2018-04-18, 01:36
Medlem
Åk till Kina och hämta paketen själva. En betydligt trevligare upplevelse än att bidra till Postnord.
Citera
2018-04-18, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Jag tror att man kommer att sluta att beställa skit från Wish det lönar sig helt enkelt inte och det mesta är ändå spontanköp av saker som vi inte behöver. Vi som handlar användbara saker som inte är lättillgängliga i EU eller här i Sverige kalkylerar snabbt in moms + avgift i våra köp och vänjer oss att betala det.

Nu blir man ju nyfiken på vad du handlar för genomtänkta exklusiva eko-rättvise-märkta varor från utrikes länder som får dig att klättra på den moraliska stegen till skillnad från pöbeln som sänker sig genom att spontant handla skitprodukter. Själv har jag svårt att döma andra på det sättet, jag tycker det är upp till var och en att själv avgöra vad man vill lägga sina pengar på. Alla har olika prioriteringar här i livet och det ska man respektera tycker jag och inte döma.
Citera
2018-04-18, 08:56
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnonymTyp
Nu blir man ju nyfiken på vad du handlar för genomtänkta exklusiva eko-rättvise-märkta varor från utrikes länder som får dig att klättra på den moraliska stegen till skillnad från pöbeln som sänker sig genom att spontant handla skitprodukter. Själv har jag svårt att döma andra på det sättet, jag tycker det är upp till var och en att själv avgöra vad man vill lägga sina pengar på. Alla har olika prioriteringar här i livet och det ska man respektera tycker jag och inte döma.
Om man tycker att det är dyrt att lägga 75 kr extra på en produkt då är det troligtvis en skitprodukt man inte behöver annars kan man se de 75 kr som frakt...
Citera
2018-04-18, 09:32
Medlem
Citat:
Om man tycker att det är dyrt att lägga 75 kr extra på en produkt då är det troligtvis en skitprodukt man inte behöver annars kan man se de 75 kr som frakt...

Du har en väldigt underligt sätt att resonera om vad som är skit. Låt mig ge ett exempel.

En USB testare är extremt användbar felsökare för många felsökningar av laddare, batterier och kablar. Den kostar 45 kr i Kina. Samma grej kostar 250 här i affären.

Varför skulle exakt samma pryl vara skit om jag köper den för 45 kr och vara raka motsatsen om jag går och köper samma pryl här för 250 kr.

På vilket sätt ger det 400% prispåslag att saken går från skit till något användbart ?
Citera
2018-04-18, 09:39
Medlem
ballebojs avatar
Citat:

Nej, varför tror du det? Vissa saker är ju bara billigare och det har varit skönt att inte behöva beställa många av allt varenda gång? :-)

Till exempel nätstrumpbyxor från eBay kostar typ 10 kronor, från H&M kostar dom 99. Bara för dom kostar 10 kr från eBay så är dom inte sämre än dom från H&M. Dom går sönder exakt lika snabbt. Sen använder jag mig en del av olika band. Nu kan vi ta satinband som exempel. Ca 22 meter satinband 1 cm brett kostar 15 kronor på eBay. Det närmsta jag kunde hitta var 9 meter, 1.2 cm brett på Panduro för 39.90 kr. Så snälla sluta säg att bara för att det är billigt så är det skit. Det stämmer inte.
Citera
2018-04-18, 09:47
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Du har en väldigt underligt sätt att resonera om vad som är skit. Låt mig ge ett exempel.

En USB testare är extremt användbar felsökare för många felsökningar av laddare, batterier och kablar. Den kostar 45 kr i Kina. Samma grej kostar 250 här i affären.

Varför skulle exakt samma pryl vara skit om jag köper den för 45 kr och vara raka motsatsen om jag går och köper samma pryl här för 250 kr.

På vilket sätt ger det 400% prispåslag att saken går från skit till något användbart ?
Behöver du den så spelar det väl ingen roll om du betalar 45 eller 120 kr det är ju bara för snålt att gälla över och du betalar ändå bara halva priset mot i affären hur wt är det
Citera
2018-04-18, 09:56
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balleboj
Nej, varför tror du det? Vissa saker är ju bara billigare och det har varit skönt att inte behöva beställa många av allt varenda gång? :-)

Till exempel nätstrumpbyxor från eBay kostar typ 10 kronor, från H&M kostar dom 99. Bara för dom kostar 10 kr från eBay så är dom inte sämre än dom från H&M. Dom går sönder exakt lika snabbt. Sen använder jag mig en del av olika band. Nu kan vi ta satinband som exempel. Ca 22 meter satinband 1 cm brett kostar 15 kronor på eBay. Det närmsta jag kunde hitta var 9 meter, 1.2 cm brett på Panduro för 39.90 kr. Så snälla sluta säg att bara för att det är billigt så är det skit. Det stämmer inte.
Behöver du sakerna så räkna med 75 kr extra i framtiden annars köp dom i butiken runt hörnet...
Citera
2018-04-18, 09:56
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Behöver du den så spelar det väl ingen roll om du betalar 45 eller 120 kr det är ju bara för snålt att gälla över och du betalar ändå bara halva priset mot i affären hur wt är det
Så alla som vill göra en bra affär är snåla enligt dig?
Vad kallar du bodknoddarna som öser på med 300% påslag på inköpspriset?

Försök hålla dig från tråden en vecka om du kan.
Citera
2018-04-18, 09:59
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Så alla som vill göra en bra affär är snåla enligt dig?
Vad kallar du bodknoddarna som öser på med 300% påslag på inköpspriset?

Försök hålla dig från tråden en vecka om du kan.
Nej jag säger fortsätt handla från kina för all del, lite dyrare nuförtiden men ändå mycket billigare än i affären.
Citera
2018-04-18, 10:03
Medlem
Citat:

Det var inte det saken gällde. Du hävdar ju att allt som är billigt är skit.

Hur kan då exakt samma sak för 45 kr i Kina vara skit enligt dig men inte skit om jag köper samma pryl för 250 kr här.

Vad är samma pryl om jag köper den för 130 kr från kina med postnord avgift inräknad. Är den skit eller bra skit enligt dig då ?
Citera
2018-04-18, 10:16
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Det var inte det saken gällde. Du hävdar ju att allt som är billigt är skit.

Hur kan då exakt samma sak för 45 kr i Kina vara skit enligt dig men inte skit om jag köper samma pryl för 250 kr här.

Vad är samma pryl om jag köper den för 130 kr från kina med postnord avgift inräknad. Är den skit eller bra skit enligt dig då ?
Behöver du din usb grej så spelar det ju ingen roll om den kostar 45 eller 130 och om den är skit eller inte vet jag inte jag har inte testat den.

Behöver någon en sak som kostar 10 kr i Kina och är villiga att betala 75 kr extra så är det upp till dom att avgöra om det är värt det.
Citera
2018-04-18, 11:25
Medlem
Zeta9s avatar
Ett paket som jag beställt från Aliexpress har anlänt till Sverige den 6 april. Jag har inte hört ett pip från PostNord. Enligt spårningen tullbehandlas försändelsen. Hur länge ska man vänta?

Kundtjänsten fungerar inte heller. En mailförfrågan angående kvitto på betald paket har jag fortfarande inte fått svar på efter 2 veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in