Citat:
Ursprungligen postat av
Savoy
"Manar" jag till kraftfulla attacker? Hur fan läser du egentligen?
Detta skrev du alldeles nyss:
Citat:
1. Man måste slå till hårdare och mer omfattande än förra gången.
De flesta här oroas över risken för ett storskaligt krig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Savoy
Det pågår rysshets här och hets mot västerländskt i Ryssland, inget nytt.
Ja, det pågår hets mot Ryssland här och i väääldigt många länder är man väldigt trötta på Väst, inte bara i Ryssland. Jag tycker att det väcker eftertanke och det borde det göra hos dig också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Savoy
Stormakter har sedan många årtionden tillbaka utkämpat sina strider på platser och med folk de bryr sig mindre om än sina egna. USA leder helt klart ligan eftersom man är starkast, men Ryssland visar att de kan nu i Syrien och kunde som Sovjetunionen i Afghanistan.
Det är sant och det måste bli slut på det.
Du har uppenbart ingen aning om vad Ryssland har gjort och gör i Syrien. Jag råder dig att kolla det. Man skall kolla fakta och göra egna bedömningar istället för att upprepa mantran från politiker och media. Vi måste faktiskt tänka själva!
Citat:
Ursprungligen postat av
Savoy
Problemet med dig är att du är totalt blind på ena ögat och tror att det finns goda och onda stormakter, när det varken finns det ena eller det andra, utan bara egenintressen.
Nej, det är du som är blind på ena ögat. Jag ser med båda ögonen och ser att det finns faktiskt stormakter som gör bra saker och det gläder mig väldigt mycket.
Ryssland har verkligen imponerat i Syrien och det är det många som tycker, inte minst folket i Syrien.
Jag vet att det är svårt för somliga att förstå detta eftersom vi har vant oss vid att alla är onda, alla är lika goda kålsupare, internationell rätt och mänskliga rättigheter är bara tomma ord.
Men i Syrien har det hänt saker, som har rubbat tingens ordning. Och det är mycket positivt för freden och säkerheten i Mellanöstern och i hela världen.
Så bästa Savoy, det är dags att uppdatera sig!