Citat:
Sant så jag hoppas inte du tar illa upp av mina frågor! Vore bra om vi går över BW och det kring, löper linan ut för en gångs skull. Bra med olika vinklingar och tänk!
Var inte festen i Radbyn? Vem av lockerudarna hade anknytning dit? Räcker med initialer och kön, så vi inte får in ett namn till som egentligen inte hör hemma här.
Var inte festen i Radbyn? Vem av lockerudarna hade anknytning dit? Räcker med initialer och kön, så vi inte får in ett namn till som egentligen inte hör hemma här.
Det är ju inte konstigt att familjen Andersson är tyst om det som de fått veta från utredningen. Om de skulle säga vad de vet kan det ju förstöra 25 års utdredning o sista hoppet om att få gärningsman fälld. Informationen kan få en ev. gärningsman att i förhör ändra sig o omöjliggöra en fällande dom. Tystnaden ger hopp om att det fortfarande finns hopp alltså.
Jag läser det mesta här o begrundar. Vill hjälpa o hoppas fler drar sig till minnes. Ja tänkte skriva tidigare då någon nämnde BW stå på en sten o säga märkliga ting. Men det blev inte så. Nu är jag inloggad o har mer att berätta. Det känns naturligtvis olustigt eftersom det är 25 år gamla minnen som pekar omständigheter på en man. Som naturligtvis kan vara helt oskyldig. Samtidigt tycker jag att de som blivit nämnda här har alla möjligheter att dementera det vi skriver. Om jag var oskyldig och dessutom hade alibi (men blir nämnd här) så skulle jag självklart gå in här o berätta vad jag vet och varför jag blivit avfärdad av polisen.
Det jag vill komma till är det att jag efter kanske 2 veckor efter Helenas försvinnande blir med att hjälpa till att söka. Väl där vi Bäckens fotbollsplan, inte många hundra meter från den plats Helenas skor fanns, ser jag BW och två grabbar till, som är i färd med att lasta av en Yamaha crosshoj. BW har viss fått låna den för sökningen skull. Inget konstigt med det. Men vi andra frivilliga väntar på vad vi ska göra. BW startar hojjen o drar runt o fullgasar fram o tebaks hur mycket som helst, med världens flin. Han hade fantastiskt roligt. Sedan byter de o den andra kör runt men inte alls lika mycket. Detta har fastnat i mitt minne. BW var totalt obekymrad. Han hade bara kul med sina polare. Medans vi andra väntade på att få komma igång med att leta efter en ev. död person! Besynnerligt var det. Så till den grad att jag la ner saken o åkte hem!
Det lilla jag kände till om BW då var bara gott. En spontan tokrolig snubbe som jag fatta tycke för.
Men varför kommer du inte in o berättar för oss om ditt alibi? eller annat som du vet o kan hjälpa oss med? Andra har visat prov på stort mod, MRö har varit inne o skrivit mycket. Tom PU har varit inne. Tack för det PU! Trots mitt vittnesmål. Men jag tycker nog att blickarna borde mer riktas mot de som inte varit inne i tråden o rentvått sig. (eller har jag missat T.ex BW)