2018-04-14, 01:38
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carbuncle
Är Paul Weston en auktoritet på världskrig man bör känna till?
Paul Weston har tidigare visat gott omdöme gällande frågor rörande europeiska intressen. Han har varit politiker i UKIP, British Freedom Party och Liberty GB. President för International Free Press Society.

Britten Nigel Farage ryter ifrån:

Nigel Farage on Potential Action in Syria
https://www.youtube.com/watch?v=YZuYoosLYoY

Han hänvisar till en poll som ska ha visat att endast 1 av 4 britter stödjer militärt angrepp på Syrien. Propagandamakarna verkar inte ha fått folket med sig.
Senast redigerad av PK-befriad 2018-04-14 kl. 01:44.
Citera
2018-04-14, 01:41
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:

För övrigt undrar jag vad det är NATO ska bomba i Syrien. Förra gången avfyrade man 59 kryssningsrobotar till ett värde av flera miljarder kronor (enligt en uträkning i militärforumet), och det enda man åstadkom var ett par hål i en gammal landningsbana för antika ryska MIG-23or. Vad drar man till med den här gången? 100 miljarder förgyllda Bitcoin som man släpper ner på Assads palats för att förstöra den brittiskt ansade gräsmattan och förhindra att han kan spela krocket på den i helgen?

Kan någon vänlig själ förklara vad den psyksjuka gubbstöten med orangefärgat hår tror sig få ut efter den förväntade attacken? Blir det äntligen fred i Mellanöstern om bomberna börjar hagla?
Enligt https://en.wikipedia.org/wiki/Tomahawk_(missile) kostar en Tomahawkrobot motsvarande 16 MSEK så knappt en miljard SEK för 59 st i så fall.
Citera
2018-04-14, 01:41
Medlem
Carbuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Sluta snacka skit! Utarmat uran som används i pansarbrytande ammunition är inte kemisk krigföring. Tycker du bly i kulor är kemisk krigföring också? Bly är också en giftig tungmetall. Att jaga älg är kemisk krigföring då.
Kan det finnas utarmad blyerts i de stridsspetsar Trump avser att skicka på Syrien?
Citera
2018-04-14, 01:44
Medlem
Carbuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Paul Weston har tidigare visat gott omdöme gällande frågor rörande europeiska intressen. Han har varit politiker i UKIP, British Freedom Party och Liberty GB. President för International Free Press Society.

Britten Nigel Farage ryter ifrån:
https://www.youtube.com/watch?v=YZuYoosLYoY

Han hänvisar till en poll som ska ha visat att endast 1 av 4 britter stödjer militärt angrepp på Syrien. Propagandamakarna verkar inte ha fått folket med sig.
Aj fan, där ser man. Globalisterna får hota med lågkonjunktur eller fallande bostadspriser om man inte bombar Syrien så ändrar sig nog britterna snart och gillar både May och Trump på Fejjan.
Citera
2018-04-14, 01:44
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Sluta snacka skit! Utarmat uran som används i pansarbrytande ammunition är inte kemisk krigföring. Tycker du bly i kulor är kemisk krigföring också? Bly är också en giftig tungmetall. Att jaga älg är kemisk krigföring då.
Tycker du det är rimligt att likställa uran som finfördelas till stoft med blykulor? I så fall vet jag inte riktigt om du är en komisk eller tragisk figur.
Senast redigerad av HobbyHitler 2018-04-14 kl. 01:48.
Citera
2018-04-14, 01:46
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Saudi och Ryssland har snarlik militärbudget. USA har tio gånger så hög budget.

EU + Saudi + USA har tillsammans ca 35 gånger så stor budget. Ryssarna får allt ta till magi om de vill ha en fullskalig konflikt under en längre tid.

Skulle Kina kliva in på scenen kan det bli knepigare, men kineserna tjänar inget på att gå in så det är inte troligt.

Kina kommer att kliva in om dom märker att NATO verkligen menar allvar. Inte en chans att dom kommer att stå och titta på om det eskalerar.
Citera
2018-04-14, 01:48
Medlem
Carbuncles avatar
Citat:
Enligt https://en.wikipedia.org/wiki/Tomahawk_(missile) kostar en Tomahawkrobot motsvarande 16 MSEK så knappt en miljard SEK för 59 st i så fall.
Ja, knappt en miljard då om det ska vara så förbannat petnoga. Poängen var dock att det var dyra hål man grävde i den syriska öknen. Kriget fick man heller inte slut på.
Citera
2018-04-14, 01:53
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://nypost.com/2018/04/13/armada-of-us-warships-steaming-toward-middle-east/?utm_campaign=SocialFlow&utm_source=NYPTwitter&utm _medium=SocialFlow

https://www.thetimes.co.uk/imageserver/image/methode%2Ftimes%2Fprod%2Fweb%2Fbin%2F3be0d94e-3ebb-11e8-96da-1445aa653caf.png?crop=3000%2C2000%2C0%2 C0&resize=685

En armada av amerikanska krigsskepp på väg till Mellanöstern , och den största styrkan sedan Irakkriget 2003.
Mitt stalltips är att Ryssland kommer att slå ut britternas ubåtar först.
Citera
2018-04-14, 01:56
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Oh ja, han kommer nämligen från den yttersta högern, och bör därmed vara väldigt väl införstådd med hur man startar världskrig. They've done it before.

Citat:
Det är termonukleära stridsspetsar, i dagligt tal kallade vätebomber, i dagens kärnvapen, och dessa är betydligt mer hygieniska än gamla atombomber. Inget radioaktivt nedfall skulle därför drabba andra områden än omgivningen runt platsen för detonationerna om massiva angrepp med kärnvapen skulle sättas in mot Ryssland, USA och de brittiska öarna.

Ah, men dåså. Då har jag gått och varit orolig i onödan.
Då blir kommande utveckling helt enkelt bara ytterligare ett kapitel i evolutionen där den mänskliga flocken tunnas ut i de områden där de största koncentrationerna finns, vilket ger smartare och mer naturnära delar av arten mer utrymme att evolvera fram något bättre i framtiden.

I det avseendet är jag glad för att jag har alla mina kunskaper i huvudet snarare än på wikipedia.

Dock finns ett annat problem, och det är allt damm som många nukleära explosioner river upp. Enligt någon rapport jag läste för länge sedan så räcker det med att 1% av världens kärnvapen fyras av för att fylla atmosfären med ett dammlager i över 100 år. No sun, no food.
Senast redigerad av Trolltestet 2018-04-14 kl. 02:13.
Citera
2018-04-14, 01:56
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Kan det finnas utarmad blyerts i de stridsspetsar Trump avser att skicka på Syrien?
Nä det vore för omänskligt grymt.

Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Tycker du det är rimligt att likställa uran som finfördelas till stoft med blykulor? I så fall vet jag inte riktigt om du är en komisk eller tragisk figur.
Ja det är rimligt eftersom utarmat uran helt enkelt inte räknas till kemisk krigföring. Framhärdar du i detta så visa där OPCW eller annan auktoritet inom kemiska vapen listar utarmat uran som ett sådant eller håll käft.
Citera
2018-04-14, 01:59
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Mitt stalltips är att Ryssland kommer att slå ut britternas ubåtar först.
Ingen kommer att skjuta på andra än syrier. Glöm att ryssar skjuter på amerikaner, britter eller fransoser eller att någon av dessa kommer att medvetet skjuta mot ryssar. Ingen är beredd att ta konflikten dit och det blir inget världskrig den här gången heller.
Citera
2018-04-14, 02:08
Medlem
Carbuncles avatar
Citat:
Nä det vore för omänskligt grymt.

Ja det är rimligt eftersom utarmat uran helt enkelt inte räknas till kemisk krigföring. Framhärdar du i detta så visa där OPCW eller annan auktoritet inom kemiska vapen listar utarmat uran som ett sådant eller håll käft.
Är utarmat uran helt ofarligt i de mängder som spritts under exempelvis krigen i Irak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in