2018-04-14, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag skulle vara jätteglad om du kunde beskriva sjukdomsförloppet på ME/cfs för jag är inte så insatt? Hur börjar det och i vilken ordning kommer dom olika symptomen? Vilket är det första symtomet och hur länge brukar från det brukar det ta innan man börjar utreda vad det beror på? Tror du att man kan upptäcka och utreda det fortare om det finns ett sjukt syskon i familjen sedan tidigare?

Brukade föräldrarna anförtro sig till dig om sin och barnens hälsa?
Var inte dryg. Arrogant. Läs själv.
Jag tror att du är en av dom som har ME på hjärnan. Diskutera temat i en annan tråd.
Tänk på sannolikheten om att inte bara ett barn som drabbats men två i samma familj.
Citera
2018-04-14, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Men ändå smygkör du förbi huset så pass att du hinner se en tavla, uppfatta vad som står på den och att den är placerad på en möbel. I mina öron är det snokande och inte respekt för familjen.

Men ok om du inte vill dela med bildbevis. Kan du åtminstone säga vad det var för möbel tavlan stod på?

Har du teori om hur tavlan kommit dit och av vem? Antar att huset är låst och igenbommat så ngn med nyckel i så fall?
Om man har känt familjen så åker man dit av respekt. För mig är det så. Jag minns allt med sorg.
Polisen har släppt huset. Därför tror jag en lite vrickad anhörig som har placerat den där. Möbeln syns inte men det märks att tavlan är placerad på en möbel annars hade man inte kunnat se den
Citera
2018-04-14, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag tror att du är en av dom som har ME på hjärnan. Diskutera temat i en annan tråd.
Tänk på sannolikheten om att inte bara ett barn som drabbats men två i samma familj.
Fast det är du som påstår att du med blotta ögat kan se hur någon som är i början av kronisk trötthetssjukdom ser ut. Vad är det som du inte såg eftersom du är så säker på att Moa inte var sjuk?
Citera
2018-04-14, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Men ändå smygkör du förbi huset så pass att du hinner se en tavla, uppfatta vad som står på den och att den är placerad på en möbel. I mina öron är det snokande och inte respekt för familjen.

Men ok om du inte vill dela med bildbevis. Kan du åtminstone säga vad det var för möbel tavlan stod på?

Har du teori om hur tavlan kommit dit och av vem? Antar att huset är låst och igenbommat så ngn med nyckel i så fall?
Jag undrar också hur tavlan kom IN i huset. Måste ju vara någon anhörig som satt den där?
Citera
2018-04-14, 08:58
Medlem
Citat:

Det är fegt att avfärda svåra frågor som man inte kan svara på genom att påstå att frågeställaren är dryg eller arrogant. Vilken av frågorna tyckte du var drygt eller arrogant formulerad?

Varför skulle man inte få diskutera ME/Cfs i den här tråden när halva Sverige gör det och hänvisar till fallet i Bjärred?

Sannolikheten att två barn i samma familj drabbas finns eftersom det finns en ärftlig predisposition och för att det finns andra familjer med flera drabbade barn.

Jag tycker att ditt svar var elakt.
Citera
2018-04-14, 09:00
Medlem
Citat:
Du får nog använda mer sakliga analyser om du ska behålla din trovärdighet, det blir bara tramsigt om vi ska börja blanda vår in ålder och livserfarenhet i detta. Det är så långt ifrån ämnet man kan komma. Det sker en handfull självmord i Sverige bland barn under 14 år så du har helt enkelt fel oavsett din ålder eller erfarenhet. Du betvivlar alltså även Agnes sjukdom eftersom du tycker att familjen hade allt, eller tycker du att allt dom hade borde ha varit värt mer än barnens hälsa?
Skulle man tolka det där som att du bedömer det troligare att tösen tog livet av sig själv än att Missan27 talar sanning? Om svaret är nej så får du gärna förklara vad "självmord i Sverige bland barn under 14 år" har med saken att göra
Citera
2018-04-14, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Fast det är du som påstår att du med blotta ögat kan se hur någon som är i början av kronisk trötthetssjukdom ser ut. Vad är det som du inte såg eftersom du är så säker på att Moa inte var sjuk?
Alltså ” blotta ögat ” ; du vill vinkla.
Om man träffar en person ofta, regelbundet ; skulle man inte märka en begynnande förändring ?
Jag tror att jag skulle lägga märka till den förändringen.
Citera
2018-04-14, 09:06
Medlem
Citat:
Varför undrar du om jag har barn, vad har det med tragedin i Bjärred att göra. Har man större trovärdighet ju fler barn man har?
Barn tar själmord. Betvivlar du statistiken?
Enligt dig är det nämligen så att Moa och Agnes ev. gjorde självmord ihop. Därför ; eftersom du inte känner hur barn fungerar så tror jag inte att du har barn.
Du som är intresserad av ” statistik” kolla då på hur många familjer i en och samma familj har fått två barn med ME diagnos.
Citera
2018-04-14, 09:07
Bannlyst
Citat:
Om man träffar en person ofta, regelbundet ; skulle man inte märka en begynnande förändring ?
Men snälla vilken förändring är det som du inte såg som du tycker att du borde ha sett för att komma med ett så starkt påstående som att Moa inte var sjuk?
Citera
2018-04-14, 09:07
Medlem
Missan27 håll ut!

Det är inte ditt problem att vissa ifrågasätter sånt som du sagt och som det inte går att fabulera om.

En viktigare fråga borde vara hur bilden kommit in i huset och vad det är för galning som manipulerat den på det sätt så som någon måste ha gjort.

Nej ta inga foton på beställning av någon i tråden! Är det så viktigt för ifrågasättarna så varsågod och ta er till huset själva och plåta så mycket ni vill.

Nä? Tänkte väl det.
Citera
2018-04-14, 09:08
Medlem
Citat:
Vilken förändrig, vad är första symptomen på trötthetssyndrom? Jag har sagt att jag tror att du träffade familjen. Men du drar märkliga slutsatser från obefintliga fakta.
Citera
2018-04-14, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Kan du berätta mer om hur sjukdomen visar sig i början? Du skriver att hon inte var trött. Vad var det som saknades för att du skulle uppfatta henne som sjuk? Gäspningar?
Om ett barn är precis som vanlig, men mer pratsam pga nåt som oroar henne så är det inte nåt syndrom som är i sin början. Hon gäspade precis som alla andra . Men du som har med barn att göra borde veta att barn, i synnerhet känsliga barn blir nervösa av att bli pressat. Pressen kan vara på skolan men det betyder ändå inte att barnet har kronisk trötthetssyndrom. Barnet kan vara pressat av hemmet. Men även av skolläxor. Barnen är olika med sin stresstålighet precis som vi vuxna.
Överhuvudtaget vad man uppfattar som stress kan vara ” icke ” stress för nån annan.
Men att dela ut olika diagnoser som ME ; då borde man vara lite mer vetenskaplig och mer psykolog som människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in