2018-04-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martie666
Jag skrev nedanstående inlägg för ett bra tag sedan. https://www.flashback.org/sp62087448

Skulle gärna vilja höra lite mer om hur seglingsrekordet runt Antarktis gick till på en platt jord.
Mitt inlägg handlade om bilder som fejkar timelapse bilder på midnattssol på Antarktis och suspekta researrangörer för resor till detsamma. Inte om seglingar vid Antarktis. Du försöker bara avleda från det jag presenterade i mitt inlägg.
Citera
2018-04-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Du skriver som du vet att dessa filmer är fejkade. Intressant. Vad bygger du det på?

Är det för du tror solen är lika stor som på den överexponerade filmen och blir förvånad när en smal stolpe döljer solen?

Eller för du hakar upp dig att någon visar vad klockan var med ett berg utan snö och sedan kommer en timelaps från en annan dag med snö på berget?

Eller den filmen där solen börjar bakom ett berg och snurrar runt 360 grader och i slutet så kommer berget i vägen igen och för att det ska bli en snygg film så används några av bilderna i början igen så molnen är likadana.

Eller vad anser du är fejk??

Intressant att du även sket fullständigt i att svara den obekväma frågan om dagarna blir längre ju längre söderut man kommer på södra halvklotet vid december månad. Blev det jobbigt när alla bevis gång på gång visar att en platt jord är omöjlig?
Det är du som försöker avleda från det jag presenterade. Du visar upp stark förnekelse. Inget märkvärdigt egentligen, endast uttryck för grupptänk, gruppdynamik.

Gå in på youtube och kolla in David Blaine's gatutrolleri så ser du gruppdynamiken. De som driver denna konspiration är fullt medvetna om gruppdynamiken och att det faktiskt inte spelar någon roll om det ser fejk ut.
"You can tell it's real because it looks so fake!" Elon Musk.
Citera
2018-04-17, 22:43
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Från en föreläsning jag var på i Elverum i fjol, som Flat Earth Society hade. Jag blev intresserad då radioHedmark hade ett inslag om dem.
Vilken typ av information var det? Gick det att kolla upp källan?
Citera
2018-04-17, 22:47
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Intressant påpekande. Men hur blir de fejkade klippen om midnattssol onödiga?
Du får sista ordet.
Du svarade inte på frågan.
Är dagarna längre ju längre söderut betraktaren är, när det är sommar på södra halvklotet, på samma sätt som det blir, på sommaren, på norra halvklotet?

Jag sa inget om "de fejkade klippen", som om det fanns fejkade klipp.
Jag skrev spekulationer om fejkade klipp blir onödiga.
Citera
2018-04-17, 22:54
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Vilken modell säger det?
Den modell som säger att solen roterar ovanför en platt jord.
Citera
2018-04-17, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Den modell som säger att solen roterar ovanför en platt jord.
Länk eller liknande till denna modell vore bra.
Citera
2018-04-17, 23:06
Medlem
Zwoop77s avatar
Som sagt.... kompakt tystnad från plattjordarna. Hallå?

Citat:
Tja.... jag väntar fortfarand på svar på denna fråga. Men ingen plattjordare verkar ha någon förklaring, så den ignoreras hela tiden...

Citat:
Den 22 juni 2018 kommer solen att gå upp 06.55 och gå ner 17.23 i Johannesburg i Sydafrika. Samtidigt (samma dag) är det sol dygnet runt i Kiruna i Sverige. Förklara hur solen rör sig över den platta jorden för att åstadkomma detta.

Alltså, ljust dygnet runt i flera veckor (edit: flera månader) i Sverige, samtidigt som solen går upp och ner (eller sveper över) i Johannesburg varje dag under samma tid.

Det är c.a 1580 mil mellan Kiruna och Johannesburg.

Beskriv solens rörelse över den platta jorden för att få detta att fungera.
Citera
2018-04-17, 23:10
Medlem
Citat:
Mitt inlägg handlade om bilder som fejkar timelapse bilder på midnattssol på Antarktis och suspekta researrangörer för resor till detsamma. Inte om seglingar vid Antarktis. Du försöker bara avleda från det jag presenterade i mitt inlägg.

Ja, ditt inlägg handlade om företagen som arrangerar turistresor till Antarktis.

Jag ville med mitt inlägg visa på att det funkar alldeles utmärkt att resa dit på egen hand.

Du skriver också om den militära aktiviteten. Antarktisfördraget förbjuder militär aktivitet i Antarktis.

Seglingsrekordet handlar helt enkelt om min undran hur du ställer dig till detta och hur du tänker dig att det skulle gå till på en platt jord.
Senast redigerad av martie666 2018-04-17 kl. 23:14.
Citera
2018-04-18, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77
Som sagt.... kompakt tystnad från plattjordarna. Hallå?
Nedan har du två länkar till timeanddate med ditt exempel, ungefär.
De har i stort sett samma bäring vid sol upp och ned. Vid middag har de motsatt bäring, nord och syd men olika höjd vilket då skulle kunna antyda att solen, eller dess projektion befinner sig närmre Kiruna än Durban.

Tittar man sedan på tex Buenos Aires och grönländska Kangerlussuaq på liknande breddgrader så ser man samma mönster där.

Om jorden vore platt så innebär det en cirkulär rörelse över jorden där den i detta fall står högre på den norra sidan och då befinner sig norr om ekvatorn.

Eftersom det verkar vara svårt att visa upp midnattssolen i det södra polarområdet, Antarktis, förefaller den platta modellen mer rimlig.

Durban
https://www.timeanddate.com/sun/south-africa/durban?month=6&year=2018

Kiruna
https://www.timeanddate.com/sun/sweden/kiruna?month=6&year=2018

Men nu till dina följdfrågor:

Men varför kan jag inte solen hela tiden? Jag killgissar på att det har avståndet att göra.
Hur förklara jag natt och dag på platt jord? Återigen killgissar jag på avståndet.
Hur förklarar jag miljöpartiet på en platt jord? Här går jag bet, helt oförklarligt på en platt jord.

Notera att jag inte under hela inlägget sa: 'jag vet inte'. Men antagligen är du ändå inte nöjd.
Citera
2018-04-18, 00:16
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Det är du som försöker avleda från det jag presenterade. Du visar upp stark förnekelse. Inget märkvärdigt egentligen, endast uttryck för grupptänk, gruppdynamik.

Gå in på youtube och kolla in David Blaine's gatutrolleri så ser du gruppdynamiken. De som driver denna konspiration är fullt medvetna om gruppdynamiken och att det faktiskt inte spelar någon roll om det ser fejk ut.
"You can tell it's real because it looks so fake!" Elon Musk.

Intressant att du direkt svarar igen med att totalt ignorera det jag skrev.
Du ville alltså inte säga vad du anser är fejk? Eller är dit svar "jag vet inte"...
Citera
2018-04-18, 00:24
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Nedan har du två länkar till timeanddate med ditt exempel, ungefär.
De har i stort sett samma bäring vid sol upp och ned. Vid middag har de motsatt bäring, nord och syd men olika höjd vilket då skulle kunna antyda att solen, eller dess projektion befinner sig närmre Kiruna än Durban.

Tittar man sedan på tex Buenos Aires och grönländska Kangerlussuaq på liknande breddgrader så ser man samma mönster där.

Om jorden vore platt så innebär det en cirkulär rörelse över jorden där den i detta fall står högre på den norra sidan och då befinner sig norr om ekvatorn.

Eftersom det verkar vara svårt att visa upp midnattssolen i det södra polarområdet, Antarktis, förefaller den platta modellen mer rimlig.

Durban
https://www.timeanddate.com/sun/south-africa/durban?month=6&year=2018

Kiruna
https://www.timeanddate.com/sun/sweden/kiruna?month=6&year=2018

Och hur förklarar den modellen den heta potatisen vårdagjämning och höstdagjämning. Två dagar som är 100% omöjlig om solen roterar runt en platt jord.

Dessa två dagar per år som ingen av er plattskallar vill diskutera.

Det är intressant att ett av det starkaste beviset för ett klot, faktiskt den mest enklaste också, är den som alla plattskallar aldrig vill diskutera.
Citera
2018-04-18, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martie666
Ja, ditt inlägg handlade om företagen som arrangerar turistresor till Antarktis.

Jag ville med mitt inlägg visa på att det funkar alldeles utmärkt att resa dit på egen hand.

Du skriver också om den militära aktiviteten. Antarktisfördraget förbjuder militär aktivitet i Antarktis.

Seglingsrekordet handlar helt enkelt om min undran hur du ställer dig till detta och hur du tänker dig att det skulle gå till på en platt jord.
Det går att resa dit men inte utan tillstånd och kraven är strikta, här skriver jag om det.
https://www.flashback.org/sp63785402

Seglatsen med ryssen skedde ovanför 60 breddgraden där det är fritt att vistas, men nedanför krävs tillstånd. Det är en stor yta man inte hur som helst får besöka.

Här har du bilder på militär närvaro på Antarktis, men undantaget är väl att de inte sysslar militär aktivitet. Är närvaro av militär nödvändig om aktiviteten är demilitariserad. Hugget som stucket!

https://duckduckgo.com/?q=military+in+antartica&t=canonical&iax=images&ia =images&iai=http%3A%2F%2Fwww.antarctica.gov.au%2F_ _data%2Fassets%2Fimage%2F0008%2F177875%2Fvarieties %2Fantar ctic.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in