Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Precis. Skulle vilja att åklagaren hade pressat PM mer på varför han styckade KW. Han påstod alltså att det var av praktiska skäl, men så är det naturligtvis inte. Vi fattar ju varför, men jag skulle ha velat hört det från hans egen mun. Men vi kommer nog aldrig få höra det, om han inte får tokspel 23e eller 25e, när han (förhoppningsvis) får veta att han är körd. Jag hoppas på det.
Ingen normal människa styckar en annan.
Jag tycker att det känns som att det fattas en hel rättegångsdag. Dagen när ÅK pressar PM på svar på alla dessa frågor. Ubåtsfärden timme för timme. Vad som försiggick under stoppet i Kögebukten?
(Jag tror att han parterade kroppen och fotade då). Styckningen och skändningen. Skändningen, då inga sår/stick fyllde funktionen av att få ut gaser ur kroppen enligt rättsmedicin. Varför det var nödvändigt att kapa av huvudet?
Varför han skurit av hår i nacken på KiM? Varför KiMs jacka var nedlagd i hans ryggsäck tillsammans med videokamera (utan minneskort) samt radio. (Uppenbart att det var saker PM ville ha med till land.) Varför ett avbrutet knivblad låg i KiMs jackficka. Hur det hamnade där?
Varför så mycket koagulerat blod på knän och armbågar på overallen? Hur hamnade det blodet där?
Varför städade han inte ubåten som förmodligen var planen. Varför var han försenad? (Jag tror att han försov sig och därav paniken och sänkningen.) Så väldigt många frågor och så lite tid. Förstår inte detta?
EDIT: Varför han gömt KiMs trosor i maskinrummet? Varför strumpbyxorna var kvar? Varför det var knivskador i dessa plagg? OSV