Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Jag tror absolut att du kände familjen. Men jag köper inte alla dina slutsatser och vittnesmål rakt av. Du kan inte veta om Moa hade samma sjukdom som Agnes. Du kände inte Agnes i Moas ålder, innan sjukdomen förvärrades. Att Oskar och Hanna satte igång processen med hemundervisning och indragning av pianolektionerna berodde kanske på att dom upplevt det som har framommit om hur sjukdomen förvärras permanent av ansträngning. Då vill man naturligtvis vinna så mycket tid som möjligt genom att begränsa icke nödvändiga aktiviteter. Obligatorisk skolgång kan man inte ta bort.
Man kan bara föreställa sig våndan hos alla i familjen av att vara tvungen att begränsa allt som gör livet värt att leva eftersom detta förvärrar sjukdomen. Det vore märkligt om inte Moa skulle ha mått dåligt av att se Agnes sjuk och sen förstå att även hon drabats. Ett gemensamt självmord är för mig inte uteslutet.
Jag är inte säker på att du hade så tät och intim kontakt med föräldrarna så att du kunde se allt.
Jag har träffat familjen så regelbundet. Är inte direkt ung så lite livserfarenhet av människor har jag.
Menar du att Agnes och Moa skulle göra gemensamt självmord ? Jag förstod inte hur du menade. Men menar du det så är du en ung person som inte vet hur 11 åringar är.
En 11 åring skulle inte göra självmord. Barn i den åldern tänker inte på det vuxna sättet.
Det var synd att en familj som hade allt inte njöt av livet och i stället förstorade upp saker och ting .
Om man har barn och jag har så vet man att dom inte är robotar. Jag tror Oskar var en lite annorlunda person. Han förstorade upp dom små problemen som barnen har/ får under livets gång .
Till såna dimensioner så barnen dödades.