2018-04-11, 13:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
1. Jag utgick från att vi talade om olyckor med USAF. Inte Indonesien, Lybien, Colombia, Iran osv.
Fast då får du ju även räkna bort dagens krasch, som väl är orsaken till att vi diskuterar detta idag?
Och inlägget du besvarade var: med 30 000 militära flyg världen över så är inte 10 -20 olyckor i månaden någon ovanligt.

Citat:
2. Till och med på din lista är det inga månader som har 20 olyckor.
Det har jag inte påstått heller - men mars 2010 skedde 16 olyckor.
Citera
2018-04-11, 13:42
Avslutad
Anfaller USA Syrien nu då kan vi debunka detta på en gång. Isis är så gott som utplånade och syriska folket hatar USA efter deras stöd till isis. Tragisk värld detta.
Citera
2018-04-11, 13:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat ur artikel från augusti 2017 angående USAs allt rassligare flygflotta:

A Fox News analysis found in the past year there have been 14 non-combat aviation crashes involving U.S. military aircrafts, a 40 percent spike from this point a year ago. There have been at least 112 Americans killed in military aviation crashes since January 2012.

http://www.foxnews.com/us/2017/08/18/us-military-plane-crashes-on-rise-as-aging-fleet-continues-breaking-down.html
Citera
2018-04-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast då får du ju även räkna bort dagens krasch, som väl är orsaken till att vi diskuterar detta idag?
Och inlägget du besvarade var: med 30 000 militära flyg världen över så är inte 10 -20 olyckor i månaden någon ovanligt.

Det har jag inte påstått heller - men mars 2010 skedde 16 olyckor.

Jag uppfattade inte att det var på världsbasis, dvs alla olyckor med militärplan från alla jordens länder. Jag utgick från att det enbart handlade om USAF, världsbasis.

Tittar vi återigen på listan så är det 54 olyckor 2016. Det ger dryga 4 olyckor i månaden i genomsnitt och definitivt inte 10-20.

Om vi dessutom utgår från att USA står för merparten av all flygning och det är ytterst få incidenter relativt flygtid så kan en handfull suspekta olyckor med USAF... bli suspekt.
Citera
2018-04-11, 14:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag uppfattade inte att det var på världsbasis, dvs alla olyckor med militärplan från alla jordens länder. Jag utgick från att det enbart handlade om USAF, världsbasis.

Tittar vi återigen på listan så är det 54 olyckor 2016. Det ger dryga 4 olyckor i månaden i genomsnitt och definitivt inte 10-20.

Om vi dessutom utgår från att USA står för merparten av all flygning och det är ytterst få incidenter relativt flygtid så kan en handfull suspekta olyckor med USAF... bli suspekt.

Jag har inte skrivit 10-20 olyckor per månad - allra minst för USAF. Men om du ser mitt citat från Fox news ovanför ditt svar så kanske det känns lite lugnare?

Totalt i wikilänken är antalet olyckor per år:

2010: 71
2011: 24
2012: 65
2013: 37
2014: 34
2015: 34
2016: 53
2017: 16
2018: 15 hittills. I samma takt blir det 54 olyckor på helåret..

Genomsnittet för 2010-2017 är 42 olyckor, så vi är på väg mot ett något högre antal än ett genomsnittsår - men långt ifrån det värsta året..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-04-11 kl. 14:18.
Citera
2018-04-11, 14:20
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabloast
Anfaller USA Syrien nu då kan vi debunka detta på en gång. Isis är så gott som utplånade och syriska folket hatar USA efter deras stöd till isis. Tragisk värld detta.
Det jag funderar på är som jag skrivit tidigare att de försöker väcka patrioter så de ser att det finns en Deep State och att världen inte ter sig riktigt som MSM beskriver den. Om tillräckligt många främst i USA får en annan vinkel på hur det förhåller sig och det visar sig, (vilket verkar mest troligt) att Trump även han tillhör dessa fanatiker. Så kommer det att växa en ny rörelse i USA. Vad det blir är ju frågan.

Tillägg: Blir inte förvånad om Q skriver snart att Trump tillhör de andra. Vilket skulle skapa en väldig oro och obalans i USA.
Senast redigerad av Lugnochro 2018-04-11 kl. 14:22.
Citera
2018-04-11, 14:29
Medlem
danjäls avatar
Citat:
10-20 olyckor i månaden tror du är normalt?! Inte combat eller testa nya modeller, utan olyckor? Du snackar skit.

Menade inte att det är minst 10 stycken varje månad. Om det var det du uppfattade det som. Men att det är runt/över 10 olyckor med militära flyg på en månad är inte unikt eller ovanligt:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accidents_and_incidents_involving_military _aircraft_(2010%E2%80%93present)

Ett axplock:
Jan 2010: 8 st.
Feb 2012: 12 st
Jun 2012: 13 st
Mars 2013: 10 st
Maj 2015: 7 st,
Juli 2016: 9 st.

Med tanke på att det finns över 30 000 militära flyg över hela världen är det fortfarande väldigt få olyckor relativt sett. Och det gör inte heller senaste tidens olyckor så speciella.
Citera
2018-04-11, 14:35
Medlem
danjäls avatar
Citat:

Var jag som skrev 10 - 20, alltså som i mellan 10 och 20 olyckor inte var ovanligt. 13 st t.ex. eller 16 eller 11. Haka inte upp dig på det.

Det vi bevisar här nu är att senaste tidens olyckor med militära flyg inte är så ovanligt som flera försöker få det till.
Citera
2018-04-11, 14:40
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Är väl bara att kolla på satellitbilder över ön så lär man ju se det brunnit.

Men visa sådana bilder då? Annars kan vi ju inte diskutera anledningar till att det brunnit. För det är bara du som påstår det.

Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Tycker fortfarande det är konstigt att så många militärplan kraschat på senare tid, visst att det sker olyckor 10-20 ggr i månaden, men hela besättning som dör pang boom? nja.

Va? är det konstigt i din värld att besättningen dör vid en flygolycka? Eller att många besättningar dött i den senaste tidens olyckor?

Det är ju ändå ett flygtyg som ramlar ner från himlen med litervis lättantändlig bränsle osv. Konstigt då att besättningar dör 'pang boom'?
Citera
2018-04-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Menade inte att det är minst 10 stycken varje månad. Om det var det du uppfattade det som. Men att det är runt/över 10 olyckor med militära flyg på en månad är inte unikt eller ovanligt:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accidents_and_incidents_involving_military _aircraft_(2010%E2%80%93present)

Ett axplock:
Jan 2010: 8 st.
Feb 2012: 12 st
Jun 2012: 13 st
Mars 2013: 10 st
Maj 2015: 7 st,
Juli 2016: 9 st.

Med tanke på att det finns över 30 000 militära flyg över hela världen är det fortfarande väldigt få olyckor relativt sett. Och det gör inte heller senaste tidens olyckor så speciella.

Hört talas om cherry picking?

Ett axplock på tre av varandra påföljande månader, dvs bättre än det du presterar.
Mars 2016 1 st (USAF, noll döda)
April 2016 1 st (Ej USAF)
Maj 2016 1 st (USAF, uppgift om döda saknas)

USAF-olyckor som inte är strid eller testflyg, i förhållande till flygtid torde vara sällsynt. Eftersom vi tydligen nu är överens om att det är få olyckor så kan det ju vara extra intressant att veta vad det handlar om när det väl sker olyckor.
Citera
2018-04-11, 15:21
Medlem
[quote=Lugnochro|63753457]Det jag funderar på är som jag skrivit tidigare att de försöker väcka patrioter så de ser att det finns en Deep State och att världen inte ter sig riktigt som MSM beskriver den. Om tillräckligt många främst i USA får en annan vinkel på hur det förhåller sig och det visar sig, (vilket verkar mest troligt) att Trump även han tillhör dessa fanatiker. Så kommer det att växa en ny rörelse i USA. Vad det blir är ju frågan.

Tillägg: Blir inte förvånad om Q skriver snart att Trump tillhör de andra. Vilket skulle skapa en väldig oro och obalans i USA.[/QUOTE]

Tror du det? Varför skulle då militären be Trump ställa upp, om nu det stämmer? Varför då Trumps hätska utfall mot MSM? Varför dessa tal om Deep State och drain the swamp om ingen annan talade om det? Är Deep State på allvar oroliga att folket reser sig mot makten så varför låta Trump och Clinton fightas, varför inte låta Ted Cruz och Clinton göra upp om presidentposten.

Jag tycker mycket talar för att Trump är på rätt sida. Däremot är man inte diktator som POTUS. Han kan inte göra vad som helst. Herregud, Bill Clinton fick ju sitta i riksrätt och offentligt ta avstånd från en simpel avsugning och "I did not inhale". Vi tror/hoppas att Trump ska rensa ut i ett system och en global maktelit som varit korrumperat i 200 år. Det räcker att en lönnmördare lyckas en gång.
Citera
2018-04-11, 15:23
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Hört talas om cherry picking?

Ett axplock på tre av varandra påföljande månader, dvs bättre än det du presterar.
Mars 2016 1 st (USAF, noll döda)
April 2016 1 st (Ej USAF)
Maj 2016 1 st (USAF, uppgift om döda saknas)

Har inget med cherrypicking att göra. Det handlade det inte om USAF, eller om varandra påföljande månader, utan om det var ovanligt/unikt många militära flygolyckor just nu.

Denna månad är vi uppe i 8 stycken. Vi se att de senaste åren finns ett antal månader med liknande antal olyckor. Alltså inte är det ingen outlier/större avvikelse/abnormitet i statistiken just nu.

Citat:
USAF-olyckor som inte är strid eller testflyg, i förhållande till flygtid torde vara sällsynt.

Nej det är inte sällsynt. Kolla länken igen.

Citat:
Eftersom vi tydligen nu är överens om att det är få olyckor så kan det ju vara extra intressant att veta vad det handlar om när det väl sker olyckor.

Vi är verkligen inte överens. Jag läser statistiken. Du har på känn saker som inte har med verkligheten att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in