Citat:
Ursprungligen postat av
Runju
Att Assad och Ryssland stöttas av Iran och Nordkorea borde väl ge en fingervisning om vilka som är "de goda" och "onda" i denna konflikten? Att folk vill vara lite hipster å stötta Putin är väl en sak, men Assad, är ju faktiskt rätt ocoolt... är väl bara Pol Pot och Stalin som begått folkmord på sitt eget folk i samma utsträckning...
Sen är det oerhört underhållande att läsa alla false flagspekulationer och annat trams härinne, hade varit ännu mer intressant att göra en studie om paranoia, psykoser och schizofrena drag här på flashback.
Tack för underhållningen!
Nog tror jag du generaliserar en del, visst det finns sådana som ser allt i vitt o svart, du verkar vara en av dem - gelikar åt andra hållet finns oxå. Det jag ser i tråden är att därimellan finns realister och sanningssökare vars kategori jag tillhör, visserligen har även jag personliga åsikter som säkerligen lyser igenom ibland. Men tycker du borde ha ett öppnare sinne och särskåda alla sidor i denna soppa, naturligvis är Assad eller Putin inte guds bästa barn, inte heller är de grupper som stöds av väst några korgossar, då blir dess sponsorer indirekta medlöpare, eller hur?
Att ifrågasätta och ibland avslöja de goda demokratiernas fulspel ser jag som nyttigt, att ryssar o Assad ibland spelar fulspel är mer öppet och tror inte dom bryr sig särskilt.
Israels (som jag stödjer som självständig stat) fulspel är både öppen o dold, skulle inte skada att granskas djupare, men görs det kommer alltid antisemitkortet upp, lite småkomiskt faktiskt!