2018-04-14, 00:15
Medlem
LeeVans avatar
Tyvärr är nog eländet igång nu? Tycker mig kunna skönja det på Live-kamera vid
östra Ghouta.
Förhoppningsvis har jag fel.
Citera
2018-04-14, 00:16
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Får vi se en eskalering så ligger nog Britterna sämre till.

Och Vi.
Som vindarna ligger ikväll så skulle hela södra och västra Sverige bli svårt drabbat av nedfall.
Citera
2018-04-14, 00:21
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=qd2Cds0OlZI

Islamisterna totalt krossade flera dagar irad tills de ringer ryssarna om att göra deal och få lämna till idlib. Då bombar SAA med kemiska vapen? hihi
Citera
2018-04-14, 00:24
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Vad är det du stör dig så mycket på? Varför har du ett intresse att Assad ska bekämpas? Ge oss anledningar till varför du tycker att man ska störta honom och det syriska regimen, vilka bevis har man på kemiska attackerna? etc! Tack på förhand!

Den syriska regimen ska störtas av flera anledningar. En av dessa är de kemiska gasattacker som Al-Assad använder mot sitt eget folk för att "fösa in fåren i fållan".

En annan, större anledning, är banden till Iran, Ryssland och Kina/Nordkorea. Exempelvis låg nordkoreansk teknologi (läs: rysk) bakom kärnanläggningen i östra Syrien som Israelerna bombade till bitar.

Ingen fri demokratisk nation tjänar på att dessa skurkstater växer sig starka. Om slutet för Putin och Assad innebär en slakt av episka proportioner så må det vara så. Jag vill se bägge dessa horungar hänga från ett rep.
Citera
2018-04-14, 00:26
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Och Vi.
Som vindarna ligger ikväll så skulle hela södra och västra Sverige bli svårt drabbat av nedfall.

Jaa, det blir svårt att se några större positiva hälsoeffekter.
Citera
2018-04-14, 00:27
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Den syriska regimen ska störtas av flera anledningar. En av dessa är de kemiska gasattacker som Al-Assad använder mot sitt eget folk för att "fösa in fåren i fållan".

En annan, större anledning, är banden till Iran, Ryssland och Kina/Nordkorea. Exempelvis låg nordkoreansk teknologi (läs: rysk) bakom kärnanläggningen i östra Syrien som Israelerna bombade till bitar.

Ingen fri demokratisk nation tjänar på att dessa skurkstater växer sig starka. Om slutet för Putin och Assad innebär en slakt av episka proportioner så må det vara så. Jag vill se bägge dessa horungar hänga från ett rep.

Förstår du inte vad det du önskar innebär?

Priset för en död Assad och Putin är att jorden går under. Det är prislappen.

Säker på att du vill det?
Citera
2018-04-14, 00:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jaa, det blir svårt att se några större positiva hälsoeffekter.

Det mest ironiska i situationen är dock att det blir Tyskland, som ju tidigare i veckan proklamerat att de INTE stödjer ett ingrepp i Syrien, som kommer att drabbas av den majestätiska merparten av allt nedfall. Hela Tyskland skulle bli obeboeligt.

Det skulle nog tära lite på de goda relationer som Merklich och Putler odlat över året.
Citera
2018-04-14, 00:40
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
En procentsata säger INGENTING om valdeltagandet eller folkets vilja. Om jag väljer ut 5st personer bland 50 miljoner människor och låter 4st av dessa rösta på mig med moterbjudandet att de får behålla sina liv så har jag fått 80% av rösterna i ett val.

Är det här valet representativt för befolkningen?

Svar: Nej

Kan man påstå att valet förmedlar folkets vilja?

Svar: Nej

Följdfrågor:

1) Vart vill du komma din jävla pappskalle?

2) Vem i helvete tror du att du har att göra med din obildade nolla?

Här verkar det vara en hel supermarket med folk som fått erbjudandet att behålla sina liv om de röstar på honom. Det skulle man inte kunnat ana. Men nu vet vi ju bättre.

https://www.youtube.com/watch?v=QF9RkrIht1M
Senast redigerad av KABUN 2018-04-14 kl. 00:43.
Citera
2018-04-14, 00:46
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Nej, jag är SVENSK och jävligt trött på att mitt folk beter sig som du gör just nu, ett gäng hariga syltryggar som inte vågar stå upp för något annat förutom rätten till att vara kränkt.

Kamma dig för i helvete!

Hur beter jag mig? Jag vill gärna att jorden inte ska sprängas i bitar.

Det är USA som hetsar till krig för absolut ingen orsak. Får inte Kina och Ryssland existera enligt dig?

Måste alla ha ett system där man lägger en lapp i en låda var fjärde år? Ska jorden gå under bara för att vissa länder inte vill ha samma system som oss i väst?
Citera
2018-04-14, 00:49
Medlem
Carbuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det mest ironiska i situationen är dock att det blir Tyskland, som ju tidigare i veckan proklamerat att de INTE stödjer ett ingrepp i Syrien, som kommer att drabbas av den majestätiska merparten av allt nedfall. Hela Tyskland skulle bli obeboeligt.

Det skulle nog tära lite på de goda relationer som Merklich och Putler odlat över året.
Det är termonukleära stridsspetsar, i dagligt tal kallade vätebomber, i dagens kärnvapen, och dessa är betydligt mer hygieniska än gamla atombomber. Inget radioaktivt nedfall skulle därför drabba andra områden än omgivningen runt platsen för detonationerna om massiva angrepp med kärnvapen skulle sättas in mot Ryssland, USA och de brittiska öarna.

Vi har alltså ingenting att frukta i Sverige när det gäller ett globalt kärnvapenkrig. Kortsiktiga sättningar i priserna på bostadsmarknaden kanske, men vi har ett gott bostadsbestånd och hållbara finansieringsmodeller, så objekt på attraktiva adresser skulle påverkas relativt lite. Östermalm, Vasastan, Kungsholmen och Söder är attraktiva områden med mycket charm. "Små samhällen i storstaden" skulle man kunna säga, och där vill många bo, vilket gör en bostad där till en bra investering.
Citera
2018-04-14, 00:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Förstår du inte vad det du önskar innebär?

Priset för en död Assad och Putin är att jorden går under. Det är prislappen.

Säker på att du vill det?

Jobbar du som spåkärring eller?
Jorden går under, jadå, jadå! Sure dom har inte ens startat ännu där nere, så innan du tar fram kristallkulan kanske du ska försöka förhålla dig lite till verkligheten.
Priset för ett kemattackera civila måste kosta det är inget som man ska komma undan med oavsett vem det är och ingen bryr sig om dvärgen Putin. Det är bara en böld världen får dras med, och han kommer få betala för sin allierade partner Assad. Men jorden går inte under din jävla byfåne.
Citera
2018-04-14, 01:01
Medlem
okok1s avatar
Citat:
BREAKING: WH MEETING ON SYRIA STILL ON GOING. WSJ REPORTS: MATTIS FAVORING MEASURED RESPONSE , PRESIDENT WANTS SOMETHING STRONGER.
https://twitter.com/marthamaccallum/status/984928304321957888

Just nu verkar "mad dog" vara den med förnuft.
Senast redigerad av okok1 2018-04-14 kl. 01:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in