubbarna är von Richthofen, Born och Alzheimer.

Rätt! Vinet var Fox Creek Red Baron/von Richthofen som sagt. Det kunde vara Born, men tänkte på William Stern som myntade begreppet IQ.

Frågan, flygtur i en Albatros och en låda valfritt vin till dig!
Citera
2018-04-19, 19:44
Medlem
atts avatar
Citat:
Rätt! Vinet var Fox Creek Red Baron/von Richthofen som sagt. Det kunde vara Born, men tänkte på William Stern som myntade begreppet IQ.

Frågan, flygtur i en Albatros och en låda valfritt vin till dig!

Tackar. Jag valde Fox Creek Red Baron, tänker att om du har med det i ledtråden kan det inte vara dåligt. Smuttar på ett glas nu, och det smakar mycket riktigt gott! 15,0% också.

Nåväl. Resan går vidare. Vart ska vi nu?

1) staden har drygt hundra år på nacken
2) kol och olja
3) döpt efter en man som begick flera sexuella övergrepp och tog livet av sig när det blev offentligt känt
4) det här är väl inte en ledtråd egentligen, men det står i wikipedia hur mycket en prostituerad kostar i stan - det har jag aldrig sett förut
Citera
2018-04-19, 19:55
Medlem
Citat:
Tackar. Jag valde Fox Creek Red Baron, tänker att om du har med det i ledtråden kan det inte vara dåligt. Smuttar på ett glas nu, och det smakar mycket riktigt gott! 15,0% också.

2) kol och olja
3) döpt efter en man som begick flera sexuella övergrepp och tog livet av sig när det blev offentligt känt
4) det här är väl inte en ledtråd egentligen, men det står i wikipedia hur mycket en prostituerad kostar i stan - det har jag aldrig sett förut

Riktigt gott tycker jag, ett trevligt vin! Nu får jag försöka få ihop en gissning här, lurigt värre
Citera
2018-04-19, 21:18
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:

2) kol och olja
Port Harcourt?

Hur mycket kostar dom?

*Tar fram smålandsbörsen*

https://en.wikipedia.org/wiki/Port_Harcourt

Citat:
Prostitutes who operate out of these red-light districts mainly fall in the 18-30 age bracket and may charge as high as ₦25,000 a night, if not more

25 daler kopparmynt? *Hick!*

...med dräglande käftar går jag bort med en smaskig negress i obscen dräkt och flörtig parfym! Afrikas mystik låter sig aldrig skönjas.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2018-04-19 kl. 21:26.
Citera
2018-04-19, 21:24
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Port Harcourt?

Hur mycket kostar dom? *Tar fram smålandsbörsen*

https://en.wikipedia.org/wiki/Port_Harcourt

Det var baske mig imponerande. Port Harcourt är rätt!

Jag var ganska säker på att nästa ledtråd skulle behövas: 5) får mig att tänka på en tennisplan

Staden har sitt namn efter Lewis Harcourt, 1st Viscount Harcourt. Wikipedia har bl.a. detta att förmedla om honom:
Citat:
Harcourt was known as a sexual predator attracted to both sexes. He attempted to rape Dorothy Brett, the daughter of Lord Esher and then an attempted to seduce his son. Dorothy Brett wrote of him that "it is so tiresome that Loulou is such an old roué. He is as bad with boys as with girls... he is simply a sex maniac. It isn't that he is in love. It is just ungovernable Sex desire for both sexes". His criminal perversion was known and tolerated in certain private quarters. Later, however, he attempted to rape a 12-year-old boy, Edward James, who grew up to become a great collector of surrealist and other contemporary art, the boy's mother began making the matter public.
Citera
2018-04-19, 21:35
Medlem
Citat:

Jag var ganska säker på att nästa ledtråd skulle behövas: 5) får mig att tänka på en tennisplan

Staden har sitt namn efter Lewis Harcourt, 1st Viscount Harcourt. Wikipedia har bl.a. detta att förmedla om honom:
18-30? Elitistiskt!

35-åringar som har så mycket studs i köttet! Det här landar en så klart i helvetet men vem har nånsin gynnats av abstrakt tänkande? Allt händer ju in stunden.

Nakna negresser, bananlikör och bambuhyddor - allt detta är en del av savannens mystik.
Citera
2018-04-19, 21:44
Medlem
Citat:

Vill inte på något vis vara ohyfsad men jag är så full att ögonen går i kors. Jag läste din fråga och skrev in "prostitute city coal oil" i Google. Första träffen har Port Harcourt i titeln. Jag identifierar det som ett stadsnamn och försöker markera och kopiera det många gånger men misslyckas. Öppnar till slut en ny flik och skriver in det för hand, det renderar en Wikipedia-artikel om en stor stad i Afrika. Jag låter ögonen försöka läsa orden, till slut ser jag ordet "oil" och då tänker jag Bingo!.

Ergo: AI-robotarna kommer ta över inom kort, det världsomspännande 5G-nätet opererar på hjärnans frekvenser. Välkommen du sköna nya värld.

Edit: Hoppas du inte är arg. Dricker grogg nu & lyssnar på Jethro Tull. Kubansk treårig rom med apelsinjuice. Ja, herregud.

Edit2: Ny stad kommer i morgon!

Hmm, hon är väl okej? ---> https://i2.wp.com/www.info-afrique.com/wp-content/uploads/2012/08/11.jpg
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2018-04-19 kl. 21:55.
Citera
2018-04-19, 21:54
Medlem
Citat:
Vill inte på något vis vara ohyfsad men jag är så full att ögonen går i kors. Jag läste din fråga och skrev in "prostitute city coal oil" i Google. Första träffen har Port Harcourt i titeln. Jag identifierar det som ett stadsnamn och försöker markera och kopiera det många gånger men misslyckas. Öppnar till slut en ny flik och skriver in det för hand, det renderar en Wikipedia-artikel om en stor stad i Afrika. Jag låter ögonen försöka läsa orden, till slut ser jag ordet "oil" och då tänker jag Bingo!.

Ergo: AI-robotarna kommer ta över inom kort, det världsomspännande 5G-nätet opererar på hjärnans frekvenser. Välkommen du sköna nya värld.

Edit: Hoppas du inte är arg. Dricker grogg nu & lyssnar på Jethro Tull. Kubansk treårig rom med apelsinjuice. Ja, herregud.

Kanske det undermedvetna? hehe. Letade runt, men hittade inget, jag får skylla på att jag blev sugen på Fox Creek Red Baron, så jag får bege mig till Systembolaget imorgon
Citera
2018-04-19, 21:55
Medlem
atts avatar
Citat:

Arg, nej inte då. Däremot om jag var en hederlig medborgare i Port Harcourt skulle jag vara arg. Att ens stad är världsberömd för att ha många prostituerade, och dyra är de till råga på allt.
Citera
2018-04-19, 22:03
Medlem
Citat:
Kanske det undermedvetna? hehe. Letade runt, men hittade inget, jag får skylla på att jag blev sugen på Fox Creek Red Baron, så jag får bege mig till Systembolaget imorgon
Fox Creek Baron...med smak av svartvinbärsylt!
Citat:
Arg, nej inte då. Däremot om jag var en hederlig medborgare i Port Harcourt skulle jag vara arg.
25 enheter i den lokala valutan så låter hon bikinin falla...https://i2.wp.com/www.info-afrique.com/wp-content/uploads/2012/08/11.jpg

Skulle tro att den tösen är minst 70% kakao.

En x-trastor grogg med Coca-Cola och rom så flödar alla vätskor sedan.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in