2018-04-14, 03:32
Medlem
-DaRude-s avatar
De kunde inte inväntat bevis på att Syrien faktiskt utfört attackerna? Nu går WW3 av stapeln i alla fall. USA, Israel och västmakterna får sitt efterlängtade blodbad till slut. Hur många civila tror ni de bombar den här gången?
Citera
2018-04-14, 03:33
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Vem säger att inte ryssarna testar sina missiler på Europa och USA i händelse av en amerikansk attack? Eller att ryssarna straffar det land som låg bakom kemvapenattacken med full kraft?
För det var nog inte Syriens regering eller rebellerna utan ett grannland som ville passa på att hälla lite bensin på brasan.

Rent hypotetiskt skulle Ryssland förståss kunna skicka missiler mot olika NATO-länder. Men det förefaller väldigt osannolikt, då dessa nationer högst troligt kommer att svara på detta. Vilket m.a.o. medför att Ryssland startar det 3:e Världskriget. Vilket betyder att några tusen kärnvapen kommer att avfyras, både mot Ryssland och från Ryssland. Det bedöms sannolikt vara en idiotisk idé, så det är nog inget Ryssland kommer att göra i första taget.

Citat:
Ursprungligen postat av Blackslayer
Vet inget om denne Bolton. Är han bad News eller?

Han är USAs nationella säkerhetsrådgivare. Han är kritisk till FN. Han är b.l.a. känd för att ha varit en stark förespråkare av Irakkriget. Kanske t.o.m. den ledande förspråkaren. Han har också kommit med mycket kritiska uttalanden om t.ex. Nordkorea och Iran. Bolton brukar av sina kritiker beskrivas som en riktig "krigshök" som vill starta krig mot allt och alla.

Nu vet jag ju inte vad du hoppas skall hända, men är det en fredlig lösning (t.ex. genom FN), så ja, då är han sannolikt "Bad News".

Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
Nog är det så, men tills mer bevis mot det ena eller det andra hållet kommer fram så måste jag utgå från vad som finns. Så med det sagt tror jag man inte tvärsäkert kan utesluta att regeringsstyrkorna låg bakom.

Informationen kan mycket väl kommit på ett sätt de ej kan, eller vill avslöja. Allt från spaningsbilder till infiltratörer eller t.ex. att de har avlyssnat Assads telefon, hackat hans dator, avlyssningsutrustning i hans tjänsterum osv?

Men även om han inte givit order om gasatacken kan det ändå vara regeringsstyrkor som ligger bakom. Jag tror inte Assad har mer än en övergripande kännedom av kriget. Det är inte så troligt att han har möjlighet att i detalj veta vad alla enskilda enheter företar sig alla gånger. Så det kan mycket väl ha varit ett eget initiativ av någon officer. Efter många år på slagfältet kan folk göra saker de annars aldrig hade kunnat tänka sig att göra.

Men jag vet förståss lika lite som du och alla andra här.
Citera
2018-04-14, 03:33
Medlem
https://twitter.com/IntelCrab/status/984967409797943296

The IntelCrab:
This was a MUCH larger strike than anyone here imagined.

@leithfadel
Follow Follow @leithfadel:
Wave after wave of cruise missiles hitting Syria; it is not stopping. Over 40 minutes of cruise missiles.
Senast redigerad av KalleKula2012 2018-04-14 kl. 03:38.
Citera
2018-04-14, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
De kunde inte inväntat faktiska bevis på att Syrien faktiskt utfört attackerna? Nu går WW3 av stapeln i alla fall. USA, Israel och västmakterna får sitt efterlängtade blodbad till slut. Hur många civila tror ni dem bombar den här gången?

Tycker folk är alldeles för snabba med att skrika om WW3. Som jag ser det kan det o ena sidan tvinga Ryssland och USA att tala ordentligt kring hur de ska göra med Assad o.s.v, och Ryssland nöjer sig med att skjuta ner någon missil eller dylikt. Det är i bästa fall. I värsta fall kan det bli så att USA faktiskt svarar med att attackera något fartyg eller skjuta ned något flygplan. Då är frågan...vad gör USA med allierade?

Sedan har vi ju även haft snack från Kina. Iran, Kina och Ryssland har ju i alla fall helt klart ställt sig på en sida, och UK, USA, Frankrike och Israel på den andra sidan.
Citera
2018-04-14, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKula2012
https://twitter.com/IntelCrab/status/984967409797943296

Precis, detta verkar inte vara en liten markering. Det som oroar mig. De har attackerat både Homs och Damascus. Enligt ABC News attackerar det visserligen "specifika mål", men det är ändå betydligt skarpare än svaret förra året.
Citera
2018-04-14, 03:38
Medlem
LeeVans avatar
För några minuter sedan såg det som om en interkontinental robot avlossades.
Citera
2018-04-14, 03:39
Medlem
CpPraktikantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Var såg du det?
Citera
2018-04-14, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan

Källa? Från vilken sida i konflikten?
Citera
2018-04-14, 03:41
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Precis, detta verkar inte vara en liten markering. Det som oroar mig. De har attackerat både Homs och Damascus. Enligt ABC News attackerar det visserligen "specifika mål", men det är ändå betydligt skarpare än svaret förra året.

Mattis ville ju begränsa attacken, men uppenbarligen ville Trump ha en mycket kraftigare attack. Svårt att bedöma exakt hur stark än dock.
Citera
2018-04-14, 03:42
Medlem
Citat:

Ser ni inte att det är en fake-bild som ryssarna har visat fram för att starta ett krig????!!!!
Till er som kramar putin, hezbollah och iranska terrorister... helt SJUKT hur uppenbart att detta är en false flag.
Citera
2018-04-14, 03:43
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Källa? Från vilken sida i konflikten?

Såg ut som om Ryssarna levererade den.

Men allt är osäkert just nu.
Citera
2018-04-14, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Mattis ville ju begränsa attacken, men uppenbarligen ville Trump ha en mycket kraftigare attack. Svårt att bedöma exakt hur stark än dock.

Pentagon kommer ha rapport om det tids nog. Går att se här:
https://www.youtube.com/watch?v=_230Q2Hk2Vw

ABC News sänder också live. Någon på Fox raporterade att de attackerat med B1 och fartyg. Hur mycket kraftfullare attacken är vet vi som du säger inte, men verkar vara ordentligt mycket kraftfullare. Tvivlar på att Ryssland kommer sitta och göra ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in