2018-04-12, 09:48
Medlem
taucetis avatar
Brittiska folket är emot en attack mot Syrien. Iallafall enligt en undersökning ifrån YouGov. Av dom tillfrågade så sade 22% att dom är för ett anfall medan 43% svarade att dom är emot. Det brittiska folket verkar långt vettigare än sina ledare.

By two to one, the public oppose missile strikes on Syria
https://yougov.co.uk/news/2018/04/12/two-one-public-oppose-missile-strikes-syria/
Citera
2018-04-12, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det kan vara så att USA tvekar därför att de har respekt för Syrien och Ryssland, de har sett deras förmågor och intelligens under 7 år. De är skickliga diplomater och förhandlare, de har manövrerat bort USA från förhandlingsbordet och de har begränsat deras rörelsefrihet i Syrien. Tidigare bombade de över hela landet, ryssarna satte stopp för det.
De har bit för bit avslöjat USA:s fulspel och samarbete med terroristerna.

USA:s rykte i Syrien och omgivningen har kraschat. Turkiet samarbetar nu med Ryssland, t o m Netanyahu vänder sig till Ryssland.

Så USA är inte alls lika överlägsna i regionen längre. Kloka makthavare som följer regelböckerna och respekterar andra har fått ökat inflytande och det kommer att skapa fred och stabilitet i Mellanöstern.
Om nu inte Trump är så korkad att han startar ett storkrig.
Nej humanlife, Nuttyyahoo vänder sig inte till Ryssland. Vart fick du det ifrån, haha? Det finns ju inte en chans att Israel skulle vända sig till Ryssarna när de är allierade med Iran. Men om du har någon annan intel så shoot.
Citera
2018-04-12, 10:01
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpartanPrepper
Nej humanlife, Nuttyyahoo vänder sig inte till Ryssland. Vart fick du det ifrån, haha? Det finns ju inte en chans att Israel skulle vända sig till Ryssarna när de är allierade med Iran. Men om du har någon annan intel så shoot.
Jo, det är sant! Netanyahu har haft mycket kontakter med Ryssland på senare tid. De är inte allierade såklart, men det är ju positivt att de snackar med varandra.

Netanyahu har försökt få bort de "iranska styrkorna" från Syrien, det är mest det det handlar om, så vitt jag vet. Men Ryssland svarar så klart att de är inbjudna av Syrien och är där för att slåss mot terroristerna. De tänker inte attackera Israel. Men Israel tror tyvärr inte på det.
Citera
2018-04-12, 10:19
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totijan
jävla idioti du skriver!
"För att de kan" trollar du eller? Du snackar offra egen personal, det har gått bra med vidriga tunnbomber och vanliga missiler.

Hälla gas på sig själv är också korkat skrivet, det är väl inga problem att hitta nån som skulle offra sig med en bomb kring magen om så var fallet"for the greater good"
Islamistgrupper har ju folk som spränger sig på marknader bland civila har du glömt dem eller medvetet utlämnat dem..

De skulle aldrig riskera att gå över en sådan linje igen, speciellt inte nu, det finns inget att tjänna på det nu när fickorna minskar snabbt, däremot blir det glädje för andra.
Skärpning!

Du verkar inte alltför begåvad, men iaf:
Ja, just för att de kan. De har tillgång till vapnen, har omringat rebellerna/terroristerna och ett smidigt sätt att driva ut dem är att använda gas när de gömmer sig i tunnlar under jord.

Om du tycker det är givet att det är rebell/terroristsidan kan du säkert berätta hur de får in gasen till ett område de är omringade i? Eller de kanske har en hel kemifabrik där i sina tunnlar? Allt för att de ska kunna hälla gas på sig själva i en "false flag" om det behövs?

Det är ju precis för att rensa envisa kvarvarande fickor det passar som vapen!

Kanske ska tillägga att jag hellre ser ett sekulärt Syrien än ett islamistiskt, men man måste inte sluta tänka för det.
Citera
2018-04-12, 10:24
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Netanyahu har haft mycket kontakter med Ryssland på senare tid.

På senare tid innebär åtminstone sedan 2013 ungefär. De har dock blivit lite ovänner på sistone, men är beroende av varandra på olika sätt.
Citera
2018-04-12, 10:27
Medlem
Totijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Du verkar inte alltför begåvad, men iaf:
Ja, just för att de kan. De har tillgång till vapnen, har omringat rebellerna/terroristerna och ett smidigt sätt att driva ut dem är att använda gas när de gömmer sig i tunnlar under jord.

Om du tycker det är givet att det är rebell/terroristsidan kan du säkert berätta hur de får in gasen till ett område de är omringade i? Eller de kanske har en hel kemifabrik där i sina tunnlar? Allt för att de ska kunna hälla gas på sig själva i en "false flag" om det behövs?

Det är ju precis för att rensa envisa kvarvarande fickor det passar som vapen!

Kanske ska tillägga att jag hellre ser ett sekulärt Syrien än ett islamistiskt, men man måste inte sluta tänka för det.
Att regimen skulle använda kemiska vapen faller på sin egen orimlighet. De fattar såklart risken av ett sådant anfall, de är inte hjärndöda och vi snackar England Usa Frankrike som är högteknologiska länder. Bara ifall man är självmordsbenägen skulle man utföra något sådant.

Angående det andra så svarar du på din egen fråga, tunnlar! Varför går det inte att transportera i dessa? De har även haft tillgång till en stor del av Syrien ocj det är heller inte omöjligt att de kommit över dessa vapen.
Citera
2018-04-12, 10:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Egentligen gillar jag inte att skriva till dig men gör ett undantag och för se om du har vuxit en aning. Ja, det där uttrycket var Jr Bush som använde första gången när han deklarerade krig mot Irak och frammande indirekt hot mot Europa.
Antingen är ni med oss eller mot oss, vet inte om du levde då, eller född?

Jorå, jag levde då, och minns att jag blev personligen förolämpad av buskens uttalande. Jag var en foliehatt på den tiden dock och tämligen övertygad om att busken var en ödla.

Med Turkiet är det dock annorlunda eftersom de redan är med i Nato (även om jag tycker att de borde uteslutas omgående) varpå man borde kunna förvänta sig nån form av "grupplojalitet".

Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Fuck NATO, Turkiet ska hålla sig utanför...

Fast Turkiet är ju MED i Nato.

Kan man ha kakan, slänga den, och njuta av den i alla fall?

Enda anledningen till att Ryssland inte bombade Turkiet till stenåldern när de sköt ned ett ryskt flygplan, är ju för att de är med i Nato.

I detta läge så vill alltså Turkiet ha fortsatt skydd från Nato, men de vill inte delta i någon av dess operationer?
Citera
2018-04-12, 10:39
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
En false flag kan mycket väl ha utförts utan någon gas öht.

Det kan naturligtvis vara total lögn, men vet inte om man kallar det false flag i så fall, eller menar du alltså med andra vapen?

Ghouta har varit en fruktansvärt besvärlig ficka för regimen och jag kan absolut se motivet att ta till kemvapen när bomber inte längre hjälper.

https://www.theguardian.com/world/2018/feb/22/russia-un-resolution-eastern-ghouta-ceasefire-syria

(artikeln är alltså från 22 februari vilket säger en del om hur intensiv belägringen varit och hur länge den pågått)

De sista fickorna rensades ju tydligen idag eller igår om jag fattat saken rätt. Det kan intressant nog både betyda att regimen haft framgång med en kemvapenattack, eller att en fejknyhet varit ett sista desperat steg från en förlorande rebell/terroristsida.

Men inte att rebellerna använt gas, det tror jag inte ett dugg på.
Citera
2018-04-12, 10:41
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Fargo min vän, jag gillar dina inlägg, oftast, men snälla, skicka med en länk till dessa nyheter som du jämt kommer med. Det blir bättre för tråden, och för oss andra som tvekar inför vissa nyheter.

Efter lite googling så visar det sig att källan till nyheten är Iran.

Senast redigerad av Trolltestet 2018-04-12 kl. 11:21.
Citera
2018-04-12, 10:50
Medlem
Citat:
Det kan naturligtvis vara total lögn, men vet inte om man kallar det false flag i så fall, eller menar du alltså med andra vapen?

Ghouta har varit en fruktansvärt besvärlig ficka för regimen och jag kan absolut se motivet att ta till kemvapen när bomber inte längre hjälper.

https://www.theguardian.com/world/2018/feb/22/russia-un-resolution-eastern-ghouta-ceasefire-syria

(artikeln är alltså från 22 februari vilket säger en del om hur intensiv belägringen varit och hur länge den pågått)

De sista fickorna rensades ju tydligen idag eller igår om jag fattat saken rätt. Det kan intressant nog både betyda att regimen haft framgång med en kemvapenattack, eller att en fejknyhet varit ett sista desperat steg från en förlorande rebell/terroristsida.

Det var väl just den rebellgruppen som finns där som skröt om att de använde kemvapen tidigare i syrienkriget? Eller blandar jag ihop islamisterna med varandra?
Citera
2018-04-12, 11:01
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Det var väl just den rebellgruppen som finns där som skröt om att de använde kemvapen tidigare i syrienkriget? Eller blandar jag ihop islamisterna med varandra?

De är defintivit inga lamm, men det orimliga är ju att efter flera månaders omringning plötsligt utnyttja något man i så fall måste haft tillgång till (även genom smuggling utifrån genom tunnlar kan vi säga) hela tiden - varför vänta tills det är för sent och dessutom använda den till att driva ut sig själva?
Medan, om vi säger att regimen är skyldig, det framstår som väldigt logiskt att det funnits en belägrad ficka i flera månader som bara några dagar efter gasattacken nu är helt rensad.
Citera
2018-04-12, 11:01
Medlem
Totijans avatar
Citat:

Detta är från the telegraph andra april

"he largest convoy yet of armed fighters and civilians left a devastated pocket of Eastern Ghouta early on Tuesday, further emptying the one-time Syrian rebel bastion.

Government troops, backed by Russia and loyalist militia, launched a ferocious assault more than a month ago to retake the enclave on the outskirts of of Damascus.

They have recaptured more than 90 percent of it and are draining the last rebel-held pockets through negotiated withdrawals brokered by Russia."

90 procemt var rensat redan då är det inte rimligt att ge Iländer en anledning till krig
Senast redigerad av Totijan 2018-04-12 kl. 11:03. Anledning: Felskrift
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in