Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Det farliga nu är inte om det ökande antalet spelbolagsmiljardärer och vårdbolagsskojare får betala tillbaka lite i form av tex återinförd förmögenhetsskatt eller höjd beskattning på vinst på kapital.
Det är ju våra pengar dom snott åt sig så det är bara rätt att dom betalar tillbaka lite.
Nej det stora hotet nu är om låg och medelinkomsttagare luras att lägga sin röst på högern. Dom ynka hundralappar dessa grupper får i skattesänkning kommer dom mångfalt få betala igen på annat sätt när höginkomsttagarna ska ha sina skattesänkningar på 10.000:-/månad. Dessutom har högern sikte på arbetsrätten och låta etniska svenskar bli utmanövererade av blattarna på arbetsmarknaden.
Och hur tror ni mindre bemedlade etniska svenskat kommet få det efter att dom rika stängslat in sig om högern börjar skära i blattarnas bidrag!?
Lyssnade på Magda i går och hon var glasklar "det spelar ingen roll var man kommer i från, vill man ta del av vår välfärd måste man bidra"
Lövfen har varit fokuserad på jobben, jobben, jobben från dag ett.
Det är nu färre än på årtipnden som lever på försörjningsstöd i sverige.
Arbetslösheten bland etniska svenskar är rekordlåg.
Bara inom vården kommer det inom kort behöva anställas 100.000
Poliser, lärare mm mm finns det stora behov av.
Byggandet måste fortsätta och behöver folk.
Och snart är det dags att sjösätta etableringsjobben.
Det stora hotet nu är om man inte ger sossarna förtroendet att slutföra det här enligt den svenska modellen utan att man röstar in högern som kommer rasera allt med försämrat anställningsslydd, lägre löner och osäkrare anställningar. Det kommer slå hårdast mot låg och medelinkomsttagare av etn iska svenskar.
Och glöm inte att SD springer och röstar på M i dom här frågorna. S bryr sig mer om "rasisterna" från arbetarklassen än vad SD någonsin kommer göra. För dom är ni bara nyttiga idioter.
Du vet att det är valår, va?
Det har tydligt framgått att du är röd-sosse. Klasskampen är över om det ens har varit någon de senaste 50 åren. Alla partierna inom 7-klövern kanske 8-klövern är mer eller mindre samma sak. Det skiljer nyanser. Vet du varför det skiljer nyanser? Jo för att sådana som du och 70-95% till av det hjärntvättade folket ska tro att det finns något alternativ som skulle kunna gagna dig. Samma sak med TV-debatter och partiledarutfrågningar. Fullständigt meningslöst. Du har hängt på FB länge. Hur fan kan du inte ha begripit det ännu?
Du skriver att vården behöver anställa 100.000. Det saknas 70.000 lärare. Var tredje polis har sagt upp sig!! Byggandet måste ta fart. Arbetslösheten bland svenskar är rekordlåg. För vem ska vi anställa alla dessa människor?! Börjar polletten trilla ner. Är det inte bättre att slänga ut dem i så fall. Etableringsjobb? Fan du borde ha en örfil!
Jag är moderat sedan bröstmjölken, men om jag såg moderater från partistyrelsen ligga och brinna framför fötterna på mig skulle jag inte ens pissa på dem. Hur kan du inte vaknat och känt samma sak för dina företrädare.
Vi har inte valt våra företrädare, utan vi röstar på partier. Partierna i sin tur har sedan ett system där de trycker fram de kandidater man vill ha i toppen. Media hjälper till. Systemet är lika riggat som när judeägda TV4 tar dit en person från judeägda expressen att debattera med en person från judeägda DN. Allt är riggat och vi är så jävla lurade!
Citat:
Ursprungligen postat av
skalman1973
Tja det är rätt åt 40-50talisterna och hade de haft någorlunda heder i kroppen så hoppade de från ättestupan ! Det är de där jävla godhetsknarkna som skapat röran själva och då är det ytterst lämpligt att de bär bördan och konsekvenserna själva så att de inte belastar Sverige mer än deras befängda politik redan gör idag ! Arvet de lämnar efter sig lär vi få betala för ändå tyvärr
Jag vet 40 och 50-taliser som är mer vakna än 60, 70 och 80-talister, men visst du har en poäng i att de tidigt inte reagerade. Samtidigt fanns inte internet på den tiden. Information fanns inte tillgänglig lika enkelt som idag. Dessutom upplevde dessa en fantastisk utveckling från 30-40 talet fram till 80-talet. Det fanns kanske inte anledning att vara orolig eller kritisk. Till det kommer judeägda media som konsekvent mörkat, ljugit och spridit propaganda om sakernas tillstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av
RonnyRask
Majoriteten av de utrikesfödda som står utanför arbetsmarknaden idag kommer inte att hamna i arbete, såvida det inte är statligt finansierade instegsjobb eller liknande. Det är en hopplös situation eftersom de helt enkelt inte finns några arbeten som matchar de kriterierna. "Lätta jobb" tillkommer inte på arbetsmarknaden, utan de försvinner i rasande takt.
Ska man skaffa sig en försörjning idag krävs det att man studerar på relativt hög nivå, och även då är det långt ifrån en garanti att man får jobb vid avklarade studier. Majoriteten av de utrikesfödda utan arbete saknar utbildning, har bristfälliga kunskaper i det Svenska språket och lever i väldigt utsatta områden - i princip dömda till ett liv i bidragsförsörjning. Och den försörjningen kostar pengar, mycket pengar.
Alltså själva förutsättningen för att de som emigrerat till Sverige de senaste 10 åren ska lyckas etablera sig på arbetsmarknaden, betala skatt och bidra till välfärden har aldrig funnits. Det har aldrig varit målet ens en gång. Målet har från dag ett varit att fylla fickorna ännu mer på de som redan har kapital med pengarna från den vanliga befolkningen.
Det är nog huvudet på spiken. På vägen försöker man ta ifrån folket makten över landet och upplösa nationen. Vår kultur och traditioner hånas, förlöjligas och plockas bort. Våra värderingar och vårt sätt att leva utmanas och trycks tillbaka. Den civiliserade kampen är omöjlig. Gör du det under eget namn kan du bli av med jobbet, frysas ut socialt, jagas, misshandlas eller hängas ut på förstasidan i dagspressen med namn och bild. Media kan till och med hitta på saker du inte sagt för att få det låta värre. Lex Jim visade att media kan göra sådant riskfritt.
Citat:
Ursprungligen postat av
PK-befriad
Ett alternativ till höjda skatter är ju att helt sonika skicka tillbaka de som från början inte borde varit här och lämna svenskarna ifred. Sen kan man med fördel sluta ljuga och bedra det svenska folket. Alternativ för Sverige har återvandring på menyn:
https://alternativforsverige.se/
Det känns som lösning 1A. Alla som kommit samt alla som är här pga att dessa kommit oavsett om det är anhöriginvandring eller andra och tredje generationens invandrare.
Jag har också noterat AfS. Jag var på väg från SD till NMR, men AfS blir troligtvis mitt val 2018.
Citat:
Ursprungligen postat av
Siktarn
Det var menat som en kort stund jag har ingen aning om sen verkliga siffran.. har DU? Förmodligen just en kort stund.
Du låter lika begåvad och påläst som pajasen Schyffert och du påminner om den här
https://twitter.com/erikwrede/status/406343051360370688
Citat:
Ursprungligen postat av
Rhesus-Minus
Sverige som landmassa kommer fortfarande att synas från rymden, och synligen se ut att överleva.
Men on the ground, så överlever inte vi svenskar. Vi blir i minoritet om 10-15 år, du och dina blattepolare kommer utrota oss när ni känner att ni inte riskerar förlust i ett inbördeskrig.
Stinkande drägg.
Personligen tror jag att det här är det här löst inom 10-15 år. Fortsätter det här kommer svenskar antingen lämna landet och/eller ta till vapen. Inte heller osannolikt att situationen i landet inom kort blir så allvarlig att politikerna tvingas sätta in militär i vissa områden och deportera de värsta elementen. Givetvis mot politikernas vilja men som sagt under tvång.
Så sent som idag talade jag med en lugn normal man. Han har ett barn på 6-7 år. Han driver ett familjeföretag med +20 anställda som går bra. Han och familjen bor skyddat. Han har inga missbrukarproblem utan tvärtom han tränar regelbundet, sköter sig och reser på semester regelbundet. Han sa idag bara rätt ut att det håller på att brista för honom, så måttade han med tummen och pekfingret. Om sådan människor håller på att tappa koncepten hur tror du då att andra människor som befinner sig långt närmare kaoset både socialt, i yrket och bostadsmässigt känner och tänker?