2018-04-17, 07:21
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zampras
Och, vad vill du säga , fattar inget mer än 5 miljarder satsas på invandringen. Och 600miljoner på sjukvård, pensionärer, skola. Bråksumma.
Vad jag ville säga? Framgick inte det av vad jag skrev?

Kan ta det en gång till och för säkerhets skull skriver jag långsamt. Dessa pengar, oavsett om det även jättesumma eller inte, var en skuld som staten hade till kommunerna. Man hade tidigare ett system där kommunerna sammanställde sin kostnader och skickade in det till staten som hade lovat täcka dessa kostnader. Nu släpade staten på denna utbetalning av någon anledning. Vilket innebar att kommunerna låg ute med pengar de blivit lovade och i en del fall fick låna för att täcka andra kostnader.

Felet var från början statens löfte att täcka dessa kostnader, man kan inte säga att man först betalar sedan säga, oj blev det så mycket då vill jag inte betala.

Förstod du nu eller?
Citera
2018-04-17, 07:23
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BevaraNordenRent
Några tusen "hunner" kostar alltså mer än ett miljontals pensionärer och svenska arbetslösa! Fattar inte att nyhetsrapporteringen i Aktuellt/Rapport inte tog upp detta. Vad är 200 miljoner till polisen mot 5, (FEM) miljarder till desa inkräktare, som dessuton slår sönder inredningen, klagar på maten och våldtar svenska unga flickor och, ja, pojkar! Toklandet Sverige.
Det är något vi på Flashback blir upprörda över den stora massan noterar det inte ens, tyvärr.
Citera
2018-04-17, 07:31
Medlem
Zilvios avatar
Oavsett vad man tycker i övrigt (och det gör man ju) så är dessa pengar redan förbrukade då det handlar om en SKULD till kommunerna som staten tidigare förbundit sig att betala. Eftersom den här kostnaden naturligtvis fortsätter att ticka så lär det ju handla om betydligt större belopp än 5,2 miljarder!

Asylmottagningens kostnader i relation till samhällets övriga utgifter börjar nu bli svåra att dölja ... hoppas folka vaknar upp och inser att de är med i kejsarens nya kläder.
Citera
2018-04-17, 07:32
Medlem
Det mest tragiska i allt det här är att människor inte fattat att det redan är kört! Det verkar som om gemene man tror att gränserna nu är stängda och politikerna har nu lärt sig av sin läxa!
Ni tror tyvärr helt fel. Det enda politikerna lärt sig och försöker få i er inför valet är att det var någon annans fel att det blev som det blev! Så länge dom får ert förtroende igen så kommer dom att lösa det lätt som en plätt! typ fridolins kaxiga uttalande inför förra valet! "Jag fixar skolan på 100 dagar"

Hela skiten har blivit en lekstuga där man roffar åt sig så mycket man kan och låter nån annan ta smällen! Jag har nu hört flera st som sagt att dom kommer rösta SD! För några år sedan gav dom en onda ögat om man sa att man var medlem i det partiet! Men vet ni? Ert stöd kommer för sent. Tåget har gått. Det enda sättet att rädda det här landet på riktigt är att ta i med hårdhandskarna. Om SF och AFS tillsammans får över 50% så skulle det finnas en liten möjlighet att vända det här om vi dessutom går ut EU! Men det kommer aldrig att ske och dessutom så kommer det inte finnas folk till alla stolar.

Vi som bor här kommer att gå samma öde som alla andra länder där islam brett ut sig. Det kommer att börja inom 10 år med att dom mesiga svenskarna patetiskt nog försöker göra lite motstånd. Motståndet sker i att man viskar till grannen att man inte gillar alla negrer som kommit eller att man på fyllan gör en like på Facebook att Jimmy Åkesson säger att invandrarna skadar landet. Under tiden tar Islam över stad för stad och vi svenskar fördrivs ut ur vårt eget land. Eller förresten så var det ju aldrig vårt land från början? Var det inte nån politiker som sa att det var zigernarna som byggde upp landet?
Citera
2018-04-17, 07:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Folket inom EU gor inget och politikerna vet det. De fyller sina egon och penningapungar eftersom politiken idag står for enbart karriär och inte for folket.
Frankrikes folk står och tittar på när tusental av deras landsbroder slaktas av Mhammed.
Frankrike med sin underbara främlighetslegion, vilka jag har haft äran att samarbeta med, låter sig bli rovknullade.
England har sugit muslimkuk under lång tid.
Sverige med vårt undebara folk vilket inte stridit for sina broder sen 1800 talet liksom England eller Frankrike har ingen som helst kännsla for nationalitet.
Det är vad våra politiker lär oss..Multi culture is good. Se nedan.. Ett satans pack. Dessa satans mordare.

https://www.youtube.com/watch?v=lKDeyuM0-Og

https://www.youtube.com/watch?v=85BKDj_1vVU

En feminstisk guru
Jag förnekar inte problemet. Undrar bara vad man ska göra. Jag ansluter mig gärna till en lynchmob om det skulle vara så.
Citera
2018-04-17, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pittrunkarn
Jag förnekar inte problemet. Undrar bara vad man ska göra. Jag ansluter mig gärna till en lynchmob om det skulle vara så.

Oturligt nog i vår tid har Sveriges politiker tappat all sans och heder. De tillbeder guden EU for att där finns nirvana och den fulla penningapungen. Reinfeldt är god for 22 miljoner betalda av de som styr EU och nu åker ollonskallen riket runt och vill fylla landet med patrask. SOCIALDEMOKRATERNA älskar Reinfeldt.
De får valboskap och kan sitta vid MAKTEN.
En helt absurd situation men ELITEN jublar.
Annie Loofs trosa är fortfarande våt efter Bilderbergmotet men den har torkat ut.
En kula i huvudet på Kennedy gav inget.
Vi kan bara sitta och titta på.
https://www.youtube.com/watch?v=YX1I9HrKH_c
Sverige är ett analt experiment
https://www.youtube.com/watch?v=Ttqx6-bqNQE
Citera
2018-04-17, 07:59
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Är ni så himla korkade????

Om ni inte fattar politik så sök fakta.
När asylmottagningen kom så blev skulderna för varje kommun som tog emot dessa människorna. Socialen vill få kommunerna skuldfria era puckade idioter.

Nu när kommunerna kommer gå plus kommer samhället bli bättre och nej det var inte Stefan som sa öppna era hjärtan. Söka fakta vem som förstörde Sverige först. Aaaaah ni gör mig galen 😂😂😂😜
Om man nu ska anklaga andra för att vara korkade så bör man ha rätt för sig ;-)

Staten gav kommunerna en uppgift och lovade stå för utgifterna. Kommunerna skulle redovisa sina kostnader och i efterhand få betalt av staten. Detta system är idag ändrat så att det istället utgår en schablonavgift från staten till kommunen. Troligen inte billigare men döljs förmodligen bättre bland alla de andra siffrorna.

Det här vara alltså en skuld staten hade till kommunerna. Inte kommunerna som hade några skulder och socialen betalde inte något. Kommuner går inte på socialbidrag eller ekonomiskt bistånd som det heter.

Kommunerna kommer att få och börjar redan ha stora problem. Staten betalar kommunernas flyktingmottagande under en två års period, etableringsstöd. När dessa två år gått står kommunerna kvar med alla utgifter själv.

Malmö är ett bra exempel på en kommun som i vart fall inte under lång tid kommer klara sig själv. De får årligen pengar från andra kommuner med överskott samt staten, ca: 5 miljarder.
Citera
2018-04-17, 08:00
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandateofheaven
Har ökenfolket som lever i guldbeprydda svenska slott och herrgårdar inte fått nyaste mobilen!? Skandal!

Mormor har så låg pension att hon inte ens kan unna sig ett glas vin till maten, men den svampgratinerade hummern smakar bra Muhammed?
E den inte halal så kan ju nån fattig pensionär hämta den ur soperna
Citera
2018-04-17, 08:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goin-xxxl
E den inte halal så kan ju nån fattig pensionär hämta den ur soperna
Taskigt att ge gruppvåldtagen hummer till pensionärer.
Citera
2018-04-17, 08:29
Medlem
Se upp för dårarna, snart ska de gå till valurnorna igen
Citera
2018-04-17, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Borde inte vi svenskar få ta del av dessa pengar, nu satsar hon dom på helt okända människor.

Det kallas valboskap
Citera
2018-04-17, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Dessa skattepengar borde investeras väl, istället slösas de på ljugande, värdelösa afghaner.

Samtidigt som majoriteten av folket fortsätter att rösta på Quislingpartierna

Att Sossarna är största partiet säger mer om det svenska folket än något annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in