2018-04-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Nej då, jag har följt honom och sett förvandlingen under kriget. Har nämligen själv bytt åsikt ett par gånger. Så enda korrekturen jag har är "en natt" -> "några år". Frestelsen för honom att svänga blev för stor när det blev klassiskt stormaktsdrama, märktes tydligt.

Hur fan vet han ens att han träffade lokalbefolkning, eller att de talar sanning? Jag tror seriöst inte han bryr sig så whatever. Men så vidrigt.

Det vidriga är din konspiratoriska syn att alla människor i Douma som han möter är ditsatta skådespelare som bara väntar på att en journalist ska dyka upp.
Citera
2018-04-16, 22:08
Medlem
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1972852636122959&id=161213550 620219

TV4 propaganda, Hon säger USA, dom översätter de till Ryssland, Iran, regimen.
Citera
2018-04-16, 22:10
Bannlyst
Citat:
Nej då, jag har följt honom och sett förvandlingen under kriget. Har nämligen själv bytt åsikt ett par gånger. Så enda korrekturen jag har är "en natt" -> "några år". Frestelsen för honom att svänga blev för stor när det blev klassiskt stormaktsdrama, märktes tydligt.

Hur fan vet han ens att han träffade lokalbefolkning, eller att de talar sanning? Jag tror seriöst inte han bryr sig så whatever. Men så vidrigt.

Du har ingen aning, men whatever liksom? Bra resonemang. Sammanfattar tyvärr många andra som kommenterat den aktuella krisen. Folk har väldigt mycket åsikter och väldigt lite insikt. Rent generellt.

Men just nu vore det nog på sin plats att väst presenterade de påstådda bevisen man haft i över en vecka om man vill behålla anseendet och inte enbart lita på att nätkrigarna ska göra jobbet med att begrava bombningarna under en hög av lögner.
Citera
2018-04-16, 22:13
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Det vidriga är din konspiratoriska syn att alla människor i Douma som han möter är ditsatta skådespelare som bara väntar på att en journalist ska dyka upp.

Han vet ju garanterat att OPCW inte fått tillträde. Undrar om han reflekterar över varför han fått det.
Citera
2018-04-16, 22:16
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Han vet ju garanterat att OPCW inte fått tillträde. Undrar om han reflekterar över varför han fått det.

För att han är ärlig till skillnad från andra journalister.
Citera
2018-04-16, 22:16
Medlem
Citat:
Han har besökt sjukhuset som ska vara plats för omhändertagandet av drabbade. Inte själva attackplatsen. Lite skillnad.
Citera
2018-04-16, 22:22
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
För att han är ärlig till skillnad från andra journalister.

Jag börjar misstänka att OPCW har åkt dit helt i onödan. Vi får se.

Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Han har besökt sjukhuset som ska vara plats för omhändertagandet av drabbade. Inte själva attackplatsen. Lite skillnad.

Medan inspektörerna får vänta i Damaskus tills på onsdag, intressant.
Citera
2018-04-16, 22:36
Medlem
Citat:
Jag börjar misstänka att OPCW har åkt dit helt i onödan. Vi får se.

Medan inspektörerna får vänta i Damaskus tills på onsdag, intressant.

Deras huvuduppgift är att besöka den påstådda platsen för gasattacken, vilket var svårt då strider bröt ut där. Att intervjua de såkallade offren är av mindre betydelse och kan utföras senare.
Citera
2018-04-16, 22:38
Medlem
Cents4s avatar
Ansedda Independent ser ut att gå efter Robert Fisk spår. Var det verkligen en gasattack? Exklusiv och färsk artikel:

https://www.independent.co.uk/voices/syria-chemical-attack-gas-douma-robert-fisk-ghouta-damascus-a8307726.html
Citera
2018-04-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Ansedda Independent ser ut att gå efter Robert Fisk spår. Var det verkligen en gasattack? Exklusiv och färsk artikel:

https://www.independent.co.uk/voices/syria-chemical-attack-gas-douma-robert-fisk-ghouta-damascus-a8307726.html

En av få engelska tidningar som verkar försöka vara hyffsat objektiva.
Citera
2018-04-16, 22:58
Medlem
Hursomhelstings avatar
Vad är det för typ av gas som man misstänker att SAA använder?

Någon som vet?
Citera
2018-04-16, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Vad är det för typ av gas som man misstänker att SAA använder?

Någon som vet?

En källa säger Klorgas, en annan säger Sarin och en tredje pratar om en blanding av båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in