2018-04-12, 09:00
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Båda föräldrarna hade skrivit undet brevet med sina namnteckningar. Hanna hade skrivit brevet för hand. Som jag skrev tidigare var det kort så jag har ingen mer information att delge.

Synd att brevet var kort - annars hade du kunnat delge oss en del. Fint att du kan / kunde verifiera att det var skrivet för hand - dessutom av HB.
Säcken är väl i det närmaste hopknuten vid det här laget - bådas namnteckningar är ju också det - en sorts avslut och bekräftelse på barmhärtighetsmorden på dom älskade döttrarna. Borta är, åtminstone mina spekulationer, angående incest och tre mord med förskärare. Kort sagt "När fan for i far" första veckan i år.
Citera
2018-04-12, 09:12
Medlem
Dr.Roberts avatar
Stehlitz och Ellie09 kommer med olika intressanta inlägg.
Jag börjar undra om det var polisen som ville lägga locket på i dessa mord
genom att säga att gärningsmannen fanns inom familjen ?
För isåfall kan ju polisen ha fått lite respit och leta i andra trådar.
Något är "fishy" med de här Bjärredmorden.

Kan alla medlemmar i familjen varit bipolära och hamnat i djupa dalen samtidigt ?
Citera
2018-04-12, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Dina uppgifter är tyvärr långt från sanningen !? Mig veterligen så umgicks inte H och O med några i just Bjärred och inte minst de anhöriga talar med någon i Bjärred men däremot närliggande "byar".Du säger att uppgifterna kommer från byn och de stämmer inte med de uppgifter jag har som är 100 % säkra.Du bidrar dessutom till att de med berått mod skulle planerat detta vilket ställer både dem och de anhöriga i en värre sits en var de redan är dömda till.....
Och nu vet du plötsligt att H skulle ha skrivit brevet ???

Dig veterligen? Kan det varit så att dom ändå umgicks med folk i Bjärred utan att du visste om det?
Jag försöker inte vara dryg eller otrevlig, men var din relation en sådan till familjen att du visste alla dom umgicks med?
Än en gång, jag försöker inte låta otrevlig, fast det kanske framstår så i text.
Citera
2018-04-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ja. En vän till familjen har berättat att brevet var handskrivet av Hanna. Det är felaktigt att familjen inte hade några vänner i Bjärred. Jag hör att du säger att du har andra uppgifter vilket blir svåra att värdera eftersom du inte säger mer. De anhöriga vet redan att Hanna och Oskar planerat det sen i höstas. En av Agnes lärare har också varit i kontakt med de anhöriga.
Bekanta och vänner är skillnad ?! Vad vill du att jag skriva ? Vill inte lämna ut de efterlevande och göra mig ovän med nära vänner.Har skrivit det jag vet och jag hävdar fortfarande att du har lämnat totalt fel uppgifter.Utredning pågår fortfarande och skriver det igen.Inget är hugget i sten.Polis har bara teorier och anhöriga har fortfarande tusen frågor men inga svar.Men du påstår dig veta mer ??
Citera
2018-04-12, 09:39
Medlem
Citat:
Fast det är det enda tänkbara. Som jag själv och andra känner Hanna och Oskar måste fått för sig att det här var det bästa för barnen. Så hemskt och obegripligt men de gjorde allt för sina barn. Jag förstår inte.

"Fått för sig" Du hävdar ju att de med berått mod gått och planerat detta sedan i höstas?!
Citera
2018-04-12, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Dig veterligen? Kan det varit så att dom ändå umgicks med folk i Bjärred utan att du visste om det?
Jag försöker inte vara dryg eller otrevlig, men var din relation en sådan till familjen att du visste alla dom umgicks med?
Än en gång, jag försöker inte låta otrevlig, fast det kanske framstår så i text.

Inga problem ser inga frågor som dumma el dryga ! Men däremot så finns det ju en hel del dumma och dryga spekulationer ! Ja jag vet att de inte hade nära umgängeskrets just i Bjärred ! Ytliga bekanta det är skillnad enligt mig.Men jag vet dessutom att detta INTE på något vis var planerat ! Sedan är det upp till dig hur du tar informationen.Tycker bara att det är tråkigt då fel information leder till en värre spekulationer.
Citera
2018-04-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
I mitt jobb i psykiatrin möter jag många djupt deprimerade som försökt ta sitt liv, några av dom ”lyckas” tillslut, några har suiciderat på avdelningen. Det har jag tackolov aldrig varit med om men jag har arbetskamrater som varit.
Min erfarenhet är att i det totala mörker man befinner sig i vill man ta bort sig själv. Inte andra.
Jag har i jobbet mött människor som dödat sina barn. Dom har då befunnit sig i ett psykotiskt tillstånd med fruktansvärda vanföreställningar och röster som säger till dom vad dom ska göra.
Remark säger att man inte ska se allt svart eller vitt. Jag vet inte jag. I dina inlägg tycker jag att du ständigt upprepar, skolan har inte gjort något fel, polisen har inte gjort fel och Hanna o Oskar var så nära perfekta som någon förälder kan vara. Hur vet du det?
Grannar berättar i tråden om en vanlig familj som inte utmärkte sig på något sätt.
Jag bor i ett villaområde. Vi vet vad vi heter, var vi jobbar, hur många barn o.s.v. men det är ju bara en yta vi visar upp för varandra.
Vi vet inget om våra innersta tankar och demoner. Vi är alla normalstörda med våra trauman och olika livserfarenheter. Ingen kan gå genom livet utan att ha fått några smällar.
Nära vänner öppnar man sig inför, om man har turen att ha sådana vänner. Det är oftast inte ens grannar.
Jag tror inte att Hanna o Oskar hade nära vänner, bekanta ja, men inte nära vänner.
Jag tror inte heller dom hade nära kontakt med släkten.
Nej allt är inte svart eller vitt.
Men en sak är svart.
Att mörda sina barn.

Ja, att döda sina barn är mord och det kan aldrig vara annat än ett brott. Tror alla här är helt eniga om den saken. Jag också.

En svår depression som pågår under lång tid kan dock, vilket du vet bättre än jag, i sin svåraste form även omfatta psykotiska symtom.
Citera
2018-04-12, 10:26
Medlem
Citat:
[/b]

Det här blir bara mer och mer absurt ! Jag är 100 % säker på att du inte fått tillförlitlig information !
Illa nog att de tog detta beslut om de nu öht.har gjort det?!

Att ni som känner bekanta/släktingar till familjen har helt diametrala uppfattningar om vad som hänt i familjen har väl inte undgått någon. Du har i flertalet inlägg återkommit till att det inte är helt säkert att H och O har tagit livet av sina barn, även i detta inlägg: "Illa nog att de tog detta beslut om de öht har gjort det?!"

Denna mening antyder att det definitivt inte alls är säkert att H och O har tagit livet av sina barn, menar du att det skulle finnas någon - hittills okänd - femte person inblandad? Om föräldrarna inte gjort det, vem har då gjort det, eller menar du - som en skribent i tråden skrivit - att det är döttrarna som tagit beslutet?
Citera
2018-04-12, 10:53
Bannlyst
Citat:
"Fått för sig" Du hävdar ju att de med berått mod gått och planerat detta sedan i höstas?!

Jag hävdar att det i brevet stod att de planerat detra defan hösten. Om det var sant eller inte vet jag inte. Du verkar så säker på vad som hänt då varför berättar du inte det.
Citera
2018-04-12, 11:11
Bannlyst
Citat:
Inga problem ser inga frågor som dumma el dryga ! Men däremot så finns det ju en hel del dumma och dryga spekulationer ! Ja jag vet att de inte hade nära umgängeskrets just i Bjärred ! Ytliga bekanta det är skillnad enligt mig.Men jag vet dessutom att detta INTE på något vis var planerat ! Sedan är det upp till dig hur du tar informationen.Tycker bara att det är tråkigt då fel information leder till en värre spekulationer.

Tror du att man kan ha två barn i skolan under många år, alla föräldramöten, klassfester, barn på fotbollsträning, bevista midsommarfirande och vara på stranden, ha lärare flera dagar varje vecka i sitt hem under många år mm mm utan att komma någon lite närmare än ytlig bekantskap?
Citera
2018-04-12, 11:47
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Dina uppgifter är tyvärr långt från sanningen !? Mig veterligen så umgicks inte H och O med några i just Bjärred och inte minst de anhöriga talar med någon i Bjärred men däremot närliggande "byar".Du säger att uppgifterna kommer från byn och de stämmer inte med de uppgifter jag har som är 100 % säkra.Du bidrar dessutom till att de med berått mod skulle planerat detta vilket ställer både dem och de anhöriga i en värre sits en var de redan är dömda till.....
Och nu vet du plötsligt att H skulle ha skrivit brevet ???

Jag förstår att det är mycket svårt för er som kände till familjen. Men visst kan man säja att det skett en viss planering eftersom ett brev är skrivet. Då har det ju funnits lite tid till att ha kunnat besinna sej.
Citera
2018-04-12, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag förstår att det är mycket svårt för er som kände till familjen. Men visst kan man säja att det skett en viss planering eftersom ett brev är skrivet. Då har det ju funnits lite tid till att ha kunnat besinna sej.

Precis, och så vidare inte alla dödades med kökskniv eller annat man lätt hittar i ett hem så måste man väll ändå hamstrat olika preparat, vilket också tar tid? Om det nu är piller inblandade dvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in