2018-04-16, 22:02
Medlem
Mullrets avatar
Man lär sig. Blatte ringer om en pryl jag hade på blocket till ett helt ok pris. Börjar med pruta på telefon. Vägrar pruta. Han skall komma och hämta på bestämd tid. Kommer inte. Skall komma nästa dag. Bestämmer ny tid. Han kommer sent på kvällen långt efter tiden man bestämt och vill handla.

Messar pinalerna är sålda och blockerar fanskapet i telefonen.

En blatte tror man har all tid i världen att serva honom. Gärna dygnet runt. Och med diffusa begrepp om pengar, tid och vad man bestämmer kring varans värde...

Tur svartlistning finns i telefonen. Annars hade man fanimig blivit tokig av muskingarnas beteende.

Blir till skaffa kontantkort till nästa annons.
Citera
2018-04-16, 22:12
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

En blatte tror man har all tid i världen att serva honom. Gärna dygnet runt. Och med diffusa begrepp om pengar, tid och vad man bestämmer kring varans värde...

Det här handlar nog mycket om att väldigt många inte jobbar och därmed har all tid i världen, och sen naturligtvis för bristen på respekt för andra människor.
Citera
2018-04-17, 01:32
Medlem
Mobiler på facebook loppisar måste vara det roligaste.

Jag: mobil x 1500 kr sista pris GÅR EJ LÄGRE.
Icke svensk: 800 IDAG!!! Komir direkt.

Jag svarar helt enkelt inte inte.
Om någon invandrare ändå skriver på bra svenska då kan jag svara men så fort jag märker att språket blit ett problem skiter jag i det.

Tex: Hej kan köpa din mobil men har 1400 går bra det?

Då kan jag svara för jag ser att personen gör sitt bästa.
Men självklart väntar man för man vill helt enkelt sälja till en svensk som sköter affären snabbt utan krångel.

Det har bara blivit så. Bättre att skriva på engelska om man inte kan svenska så bra.
Senast redigerad av Flach1337 2018-04-17 kl. 01:35.
Citera
2018-04-17, 02:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flach1337
Mobiler på facebook loppisar måste vara det roligaste.

Jag: mobil x 1500 kr sista pris GÅR EJ LÄGRE.
Icke svensk: 800 IDAG!!! Komir direkt.

Jag svarar helt enkelt inte inte.
Om någon invandrare ändå skriver på bra svenska då kan jag svara men så fort jag märker att språket blit ett problem skiter jag i det.

Tex: Hej kan köpa din mobil men har 1400 går bra det?

Då kan jag svara för jag ser att personen gör sitt bästa.
Men självklart väntar man för man vill helt enkelt sälja till en svensk som sköter affären snabbt utan krångel.

Det har bara blivit så. Bättre att skriva på engelska om man inte kan svenska så bra.

Svenskar är bäst att sälja begagnad teknik till, inget krångel, trevliga och om prut är ett alternativ görs det alltid på ett schysst sätt.

Btw, jag fick hem en zigenare en gång, han hade använt ett helsvensk namn och swishen stod i en tjejs namn med ett lika svenskt namn. Men jag såg direkt att han var zigenare. Jag improviserade snabbt och han åkte hem tomhänt. En skum grej var dock att zigenaren (eller hans tjej) började ringa en tid senare. Jag svarade inte en enda gång, det höll på i flera veckor.
Citera
2018-04-17, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyselektrikern
Som rubriken lyder.

Har hjälpt min mor & systrar med diverse Bilköp/bilsälj under åren.

Hur gör man bäst i att undvika såna äckel?
Det ska prutas, klagas och missförstås, de ska betala kontant och gärna komma 30-40 mil bortifrån, och därför ska de få bilen billigare.

De är ALLTID minst 3 stycken, så på sistone har jag alltid haft med mig några storväxta polare. Litar inte ett skit på de äckliga asen

För att personer vill tjäna pengar, köpa saker billigt av dig och sedan sälja det dyrare. Dom spelar dumma för att få ned priset.
Citera
2018-04-17, 03:43
Avslutad
Invandrare och namn, alltså...

Tidigare var jag involverad i en verksamhet där många invandrare mejlade. Det var helt otroligt; ett namn stod i meljadressen, ett annat hade de skrivit under själva mejlet med och ett tredje fick man veta om konversationen fortsatte. Några hade till och med ett fjärde namn i Swish. Jag brukade roa mig med att kolla upp vissa på Facebook och Ratsit, jag hittade typ tre stycken, resten gick inte eftersom jag fan aldrig fattade vad deras riktiga namn var.
(Det ska dock sägas att dessa invandrare kunde bete sig och aldrig var otrevliga, förutom att de hade hemskt dålig svenska.)

Jag undrar varför de håller på så när det framstår som lätt rubbat, och det är ju inte så att de byter till ett svenskt namn utan de byter till andra obegripliga blattenamn.

Kanske växlar de inte mellan identiteter för att vara elaka, de vet helt enkelt inte vad de faktiskt heter.
Citera
2018-04-17, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Man lär sig. Blatte ringer om en pryl jag hade på blocket till ett helt ok pris. Börjar med pruta på telefon. Vägrar pruta. Han skall komma och hämta på bestämd tid. Kommer inte. Skall komma nästa dag. Bestämmer ny tid. Han kommer sent på kvällen långt efter tiden man bestämt och vill handla..

Det är ett maktbeteende. Visar vem som bestämmer.

Hoppas för din skull att du inte sålde till honom.
Citera
2018-04-26, 19:57
Medlem
Min erfarenhet är att det är hopplöst att sälja något, i vart fall till araber. Dels är det ytterst sällan affären går i lås, och om den gör de så känner de sig lurade ringer upp i efterhand och klagar på fel som inte är annat än rena handhavandet från deras sida. Även om man annonserar till ett riktigt bra pris så ska det ändå prutas, de verkar inte begripa själva att de missar en riktigt bra affär genom att börja pruta då man givetvis säljer till någon som hör av sig samtidigt och vill betala begärt pris. Att ignorera alla utländska spekulanter är därmed inget man förlorsr på och det är vad jag gör numera.

Köper man något så räkna med att objekts beskrivningen är 100% lögn, undersök därför varan noggrant. Men att köpa av babbar är smidigare än att sälja till dem.
Citera
2019-02-06, 13:56
Medlem
Sista pris-blattar vad är det med dem?

En blatte inleder alltid med "sista pris?" på allt man säljer, detta trots att man skriver klart och tydligt att man inte accpeterar prutning eller icke-svensktalande.

Var kommer blattens "sista pris"-terrorism ifrån? Är det något man lär sig på SFI?

En svensk vet hur man gör affärer. Han kontaktar och säger hej och berättar att han är intresserad och undrar lite om produkten.

Blatten däremot går bara inte att ha att göra med. Varenda blatte, som inte bara är ful, korkad, inavlad och lögnaktig, utan alla blattar kör med "sista pris" på allt.

Är blatten efterbliven i dessa frågor? Är det konstigt att deras hemländer är bajshålsländer med sånt skitfolk som inte kan göra affärer normalt eller utan att lura, ljuga och bedra?
Senast redigerad av Gulblendkarringen 2019-02-06 kl. 14:00.
Citera
2019-02-06, 13:59
Medlem
Och alla dessa ”kompispris” blattar. Jag är inte din jävla kompis så lägg ner.
Citera
2019-02-06, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
En blatte inleder alltid med "sista pris?" på allt man säljer, detta trots att man skriver klart och tydligt att man inte accpeterar prutning eller icke-svensktalande.

Var kommer blattens "sista pris"-terrorism ifrån? Är det något man lär sig på SFI?

En svensk vet hur man gör affärer. Han kontaktar och säger hej och berättar att han är intresserad och undrar lite om produkten.

Blatten däremot går bara inte att ha att göra med. Varenda blatte, som itne bara är ful, korkad och lögnaktig, utan alla blattar kör med "sista pris" på allt.

Är blatten efterbliven i dessa frågor? Är det konstigt att deras hemländer är bajshålsländer med sånt skitfolk som inte kan göra affärer normalt eller utan att lura, ljuga och bedra?
Prutning är vanligt i deras kultur.
Brukar själv antingen svara priset som står i annonsen eller det dubbla beroende på mående.
Citera
2019-02-06, 14:02
Medlem
Fetimajns avatar
Prutning är det normala sättet att göra affärer i u-lands-territoriet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in