Flashback bygger pepparkakshus!
2018-04-16, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
När ankom paketet till Arlanda? Var det i början på mars så kan du ha otur att paketet hamnat sist i kön dock bör du få avin i veckan då dessa skall vara bearbetade i veckan. Något mail får du inte och har du haft otur och avin kommit bort så finns risken att ditt paket redan gått i retur. Bäst är att ange mobilnummer det går fortast då...

Ja precis, det var i början på mars. Ok var anger jag mobilnumret?
Ok jag hoppas verkligen inte att det har gått i retur, jag har t om mailat postnord och bett att dom inte ska skicka det i retur eftersom jag inte fått någon avi.
De har tappat bort 3 av mina paket tidigare. Ett paket försvann på paketlagret som jag jagade i flera veckor med många samtal till kundtjänsten. När paketet sen magiskt återuppstod på lagret skickade de den direkt i retur till USA, en present som totalt tog 4 månader innan jag fick den.

Alla kan göra fel men när det är så här ofta och så mycket så funkar det inte, men jag får helt enkelt bara köpa ups/fedex fortsättningsvis.
Citera
2018-04-16, 09:25
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gandihellfish
Lyssning lyssning. En revolt skall dras igång!

Det måste vara dyrare för Postnord att skicka tillbaka sådana enorma mängder paket som de måste nu. Måste vara dyrare för dem än att låta bli att ta ut sin nya fina avgift.

Så om vi alla ska beställa fler paket! Värdelösa saker för under 20-lappen. Skiter i att betala avgiften så får Peter Hesslin se en dramatisk ökning av paket, som skickas tillbaka. Se hur länge de kan stå ut innan de viker sig och tar bort denna ruttna avgift.

Är ni med?
Det tråkiga är att det drabbar de kinesiska säljarna mest då dom får lösa ut paketen från China post när dom returnerats. Dom kommer då att vägra leverera till Sverige överhuvudtaget och vi kan då inte beställa något i framtiden...
Citera
2018-04-16, 09:27
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surri
Ja precis, det var i början på mars. Ok var anger jag mobilnumret?
Ok jag hoppas verkligen inte att det har gått i retur, jag har t om mailat postnord och bett att dom inte ska skicka det i retur eftersom jag inte fått någon avi.
De har tappat bort 3 av mina paket tidigare. Ett paket försvann på paketlagret som jag jagade i flera veckor med många samtal till kundtjänsten. När paketet sen magiskt återuppstod på lagret skickade de den direkt i retur till USA, en present som totalt tog 4 månader innan jag fick den.

Alla kan göra fel men när det är så här ofta och så mycket så funkar det inte, men jag får helt enkelt bara köpa ups/fedex fortsättningsvis.
mobilnumret anger du när du lägger din order säljaren skriver det på etiketten. Fungerar nästan alltid enligt min erfarenhet.

Gåvor från privatpersoner hanteras separat dom bör gå igenom rätt omgående sällan eller nästan aldrig dom returneras.
Senast redigerad av kimdah2002 2018-04-16 kl. 09:31.
Citera
2018-04-16, 09:29
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnonymTyp
Och hur långt tid tar det innan de orkar fram till min brevlåda efter det lämnat Örebro, kan man hoppas det går fortare än 3-4 veckor med normal postgång. ???
Du bör ha ditt paket på närmast utlämningsställe inom 2-3 dagar efter det skickats ut.
Citera
2018-04-16, 09:30
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Varför hämtar folk inte ut paketen pga ynka 75 kr? Är det så värdelöst innehåll i paketen att det blir för "dyrt"? I så fall kan det väl inte göra så mycket. Bara miljovänligt att beställa sånt värdelöst crap i småpaket och skicka det kors och tvärs över jordklotet. Bra om det blir stopp på detta trams.

OK, jag har inte beställt sedan förra året pga att jag visste att det skulle komma något jävelskap (och jag inte behövde något)

Det jag beställde var små försändelser av elektronikkomponenter för mina lödprojekt och min kostnad per beställning låg oftast på 150 - 250 kr. Att betala moms är inget jag kanske tycker om att göra men skulle helt klart acceptera.

Problemet är att många beställningar av leverantören skickats som 4-5 olika små brev/paket. Så istället för att betala 250 kr + 75 kr moms + 75 kr i avgift = 400 kr så kan totalen landa på 250 kr + 75 moms + 5*75 = 375 kr i avgift eller 700 kronor totalt.

Det där är mitt problem med systemet.
Citera
2018-04-16, 09:33
Medlem
Citat:
mobilnumret anger du när du lägger din order säljaren skriver det på etiketten. Fungerar nästan alltid enligt min erfarenhet.

Gåvor från privatpersoner hanteras separat dom bör gå igenom rätt omgående sällan eller nästan aldrig dom returneras.

Ok tack, ska testa
Citera
2018-04-16, 09:35
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Varför hämtar folk inte ut paketen pga ynka 75 kr? Är det så värdelöst innehåll i paketen att det blir för "dyrt"? I så fall kan det väl inte göra så mycket. Bara miljovänligt att beställa sånt värdelöst crap i småpaket och skicka det kors och tvärs över jordklotet. Bra om det blir stopp på detta trams.

Har du köpt något från Kina? Finns mängder med varor för €1-2 inklusive porto. Går den då att köpa i svenska butiker för under 75 kronor väljer antagligen dom flesta det alternativet istället för att hämta ut.
Citera
2018-04-16, 09:40
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
OK, jag har inte beställt sedan förra året pga att jag visste att det skulle komma något jävelskap (och jag inte behövde något)

Det jag beställde var små försändelser av elektronikkomponenter för mina lödprojekt och min kostnad per beställning låg oftast på 150 - 250 kr. Att betala moms är inget jag kanske tycker om att göra men skulle helt klart acceptera.

Problemet är att många beställningar av leverantören skickats som 4-5 olika små brev/paket. Så istället för att betala 250 kr + 75 kr moms + 75 kr i avgift = 400 kr så kan totalen landa på 250 kr + 75 moms + 5*75 = 375 kr i avgift eller 700 kronor totalt.

Det där är mitt problem med systemet.
Be säljaren sampacka eller använd Colisexpat
Citera
2018-04-16, 09:43
Medlem
När man har fått en brev om försändelse från utlandet med ett kolli-nr, och betalat det på moms.postnord.se, ska det inte vara spårbart i postens spårningstjänst sedan. Betalade för en vecka sedan, men hittar inget paket i postens spårningstjänst, och har inte fått någon info om att det skulle ha bytt id.

SJ, Postnord, Svenska vården, svenska skolan.. landet är i förfall, och de grundläggande funktionerna är trasiga.
Senast redigerad av tranflatek 2018-04-16 kl. 09:45.
Citera
2018-04-16, 09:47
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Har du köpt något från Kina? Finns mängder med varor för €1-2 inklusive porto. Går den då att köpa i svenska butiker för under 75 kronor väljer antagligen dom flesta det alternativet istället för att hämta ut.
Det mesta folk beställer är ju onödigt skit som smycken, smink och krimskrams givetvis vill man inte betala 75 kr extra för det så det får i retur o kineserna får tillbaka det istället. Otroligt mycket jobb och miljöförstörelse i onödan för att shoppaholics skall stilla sitt begär...
Citera
2018-04-16, 09:48
Medlem
banancools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepp0
Såg någon ny webshop som gjorde reklam på pendeltågen vars slogan var ungefär "Better than you wished for". Någon som vet vilket företag det var?

Har för övrigt 3x avgifter som kommer skickas tillbaka, detta är helt absurt
Det är Fyndiqs nya slogan. De har funnits länge. Deras nya satsning är en slags proxy där man beställer Kinapaket via andra länder men det är fortfarande rätt saftiga priser jämfört med vad man hade betalat på ex. eBay (exkl. moms och avgift).
Citera
2018-04-16, 09:49
Medlem
Citat:
Be säljaren sampacka eller använd Colisexpat
Man handlar ju kanske från samma leverantör.

Väntat på mina paket snart i 2 månader och betalade för en månad sen.

Dyra klädesplagg som inte går att få tag på i Sverige. Visste inte om denna lagen innan jag handlade, började läsa upp på det när jag fick mitt första sms.

Hitta Aliexpress samma månad som lagen kom och var glad att dom hade dom kläderna jag behövde..... otur att inte hittade den tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in