2018-04-13, 20:49
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Inte i rysk media. Läs rt, sputnik och tass så får du i alla fall veta mer.

Eller NG ( = Nezavisimaja Gzeta) där Putin framställs som en stor människovän, litet av samma image som när han skickade humanitära hjälpsändningar till Donbass efter att kriget hade börjat. Nu skickar han ryska soldater till Syrien med avsikt att de ska utgöra "mänskliga sköldar" ifall Trump skickar raketer.
Men Krim är fortfarande ockuperat. D.v.s. inte internationellt erkänt.
Citera
2018-04-13, 21:00
Medlem
Varangians avatar
Det tragikomiska är ju vad man tror att en "medelstor" robotattack ska kunna åstadkomma.

Några döda syriska meniga. Kanske några stridsflygplan utslagna. Förhoppningsvis inte några ryska förluster.

Och detta kommer att göra vad? Låta den mycket framgångsrika, västvänliga och demokratiska syriska fria armén ta över landet och utropa fria val? Alla jublar och hyllar Macron, Trump och Merkel, omedelbar personlig frihet, en sekulär rättsstat materialiseras och den ekonomiska tillväxten ligger på 10%. Hurra!
Citera
2018-04-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Det tragikomiska är ju vad man tror att en "medelstor" robotattack ska kunna åstadkomma.

Några döda syriska meniga. Kanske några stridsflygplan utslagna. Förhoppningsvis inte några ryska förluster.

Och detta kommer att göra vad?
Det kommer att "kännas" rätt, för de som låtit sig hjärntvättas.
Citera
2018-04-13, 21:10
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi-t50
Intressant, kan du berätta hur du resonerar och vilka som sedan skall ta dessa positioner så att allt blir bättre.

Berätta också gärna lite vilka ledare som är bra ledare!

Kina: Om jag fick som jag ville skulle det inte finnas ett Kina styrt av kommunister. Det är en skandal att det landet fortfarande styrs på dessa premisser. Jag skulle hellre se ett högerorienterat Kina under Kuomintang.

Ryssland: Vladimir Putin är en kommunist som vill ha revansch efter Sovjetunionens fall. Han skiter fullständigt i Sverige (om det nu var någon tappad idiot som trodde det här). Han bryr sig endast om två saker: Det kommunistiska arvet och FSB. Den jävla dvärgen gör sig bäst i en liksäck.

Syrien: Al-assad är under beskydd av Ryssland på historiska OCH ideologiska grunder. Utan den mannen i Mellanöstern förlorar Iran en stor del av sitt inflytande i området och kan inte längre utgöra samma hot mot närliggande länder. Det gör även att Ryssland förlorar sitt grepp om Mellanöstern.
Citera
2018-04-13, 21:10
Medlem
Citat:

Och detta kommer att göra vad? Låta den mycket framgångsrika, västvänliga och demokratiska syriska fria armén ta över landet och utropa fria val? Alla jublar och hyllar Macron, Trump och Merkel, omedelbar personlig frihet, en sekulär rättsstat materialiseras och den ekonomiska tillväxten ligger på 10%. Hurra!

Jag tror man har klamrat sig fast vid ett hopp om att rebellerna skulle lyckas störta Assad samt velat hjälpa med det så gott det går på exempelvis det här sättet.
Den här attacken har antagligen planerats under rätt lång tid, se nedanstående länk, och det är väl svårt att blåsa av den.

https://www.nyatider.nu/dramatik-bortom-allmanhetens-kannedom/

Hade läget varit annorlunda så hade attacken kunnat utvecklas annorlunda men nu har det nog gått oväntat fort att besegra rebellerna.
Citera
2018-04-13, 21:12
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas

Ja, för den meniga syriska soldaten Mohammed på 21 år som knappt ens kan läsa och skriva förtjänar verkligen att brutalt dödas av USA. Bli utsmetad i smådelar.

Hans brott är att han har tvingats vakta ett flygfält för den syriska regimen.
Citera
2018-04-13, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Helt riktigt. Det kommer kännas rätt för de som låtit sig hjärntvättas av år med okritiska timmar av serietittande osv.
Citera
2018-04-13, 21:14
Medlem
PK-befriads avatar
Ryssland hävdar att de har:

Solid evidence Douma ‘chemical attack’ was staged
https://www.youtube.com/watch?v=LKE6YKw5Y40

Inga konkreta bevis framkommer i videon men jag antar att man vill lägga fram dessa bevis i ett uppkommande FN-möte.
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Så argumenterar en sann marxist! Det finns tre personer i världen som borde likvideras omgående:

1) Xi Jinping
2) Vladimir Putin
3) Bashar Al Assad

Jag skulle lätt ta ett livstidsstraff för att få ta livet av någon av dessa.
Putin röstades fram med överväldigande majoritet av folket: 76.69%
Assad röstades fram med överväldigande majoritet av folket: 88.7%

Vem är du att ta ifrån dessa folk deras omtyckta ledare? Vad har de gjort dig? Vem/vilka har hetsat dig till sådan blodtörst? Har dessa blodtörstiga krigshetsare speciella näsformer? Frågorna är många. Svaren så få.
Citera
2018-04-13, 21:17
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ja, för den meniga syriska soldaten Mohammed på 21 år som knappt ens kan läsa och skriva förtjänar verkligen att brutalt dödas av USA. Bli utsmetad i smådelar.

Hans brott är att han har tvingats vakta ett flygfält för den syriska regimen.

Jag har inga sympatier.

Jag tycker att USA ska testa några av sina nya biologiska vapen på Al-Assad och hans anhang. Jag känner på mig att både Putin och Al-Assad är en män som uppskattar att man bjuder tillbaka.
Citera
2018-04-13, 21:19
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ryssland hävdar att de har:

Solid evidence Douma ‘chemical attack’ was staged
https://www.youtube.com/watch?v=LKE6YKw5Y40

Inga konkreta bevis framkommer i videon men jag antar att man vill lägga fram dessa bevis i ett uppkommande FN-möte.

Putin röstades fram med överväldigande majoritet av folket: 76.69%
Assad röstades fram med överväldigande majoritet av folket: 88.7%

Vem är du att ta ifrån dessa folk deras omtyckta ledare? Vad har de gjort dig? Vem/vilka har hetsat dig till sådan blodtörst? Har dessa blodtörstiga krigshetsare speciella näsformer? Frågorna är många. Svaren så få.

Vad Ryssland "hävdar" ger jag inte ett skit för. Jag har läst för många böcker i det här ämnet. Hitler var folkvald. Det gick ju jävligt bra.

Mina slutsatser drar jag på rent mänskliga grunder. Putin är en f.d. KGB officer och därmed expert på psykologisk subversion. Jag behöver inte veta mer. Blir det bra din jävla nolla?

Om du ger mig ditt namn ska jag fråga efter dig när sandsäckarna delas ut. Du är gjord av rätt virke.
Senast redigerad av rootbit 2018-04-13 kl. 21:25.
Citera
2018-04-13, 21:21
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:

Själva robotattacken kommer inte ge någonting alls. Precis som förra gången, en lättskadad landningsbana och möjligen ett urblåst skithus. Tror det bara handlar om att syna Putins pokerhand.

Genom hybris eller arrogans är man tvärsäker på att ryssen kommer backa. Iran är målet och backar ryssen denna gången också så blir det fritt fram att lägga grönt ljus på kampanjen mot Iran. Detta vet givetvis Putin också.

Handelsembargo, påståenden om nervgiftsmord och mediadrev för opinionens skull är bara för att likt en mobbare på en skolgård få ryssen att kuva sig och inte lägga sig i affärerna.
Citera
2018-04-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Vladimir Putin är en kommunist som vill ha revansch efter Sovjetunionens fall. Han skiter fullständigt i Sverige (om det nu var någon tappad idiot som trodde det här).

"skiter fullständigt i Sverige" - stoppa pressarna! Det hade vi ingen aning om! 😵
Låter som du är en tappad idiot om du tror det finns ledare i något annat land som bryr sig om Sverige.

Det finns ett helt spektrum av potentiella ledare för Ryssland som skulle vara betydligt sämre för Sverige. Mer galna, mindre ansvarstagande, sämre på att hantera det mesta gällande Ryssland, sämre på att hålla styr på ett land som trots allt besitter 7000 nukleära stridsspetsar.
Jag tror att vi i Sverige antagligen ska vara rätt tacksamma att han sitter där han sitter, sina tillkortakommanden till trots.

Ett alternativ vore såklart nån sorts libysk variant men det känns rätt oschysst mot ryssarna och så var det ju dom där stridsspetsarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in