Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-29, 14:27
  #1
Medlem
PsychoChillers avatar
Justin Cronins mästerverk ska bli tv-serie. För er som inte läst böckerna kan jag berätta att det är en postapokalyptisk trilogi som sträcker sig över ett millennium, men huvuddelen av handlingen utspelar sig ca hundra år efter apokalypsen. Trilogin har jämförts med The Stand och visst finns det likheter men personligen tycker jag att The Passage är vida överlägsna böcker, främst på grund av Cronins nästintill poetiska språkbruk som gör The Passage till en så vacker läsupplevelse. Det hoppas jag att producenterna lyckas överföra till tv-serien. Valet av skådespelare har jag inte mycket att säga då dom flesta är okända för mig. Mark-Paul Gosselaar är säkert en duglig Wolgast och baserat på hans insats i Bloodline tror jag att Jamie McShane är ett suveränt val till att spela Tim Fanning.

Förväntningar? Synpunkter?

https://imdb.com/title/tt1074206/
Citera
2018-03-30, 13:39
  #2
Medlem
PsychoChillers avatar
Jag läste precis det här:

Citat:
As part of the creative changes, the storylines of three characters in the original pilot, Alicia Donadio, Peter Jaxon and Sarah Fisher, have been eliminated, and the actors who played them are departing the project.

Ingen Donadio, Jaxon eller Fisher betyder att jag inte kommer att se den här serien. Fox är ena jävla kukrövshoror. Hoppas serien floppar, JÄÄÄÄÄÄVLA SKIIIIIIIT.
Citera
2018-04-16, 16:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Jag läste precis det här:



Ingen Donadio, Jaxon eller Fisher betyder att jag inte kommer att se den här serien. Fox är ena jävla kukrövshoror. Hoppas serien floppar, JÄÄÄÄÄÄVLA SKIIIIIIIT.

Nä det funkar inte då. Framförallt inte utan Alicia..... iof är alla de 3 bärande
Citera
2018-04-16, 17:41
  #4
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Nä det funkar inte då. Framförallt inte utan Alicia..... iof är alla de 3 bärande

Nej, jag fattar inte att man släpper Alicia Blades och två andra apostlar, det blir ju inte The Passage utan dom. Fox är ju inte känt för bra serier men vad fan... kunde dom inte ha hittat sämre böcker att våldta?
Citera
2019-01-01, 10:22
  #5
Medlem
PsychoChillers avatar
Trailer.
https://youtu.be/6rJ64J-gSbY

Pyrerna (grönskimrande, långtandade, kloförsedda odjur med exoskelett i böckerna) ser ut som moderna zombies, Amy är för gammal och brådmogen, fotot är plastigt och skådisarna är sminkade för catwalken... Cronin sålde sin själ. Bojkott.
Citera
2019-01-16, 18:06
  #6
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Trailer.
https://youtu.be/6rJ64J-gSbY

Pyrerna (grönskimrande, långtandade, kloförsedda odjur med exoskelett i böckerna) ser ut som moderna zombies, Amy är för gammal och brådmogen, fotot är plastigt och skådisarna är sminkade för catwalken... Cronin sålde sin själ. Bojkott.


Såg första avsnittet idag, och...nja, visst var det stundtals helt ok och hyfsat spännande, men över lag en ganska medioker tillställning.
Citera
2019-01-29, 12:11
  #7
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Sprang på detta, E.03 ute, ska kolla.
Citera
2019-02-06, 20:16
  #8
Medlem
Tur jag inte läst böckerna. Sett första 3, tycker den flyger. Bästa trycket i e3 var flashback från Babcocks bakgrund. Liten specialgrej, viket är bandet som spelar då hon viftar med sönderslagna flaskan?
Citera
2019-02-11, 18:17
  #9
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Tur jag inte läst böckerna. Sett första 3, tycker den flyger. Bästa trycket i e3 var flashback från Babcocks bakgrund. Liten specialgrej, viket är bandet som spelar då hon viftar med sönderslagna flaskan?
Ja, serien behöver ju inte avskrivas ännu bara för några bokmalars sura miner..
Musiken:
When You Were Sad – Bitter
https://bitteratl.bandcamp.com/track/when-you-were-sad
Citera
2019-03-14, 21:50
  #10
Medlem
Mailmanss avatar
Allt har varit bra tills Avsnitt 9, känns så otroligt korkat allt så man vill ju bara sluta titta. Sjukt dåligt.
Citera
2019-03-14, 22:17
  #11
Medlem
RiceNChickens avatar
Tycker det började bra och bara lyfte fram tills

Satte på avsnitt 9 igår men tappade fokus och stängde av halvvägs, vet inte om jag orkar kolla klart nu. Tyckte ungen skött sig rätt bra, gillade scenen rätt mycket när hon skulle

Han som spelar ledaren för mutanterna har man ju sett i en del annat, mest som biroller då. Helt ok, överlag tycker jag det gått extremt jävla segt stundtals. Typ oklart om de har superkrafter eller inte. Ena stunden har de det och i nästa blir de uppeldade som rena rama walking dead statister..
Citera
2019-03-18, 07:48
  #12
Medlem
UndeadNinjas avatar
En sak jag inte förstår som någon annan kanske har ett svar på.


För övrigt hade jag förväntat mig mer post-apocalyps vilket det bara var i sista avsnittet men får väl hoppas att serien fortsätter med fler säsonger för den har stor potential.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback