Citat:
Ursprungligen postat av
Carbuncle
Är Paul Weston en auktoritet på världskrig man bör känna till?
Oh ja, han kommer nämligen från den yttersta högern, och bör därmed vara väldigt väl införstådd med hur man startar världskrig. They've done it before.
Citat:
Ursprungligen postat av
Carbuncle
Det är termonukleära stridsspetsar, i dagligt tal kallade vätebomber, i dagens kärnvapen, och dessa är betydligt mer hygieniska än gamla atombomber. Inget radioaktivt nedfall skulle därför drabba andra områden än omgivningen runt platsen för detonationerna om massiva angrepp med kärnvapen skulle sättas in mot Ryssland, USA och de brittiska öarna.
Ah, men dåså. Då har jag gått och varit orolig i onödan.
Då blir kommande utveckling helt enkelt bara ytterligare ett kapitel i evolutionen där den mänskliga flocken tunnas ut i de områden där de största koncentrationerna finns, vilket ger smartare och mer naturnära delar av arten mer utrymme att evolvera fram något bättre i framtiden.
I det avseendet är jag glad för att jag har alla mina kunskaper i huvudet snarare än på wikipedia.
Dock finns ett annat problem, och det är allt damm som många nukleära explosioner river upp. Enligt någon rapport jag läste för länge sedan så räcker det med att 1% av världens kärnvapen fyras av för att fylla atmosfären med ett dammlager i över 100 år. No sun, no food.