2018-04-13, 18:20
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.expressen.se/kvallsposten/vannen-om-peter-madsen-blir-svart-att-bevisa-mord/

Kvällsposten verkar ha fått ett par egna pratminus från Örlogskapten Lorck! Och det låter ju mycket positivt:

Steen Lorck tror inte att hans vän är en mördare.

– Han är en intelligent person med stor empati för andra. Han har till exempel ett par kattungar som han behandlar som sina barn, säger Lorck, som inte heller tror att Madsen fälls för mord.

– Jag tror att det blir svårt för åklagaren att bevisa att han mördade Kim, hon kan ha dött på det sätt han säger, genom avgasförgiftning.

Citera
2018-04-13, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.expressen.se/kvallsposten/vannen-om-peter-madsen-blir-svart-att-bevisa-mord/

Kvällsposten verkar ha fått ett par egna pratminus från Örlogskapten Lorck! Och det låter ju mycket positivt:

Steen Lorck tror inte att hans vän är en mördare.

– Han är en intelligent person med stor empati för andra. Han har till exempel ett par kattungar som han behandlar som sina barn, säger Lorck, som inte heller tror att Madsen fälls för mord.

– Jag tror att det blir svårt för åklagaren att bevisa att han mördade Kim, hon kan ha dött på det sätt han säger, genom avgasförgiftning.

Någon med stor empati styckar inga kroppar och sänker dem i havet och är oberörd i möte med människor efteråt.
Citera
2018-04-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det går inte att få personer med sådana störningar normala eftersom det inte beror på någon obalans utan beror på störd personlighet, vi lobotomerar inte längre människor
Lobotomi har aldrig gjort en människa "normal". De flesta dog av ingreppet, de som överlevde blev lallande grönsaker "vårdpaket".
Om PM bara hade lidit av en Narcissistisk störning hade han kunnat behandlas med terapi/psykofarmaka ganska framgångsrikt. Men om PM lider av psykopatiska drag så har det med kemisk obalans att göra i grund och botten.
En medfödd avvikelse i hjärnan. I nuläget finns ingen bot. Men hans förmodade "psykopatiska störning" beror isåfall på ett medfött arv som förvärrats av en Atypisk uppväxt.
Däremot hans sexuella störning kan kanske behandlas medicinskt och därmed också dämpa hans "farlighet" på sikt.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-13 kl. 18:37.
Citera
2018-04-13, 18:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Någon med stor empati styckar inga kroppar och sänker dem i havet och är oberörd i möte med människor efteråt.

Jo, en lösningsfokuserad person, som hela livet har fått lita till sig själv och fatta raska och resoluta beslut, samt skådespela inför publik, journalister och investerare, kan mycket väl agera så.
Citera
2018-04-13, 18:42
Medlem
Citat:
Jo, en lösningsfokuserad person, som hela livet har fått lita till sig själv och fatta raska och resoluta beslut, samt skådespela inför publik, journalister och investerare, kan mycket väl agera så.
Nej en empatisk person uppför sig inte så, en djupt störd person däremot.
Citera
2018-04-13, 18:46
Medlem
Citat:
Suck. Med ditt sätt att se saken skulle alltså företagsledare och politiska ledare som är lösningsfokuserade stycka medarbetare och gömma kroppar för att undvika skandaler.
Och du påstår att KiM,det arma mordoffret var barnsligt????
Griftefridsbrott ÄR BROTTSLIGT och STRAFFBART enligt lag ,överallt på planeten Jorden iallafall.
Citera
2018-04-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Suck. Med ditt sätt att se saken skulle alltså företagsledare och politiska ledare som är lösningsfokuserade stycka medarbetare och gömma kroppar för att undvika skandaler.
Griftefridsbrott ÄR BROTTSLIGT och STRAFFBART enligt lag ,överallt på planeten Jorden iallafall.

Precis. Skulle vilja att åklagaren hade pressat PM mer på varför han styckade KW. Han påstod alltså att det var av praktiska skäl, men så är det naturligtvis inte. Vi fattar ju varför, men jag skulle ha velat hört det från hans egen mun. Men vi kommer nog aldrig få höra det, om han inte får tokspel 23e eller 25e, när han (förhoppningsvis) får veta att han är körd. Jag hoppas på det.

Ingen normal människa styckar en annan.
Citera
2018-04-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han är väldigt inne på psykopatibegreppet. Jag har reagerat på det samma. Han kallar sig själv psykopat (vittnesbeskrivningar), säger att det är supersonisk psykopat upplevelse att skicka raketer.
Det är Bateman skrivet på whiteboard i hangaren, han drar upp en psykopat (erirnar sig filmen Seven) när han packar likdelar. Det finns säkert mer jag inte kommer på i skrivande stund.

;-) Psykopater har för vana att kalla andra för psykopater. En mycket vanlig störning hos fler än såna. Projicering, ja du vet ju det. Liksom att skylla på andra, men nu var de ju bevisligen bara 2 personer på ubåten. Att han även kallar sig själv för psykopat är för att imponera och chockera sin omgivning. I juridisk mening är han alltså inte psykiskt sjuk (ingen psykos). Han har varit fullt medveten om vad han har gjort.

Men han är uppenbart riktigt jävla tokig ur rent mänskligt perspektiv. En riktigt farlig person. Jag hoppas på förvaring för hans del. Det finns nog flera som skulle besöka honom och anse att han inte har gjort något fel, att allt är KWs fel och att hela Rätten har varit jäviga på ett eller annat sätt.

*suck*
Citera
2018-04-13, 19:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

Man blir ju bara straffad om man åker fast.

M hade kanske redan siktet på någon annan planet där andra lagar gäller..? Det är trots allt Raket-Madsen vi talar om!

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis. Skulle vilja att åklagaren hade pressat PM mer på varför han styckade KW. Han påstod alltså att det var av praktiska skäl, men så är det naturligtvis inte. Vi fattar ju varför, men jag skulle ha velat hört det från hans egen mun. Men vi kommer nog aldrig få höra det, om han inte får tokspel 23e eller 25e, när han (förhoppningsvis) får veta att han är körd. Jag hoppas på det.

Fast just p.g.a. den mycket speciella brottsplatsen, där det faktiskt inte gick att få ut kroppen i ett stycke utan en vinsch, för en ensam man, så kan det faktiskt ha varit av praktiska skäl. Men nu börjar vi älta om argument som vi gick igenom redan för sju månader sedan...
Senast redigerad av Merwinna 2018-04-13 kl. 19:08.
Citera
2018-04-13, 19:18
Medlem
Citat:
Man blir ju bara straffad om man åker fast.

M hade kanske redan siktet på någon annan planet där andra lagar gäller..? Det är trots allt Raket-Madsen vi talar om!

Fast just p.g.a. den mycket speciella brottsplatsen, där det faktiskt inte gick att få ut kroppen i ett stycke utan en vinsch, för en ensam man, så kan det faktiskt ha varit av praktiska skäl. Men nu börjar vi älta om argument som vi gick igenom redan för sju månader sedan...
Nu blev han ju aldrig någon Raket-Madsen eftersom det aldrig blev någon raket
Citera
2018-04-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Jag tycker att det känns som att det fattas en hel rättegångsdag. Dagen när ÅK pressar PM på svar på alla dessa frågor. Ubåtsfärden timme för timme. Vad som försiggick under stoppet i Kögebukten?
(Jag tror att han parterade kroppen och fotade då). Styckningen och skändningen. Skändningen, då inga sår/stick fyllde funktionen av att få ut gaser ur kroppen enligt rättsmedicin. Varför det var nödvändigt att kapa av huvudet?
Varför han skurit av hår i nacken på KiM? Varför KiMs jacka var nedlagd i hans ryggsäck tillsammans med videokamera (utan minneskort) samt radio. (Uppenbart att det var saker PM ville ha med till land.) Varför ett avbrutet knivblad låg i KiMs jackficka. Hur det hamnade där?
Varför så mycket koagulerat blod på knän och armbågar på overallen? Hur hamnade det blodet där?
Varför städade han inte ubåten som förmodligen var planen. Varför var han försenad? (Jag tror att han försov sig och därav paniken och sänkningen.) Så väldigt många frågor och så lite tid. Förstår inte detta?

EDIT: Varför han gömt KiMs trosor i maskinrummet? Varför strumpbyxorna var kvar? Varför det var knivskador i dessa plagg? OSV
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-13 kl. 19:34.
Citera
2018-04-13, 19:51
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Nu blev han ju aldrig någon Raket-Madsen eftersom det aldrig blev någon raket

Blev en slapp ballong av uppblåst byggplast samt en sjunkbåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in