2018-04-11, 14:56
Medlem
8711s avatar
Jämförelse över tid mot övriga institut som kommer varje månad, 7 stycken, gällande Inizios siffror för Sverigedemokraterna.

Januari 2017: Trea.
Februari 2017: Trea.
Mars 2017: Trea.
April 2017: Trea.
Maj 2017: Trea.
Juni 2017: Trea.
Augusti 2017: Trea.
September 2017: Trea.
Oktober 2017: Trea.

November 2017: Sexa. Näst sist.
December 2017: Sjua. Sist!
Januari 2018: Sjua. Sist!
Februari 2018: Sexa. Näst sist!
Mars 2018: Sjua. Sist!

Vi talar alltså om ett institut som lagt sig efter institut som Sifo och Ipsos som har en mycket välkänd stor underskattning av Sverigedemokraterna och alltid visat klart lägre siffror än dom som visar högre där Inizio alltid legat till detta hände.

Att då sitta och låtsas som om man inte vet varför denna förändring skett, det är patetiskt av Karin Nelsson och Inizio. Hade det haft med verkligheten att göra så hade ju alla andra eller flera andra institut visat samma sak, men man har alltså fallit till sist även internt bland instituten med en helt egen tendens och utveckling.
Senast redigerad av 8711 2018-04-11 kl. 14:58.
2018-04-11, 15:16
Medlem
Jag reagerade på att " övriga " ligger så högt som 4,9 . Det hade varit intressant om det redovisats. Nu är det kanske OT, men ändå av intresse att få veta om kusin AfS kommit upp sig till kanske en 3a .
2018-04-11, 15:30
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jag reagerade på att " övriga " ligger så högt som 4,9 . Det hade varit intressant om det redovisats. Nu är det kanske OT, men ändå av intresse att få veta om kusin AfS kommit upp sig till kanske en 3a .

Inget stöd och icke mätbara för alla övriga partier utöver Fi enligt Lena Mellins artikel, så nej.

Typ 0,1-0,3% eller liknande alltså. Likt en rad andra minimala partier som MS, PP, DP, KV osv...

Citat:
Till sist ett par ord om utmanarna på högerkanten, Alternativ för Sverige och Medborgerlig samling. De nämns i Inizio-barometern. Men stödet för dem är så marginellt att det inte går att mäta.
Senast redigerad av 8711 2018-04-11 kl. 15:35.
2018-04-11, 15:47
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Behöver nästan inte skriva mer.

Dock en uppgång!!
Och det är det enda som är intressant från pajasinstituten.
2018-04-11, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Inget stöd och icke mätbara för alla övriga partier utöver Fi enligt Lena Mellins artikel, så nej.

Typ 0,1-0,3% eller liknande alltså. Likt en rad andra minimala partier som MS, PP, DP, KV osv...

F! är skrämmande högt. Jag bävar.
2018-04-11, 20:14
Medlem
Enligt en ny Iniziomätning vill 61% av M-sympatisörerna se ett SD-samarbete. Bara 26% föredrar S-samarbete. Den släpptes mitt under en intervju med Kristersson när han gästade Aftonbladet TV. Hans kommentar var att det inte gör någon skillnad för hans beslut att inte samarbeta med SD, vilket triggade spridda applåder i lokalen.
2018-04-11, 20:19
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Enligt en ny Iniziomätning vill 61% av M-sympatisörerna se ett SD-samarbete. Bara 26% föredrar S-samarbete. Den släpptes mitt under en intervju med Kristersson när han gästade Aftonbladet TV. Hans kommentar var att det inte gör någon skillnad för hans beslut att inte samarbeta med SD, vilket triggade spridda applåder i lokalen.
Kristersson är värre än Batra. Skulle vilja veta hur det ser ut bland C och L väljare om dom vill ha sosse-samarbete eller inte.
2018-04-11, 21:05
Medlem
Något är mycket skumt med Inizios mätningar, Aftonhoran tillhandahåller simpel prostitution. Men låt oss ändå se "utvecklingen" för SD.

november 15,4%
december 15,9%
januari 16,0%
februari 15,6%
mars 15,7%
april 15,9%

Det vet väl alla att SD har fått en ökning sedan januari men ändå vill Inizio bluffa med siffrorna, eller är det ren inkompetens?

Jag har också sett för flera andra partier att det hoppar upp och ned utan någon klar trend. Förlorar Sossarna en månad tar dom igen det i nästa månad. Hela tiden upp och ned.

Jag hade väntar mig att Inizio skulle anpassa sig lite till övriga institut och kompensera SD med en höjning av 0,5% men visst 0,2% är dock en höjning.

Sista veckan har jag känt att SD:s potential ökat rejält, det behöver inte visa sig direkt. Det som händer är att mer och mer problem kring integration, hedersförtryck, bidrag istället för jobb, ovilja att lära sig språket, och ett allmänt kaos och mummel från alla som inte känner igen Sverige. Vilken utmärkt grogrund för nationalism och socialkonservatism.
Det ser ut att gå ganska trögt för AfS, att vaska fram nyförvärv räcker inte för att nå fram.
2018-04-11, 21:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Lite festliga "Der Untergang"-vibbar på den jävla pajasen. Festa vidare, vi vet hur det slutar, vi har sett filmen.

We Want Our Country Back.
2018-04-11, 21:38
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:

Eftersom han tydligen skiter i sina egna väljare så är det lika bra att dom går till SD istället.
2018-04-11, 22:13
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:

Lyssnade precis på detta, rent otäckt. Kristersson är fastklistrad i en seg gegga. Han tar som alla andra hellre ryggdunkar från eteblissemanget än att lyssna på de han borde lyssna, dvs hans väljare.

Han vet även såklart att moderaterna tappar i väljarstöd vid dylika resonemang. Men den gode Kristersson kommer att ångra sig, var så säkra men då kan det vara försent. Inte omöjligt att S hinner före, makten är viktigare än allt annat i det röda lägret.

Men men, låt de hålla på. De enda som vinner på detta i opinionen är Sd, dvs allt är precis som vanligt.
2018-04-11, 22:48
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Lyssnade precis på detta, rent otäckt. Kristersson är fastklistrad i en seg gegga. Han tar som alla andra hellre ryggdunkar från eteblissemanget än att lyssna på de han borde lyssna, dvs hans väljare.

Han vet även såklart att moderaterna tappar i väljarstöd vid dylika resonemang. Men den gode Kristersson kommer att ångra sig, var så säkra men då kan det vara försent. Inte omöjligt att S hinner före, makten är viktigare än allt annat i det röda lägret.

Men men, låt de hålla på. De enda som vinner på detta i opinionen är Sd, dvs allt är precis som vanligt.

Mycket bra analys av läget. Så länge S och M håller på som de gör gynnar det SD på i stort sett alla fronter. Det mest häpnadsväckande är att ingen (eller ytterst få) i det blå eller röda lägret tycks begripa att det är så. År efter år kör de röd-blå huvudet stenhårt i betongen, gör som de alltid gjort sedan SD kom in i riksdagen och fattar ingenting, sedan förfäras de över att SD:s opinionssiffror växer. Vem kommer att vakna först? De röda eller de blå?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in